کد خبر: ۷۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
همتي از موج سواري و ايجاد نوسان از سوي فرصت طلبان خبرداد؛
گروه اقتصاد کلان: رئيس کل بانک مرکزي نوسان‌هاي اخير در بازار ارز را ناشي از موج سواري برخي دانست و تاکيد کرد: اين بانک براي جلوگيري از بي ثباتي در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدام‌هاي لازم را انجام خواهد داد.
فرمان بازار ارز در دست بانک مرکزی
گروه اقتصاد کلان: رئيس کل بانک مرکزي نوسان‌هاي اخير در بازار ارز را ناشي از موج سواري برخي دانست و تاکيد کرد: اين بانک براي جلوگيري از بي ثباتي در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت، اقدام‌هاي لازم را انجام خواهد داد.

عبدالناصر همتي در يادداشت اينستاگرامي، نوشت: «در روزهاي اخير به مدد اظهارات و انذار برخي افراد درخصوص احتمال رد لايحه پالرمو يا سر رسيد شدن سپرده‌هاي 20 درصدي يا وضعيت بودجه 98 و فضاي منفي ناشي از تلاش براي ارايه برخي طرح‌ها و اقدام‌هاي غيرمتعارف، عواملي که علاقه مند برهم زدن بازار ارز و ايجاد نوسان در آن هستند، تلاش کرده‌اند بر موج افزايشي سوار شده و نوسان‌هايي هرچند اندک در بازار ايجاد کنند.»

«اين عوامل اطمينان دارند که با صدور مجوز اخير بانک مرکزي به برخي صادرکنندگان براي عرضه ارز خود در صرافي‌ها در يک ماهه باقيمانده سال، تعادل بازار به نفع عرضه به هم خواهد خود و لذا اقدام به پيش‌بيني کرده و فضاي تبليغاتي لازم را براي خنثي کردن آن بوجود آوردند. رئيس کل بانک مرکزي تاکيد کرد: بانک مرکزي براي جلوگيري از بي ثباتي در بازار حضور دارد و در صورت ضرورت اقدام‌هاي لازم را انجام خواهد داد. به گزارش ايرنا، نرخ ارزهاي عمده ديروز در بازار روند افزايشي داشت به شکلي که ظهر ديروز به 12 هزار و 300 تومان بابت هر دلار آمريکا و بيش از 14 هزار تومان بابت هر يورو رسيد که با ورود بانک مرکزي، نرخ‌ها روند نزولي گرفت. در بازار آزاد تهران و بر اساس اعلام بانک مرکزي ظهر امروز هر دلار آمريکا در صرافي‌ها 12 هزار و 250 تومان و هر يورو 13 هزار و 950 تومان عرضه مي‌شود. با اين حال برخي صرافي‌ها هر اسکناس دلار را 12 هزار و 360 تومان و هر يورو را 14 هزار و 60 تومان مي‌فروشند. در سامانه سنا ديروز ميانگين فروش هر يورو 13 هزار و 965 تومان و هر دلار 12 هزار و 72 تومان بود و حواله هر يورو در نيما 9 هزار و 820 تومان و هر دلار هشت هزار و 688 تومان به طور ميانگين فروخته شد. نرخ‌ها در سامانه سنا بيانگر معاملات انجام شده توسط بانک‌ها و صرافي‌هاي مجاز کل کشور است و در سامانه نيما حواله‌هاي ارزي مبادله مي‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار