کد خبر: ۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: براساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است گوشت گوساله منجمد تنظیم بازاری ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تنها در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد اما توزیع گوشت گرم تنظیم بازاری طبق روال گذشته انجام می‌شود.
نحوه فروش گوشت منجمد تنظیم بازاری ۲۸ هزار تومانی
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: براساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است گوشت گوساله منجمد تنظیم بازاری ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تنها در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد اما توزیع گوشت گرم تنظیم بازاری طبق روال گذشته انجام می‌شود.

حمید ورناصری مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پهلوگیری کشتی‌های خوراک دام در بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: میزان واردات نهاده‌های دامی در سال جاری در برخی اقلام 20 درصد افزایش یافته است که این حجم افزایش واردات به واسطه پیش‌بینی‌ها و تحریم صورت گرفته است.

وی افزود: در ماههای ابتدایی سال جاری به دلیل مشکلاتی که برای حمل و نقل ایجاد شده بود مجبور شدیم که نیاز استان‌ها را از ذخایر شرکت‌های پشتیبانی هر استان تامین کنیم اما اکنون دیگر مشکلی در این ارتباط نداریم.

ورناصری ادامه داد: بر اساس ذخایر انجام شده تا ماه‌های آینده از شرایط مناسبی برای تامین خوراک دام برخوردار هستیم و نیاز کشور در انبارها و بنادر دپو ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط با دلایل گرانی خوراک دام در سال جاری گفت: نرخ ارز اختصاصی به واردات خوراک دام در فروردین 1396، 3 هزار و 250 تومان، در اسفند ماه سال 1396، 3700 تومان است اما در فروردین سال جاری به 4200 تومان رسید که این نرخ تا به امروز ثابت مانده است و بخشی از دلایل افزایش قیمت خوراک دام به خاطر تغییرات همین نرخ ارز رسمی کشور بوده است.

وی گفت: قیمت هرکیلوگرم ذرت در اردیبهشت ماه سال جاری 1350 تومان بوده که هم اینک نیز نرخ هر کیلوگرم ذرت همان 1350 تومان در بندر امام است و نرخ کنجاله سویا در اردیبهشت ماه سال جاری 2800 تومان بود که نرخ این محصول امروز در بندر امام (ره) 2450 تومان است.

ورناصری افزود: اما این کالاها تا به دست مرغداران برسد به آنها کرایه حمل می‌خورد که نرخ آن در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و منجر شده تا این محصول به تهران یا مشهد می‌رسد گران شود.

کرایه حمل خوراک دام در سال جاری 2.5 برابر افزایش یافته اما قیمت‌ آن نه

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: متوسط کرایه حمل در کشور در سال جاری اگر 100 تومان بود به حدود 250 تومان برای هر کیلوگرم رسیده است که این امر بر قیمت نهایی خوراک دامی که به دست مرغداران می‌رسد تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان خیالشان راحت باشد که مشکلی بابت تامین خوراک دام و طیور آنها وجود ندارد و به اندازه کافی وارد و ذخیره سازی شده است.

ورناصری افزود: نمود این اطمینان در میان تولیدکنندگان افزایش میزان جوجه‌ریزی در سال جاری است که این امر نشاندهنده آن است که آنها از شرایط تامین خوراک دام در آینده اطمینان داشته‌اند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به سوال تسنیم گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها شرایط ما را برای واردات در ماه‌ها گذشته کمی سخت کرده بودند اما این کار با انجام راهکارهای لازم حل و فصل شد و دولت و بخش خصوصی اقدامات موثری برای به حداقل رساندند اثر تحریم‌ها انجام دادند.

وی گفت: 8 میلیون تن ذرت وارد کرده‌ایم که در مقایسه با سال قبل که 6 میلیون و 400 هزار تن بوده است افزایش چشمگیر و رقم قابل اتکایی به حساب می‌آید.

ورناصری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها ارتباطی به کمبود آنها ندارد گفت: کالا به اندازه نیاز و حتی بیشتر از آن به کشور وارد شده است اما فضاسازی‌هایی که در کشور انجام شد بازار را ملتهب کرد. از طرفی تولیدکنندگان به مشکل تامین نقدینگی برای تهیه خوراک دام و طیور مورد نیاز خود برخوردند و از آنجایی که نتوانستند این محصول را به صورت غیرنقدی خریداری کنند برای تامین نیاز خود به سراغ واسطه‌هایی رفتند که این محصول را به صورت غیرنقدی اما گرانتر به آنها فروختند که این امر در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های تولید آنها شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به تسنیم در ارتباط با آخرین وضعیت توزیع گوشت قرمز تنظیم بازاری در کشور گفت: بر اساس آنکه شبکه‌های توزیع گوشت تنظیم بازاری منجمد وارداتی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است این شرکت به دنبال تعیین گروه‌های هدف جدیدی برای توزیع این محصول است.

وی افزود: بر اساس تصمیم این وزارتخانه این محصول در میان کارکنان دولت، کارگران، فرهنگیان و گروه‌های هدف دیگری که مورد نظر دارد تولید خواهد شد.

ورناصری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم گفت: گوشت تازه گوسفند وارداتی که به قیمت تنظیم بازاری عرضه می‌شود اما کماکان در شبکه‌های توزیع در نظر گرفته قبلی انجام خواهد شد.

توزیع مرغ گرم 11 هزار و 500 تومانی تنظیم بازاری تا پایان تعطیلات نوروزی انجام می‌شود

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت مرغ گرم نیز کماکان توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت 11 هزار و 500 تومان در اماکنی مانند میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه خواهد شد.

وی در پایان صحبت‌های خود در ارتباط با زمان توزیع مرغ گرم به قیمت 11 هزار و 500 تومان گفت: حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی توزیع مرغ گرم تنظیم بازاری با قیمت 11 هزار و 500 تومان ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار