کد خبر: ۷۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
در همایش تامین مالی بررسی شد؛
محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن نیز در ادامه با اشاره به ساختارها و روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه عنوان کرد: امروز در بازار سرمایه کشور و با کمک کمیته فقهی ابزارهای مالی متنوعی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد که با هر سلیقه ای منطبق است.
اوراق منفعت، ابزاری برای توسعه اقتصادیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین همایش تامین مالی، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن نیز در ادامه با اشاره به ساختارها و روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه عنوان کرد: امروز در بازار سرمایه کشور و با کمک کمیته فقهی ابزارهای مالی متنوعی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد که با هر سلیقه ای منطبق است.
وی افزود: اوراق اجاره، اجاره سهام، مرابحه، سفارش ساخت، رهنی و خرید دین، مشارکت، سلف و اوراق منفعت از مهمترین انواع اوراق بدهی هستند.
خواجه نصیری با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی اوراق منفعت است، افزود: این اوراق با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی طراحی شده و به توسعه کمی و کیفی بازار مالی کمک می کند.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، تامین مالی صنعت نفت کشور با استفاده از اوراق منفعت را راهی برای توسعه اقتصادی دانست و افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی به توسعه صنعت نفت کشور تاکید شده و بدیهی است که هر صنعتی به تامین مالی نیاز دارد و یکی از بهترین گزینه های تامین مالی اوراق منفعت است.
وی تصریح کرد: امروز بازار سرمایه کشور از ظرفیت های متنوع و گسترده ای برای تامین مالی برخوردار است و به ویژه در بحث اوراق منفعت سازمان بورس، ارکان، سمات و مجموعه بازار سرمایه روش اثر بخش و کارآمدی را طراحی کرده اند که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: