کد خبر: ۷۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده بیمه روز گذشته با حضور دکتر سلیمانی، اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی، هیئت امنا و پرسنل پژوهشکده بیمه در محل این پژوهشکده برگزار شد.
دکتر سلیمانی: ماموریت پژوهشکده در راستای رشد صنعت بیمه استرئیس شورای عالی بیمه تحقق شعار ارتباط دانشگاه و صنعت را امری محقق‌شده در صنعت بیمه کشور تلقی کرد و گفت ویژگی قابل توجه پژوهشکده بیمه ارتباط آن با صنعت بیمه و شناخت نیازهای این صنعت است، و انتظار می‌رود تعامل علمی و تحقیقاتی گسترده‌تری با شرکت‌های بیمه‌گر که درگیر انبوه کارهای اجرایی هستند برقرار نماید.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی پژوهشکده که تامین نیازهای پژوهشی و مطالعاتی بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور است، گفت: در حوزه آموزشی انتظار دارم اگر قرار است پژوهشکده بیمه بر روی آموزش تمرکز نماید بهتر است در حوزه‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی سطوح بالاتر و مباحث اکچوئری باشد.
وی افزود: دانش‌افزایی و دانش‌پژوهی از ماموریت‌های اساسی پژوهشکده بیمه است و با توجه به کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده است من صادقانه از پژوهشکده راضی هستم.
رئیس کل بیمه مرکزی در عین حال پژوهشکده را به اقداماتی فراتر از فعالیت‌های محدود و صرفا تخصصی دعوت کرد و گفت: باید پژوهشکده بیمه در تحقیقات خود به راهکارهای برقراری رابطه مناسب با افکار عمومی و توده مردم توجه جدی داشته باشد.
وی ارتقای فرهنگ بیمه را امری ضروری دانست و توجه پژوهشکده بیمه را به مطالعات مرتبط با ترویج فرهنگ بیمه و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارتقای رضایت عمومی معطوف کرد.
دکتر سلیمانی خاطر نشان کرد: پژوهشکده بیمه را می‌توان در زمره یکی از 5 پژوهشکده برتر کشور برشمرد با وجود این لازم است در محیط‌‌‌های علمی جایگاه خود را تقویت نماید و از آنجا که بیمه یک حوزه بین رشته‌ای است و با رشته‌هایی همچون اقتصاد مدیریت حسابداری و مدیریت مالی و نظایر آن ارتباط دارد با سهولت بیشتری می‌تواند پل ارتباطی خود را با محیط‌های علمی و در نتیجه کادرسازی از طریق جذب نیروهای نخبه دانشگاهی برقرار نماید.
رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم از تلاش‌های ارزشمند دکتر صفری که چهره تازه‌ای از پژوهشکده را ترسیم کرد تشکر نمود و در معرفی دکتر حمید کردبچه رئیس جدید پژوهشکده نیز گفت: وی فردی دارای دانش علمی و آشنا با مسئولیت‌های مهم مدیریتی است که دارای تحصیلات علمی در ایران و خارج از کشور بوده است. بر این اساس بهره‌گیری از توان علمی و اجرایی ایشان برای صنعت بیمه بسیار مغتنم است.
همچنین در این جلسه دکتر امیر صفری در ابتدا گزارشی تفصیلی از کمیت و کیفیت اقدامات برنامه‌های انجام شده در پژوهشکده بیمه و چشم‌اندازهای آینده ارائه کرد.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر حمید کردبچه طی سخنان کوتاهی جایگاه پژوهشکده بیمه را به عنوان یک مرکز علمی جوان قابل توجه دانست و گفت: اقدامات اخیر حاصل تلاش‌های جدی است و انتظارات بالایی را از پژوهشکده بیمه ایجاد کرده است.
در این خصوص ایشان اشاره کردند با توجه به بضاعت فعلی و تجربیات ثبت شده در چند سال اخیر انتظار این است که پژوهشکده بیمه در طراحی و اجرای مطالعات و تحقیقات از توان درونی خود بیشتر استفاده نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: