کد خبر: ۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
این استیضاح کاری تبلیغاتی است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به مطرح شدن طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس با بیان اینکه این یک کار تبلیغاتی است، گفت: این عده در مجلس با همه چیز مخالفت می‌کنند، ما به خاطر احترام به مجلس نمی‌خواهیم موضع روبروی مجلس بگیریم.
روایت واعظی از پشت پرده استیضاح رئیس‌جمهور

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به مطرح شدن طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس با بیان اینکه این یک کار تبلیغاتی است، گفت: این عده در مجلس با همه چیز مخالفت می‌کنند، ما به خاطر احترام به مجلس نمی‌خواهیم موضع روبروی مجلس بگیریم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز‌(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص مطرح شدن طرح استیضاح رئیس جمهور، اظهار داشت: فراکسیون امید، مستقلین و ولایی مخالفت خود را صریحاً با این طرح اعلام کردند. این بیشتر یک کار تبلیغاتی است، کسانی که به استیضاح رئیس‌‌‌جمهور رأی دادند، ‌افراد محدودی بودند. این افراد کسانی بودند که از دولت قبل بوده و تماما از آقای احمدی‌‌‌نژاد حمایت می‌کردند و در دولت جدید با این دولت مخالفت می‌کنند. 

وی افزود: این عده در مجلس با همه چیز مخالفت می کنند، ما به خاطر احترام به مجلس نمی خواهیم موضع روبروی مجلس بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دولت با افزایش قیمت دلار قصد فشار به مجمع برای تصویب پالرمو را دارد،گفت: وقتی قیمت ارز بالا می‌رود بیشترین فشار به دولت وارد می‌شود. دولت با منابع کشور و معیشت مردم بازی سیاسی نمی‌کند، این حرف‌ها درست نیست و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند اغراض سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت این است که قیمت ارز پایین بیاید. ما برای تصویب پالرمو از منطق استفاده می‌کنیم و به این روش‌هایی که عده‌ای می گویند اعتقادی نداریم، این روش‌ها هیچ گاه جواب نداده است.

واعظی خاطر نشان کرد: دولت هیچ وقت با منافع ملی و معیشت مردم بازی سیاسی نمی کند. مجمع دارد کار درستی می‌کند که برروی این مساله کار می کند. ما به دنبال جنگ نیستیم چراکه الان فضا بر روی جنگ های روانی است، باید فضا را آرام کنیم.

وی بیان داشت: برخی اتفاقات سیاسی و غیر سیاسی در این چند روز پیش آمد که موجب افزایش قیمت دلار شد. به طور مثال مجمع در حال بررسی ابعاد پالرمو است تا بهترین تصمیم را بگیرد، اما برخی گفتند مجمع مخالف پالرمو است؛ در حالی که آنان همه نظر خود را اعلام نکردند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه اخیراً در رابطه با مسائل منطقه و رژیم صهیونیستی صحبت کرده، ولی به غلط گفته‌اند که ظریف بیان کرده که جنگ می‌شود. در حالی که این چنین نیست و اصلاً بحث جنگ مطرح نیست؛ نه ما دنبال جنگ هستیم و نه دیگران در منطقه و خارج از منطقه دنبال جنگ هستند.

واعظی با اشاره به اینکه اکنون جنگ تبلیغاتی و روانی مطرح است، بیان کرد: ما باید فضای جامعه را آرام کنیم، در حالی که برخی به خبرهای منفی دامن می‌زنند وقتی هم که جامع ملتهب شود این التهاب بر قیمت برخی از کالاها اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مساله معیشت مردم را در اولویت خود قرار داده است و دستور داده اند همه بخش‌هایی که در ارتباط با نوروز با مردم هستند، اقدامات جدی داشته باشند. خبری رسیده بود که صادرات پرتغال و سیب در حال انجام است و رئیس جمهور دستور دادند اگر این صادرات موجب گرانی می‌شود در اینباره باید فکری کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت با برگزاری رفراندم درباره AFTF موافق هست؟ گفت: در این زمینه هیچ بحثی در دولت نداشتیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره عدم بازتاب مناسب مواضع اخیر ظریف در رسانه ملی گفت: ما در شورای اطلاع رسانی دولت و همچنین روابط عمومی‌ها از همه ابزار برای اطلاع رسانی استفاده می کنم، اما هیچ کدام جایگزین صداو سیما نمی‌شود. زیرا صدا و سیما در سراسر کشور دیده می‌شود. ما از زحمات صداو سیما تشکر می‌کنیم، اما بخش هایی از صدا و سیما در قبال مسائل کشور برخورد جناحی می‌کنند.

وی ادامه داد: بحث ما این است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و بیش از هر زمانی باید اختلافات را کنار گذشته و بر روی اشتراکات کار کنیم، اکنون وقت همکاری است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد رئیس جمهور هزار میلیارد تومان برای مشکل پدیده اختصاص داده است؟ بیان کرد: این خبر صحت ندارد. آن چه در گذشته برای مؤسسات مالی انجام می‌شده، ساز و کاری داشته که بر اساس آن نمایندگان سران قوا اگر به تصمیمی می‌رسیدند آن را به رؤسای قوا ارائه کرده و سپس تصمیم نهایی گرفته می شده است.

وی تصریح کرد: اکنون تصمیم جدی و اختصاص هزار میلیارد تومان وجود ندارد. شما از نماینده‌ای که این حرف را زد انواع حرف‌ها شنیده‌اید که درست نبوده است؛ بنابراین باید از او سند بخواهید نه این که از ما سئوال کنید، گروهی هستند که همیشه دنبال ایجاد مشکل در کشور هستند.

واعظی همچنین درباره نتایج سفر وزیر خارجه به چین خاطرنشان کرد: چین یکی از شرکای اصلی ما است و لازم بود روابط ما با این کشور در شرایط جدید تنظیم شود؛ بنابراین همراه با رئیس مجلس تعدادی هم از اعضای کابینه به چین رفتند و مذاکرات خوبی در زمینه مسائل بانکی و سایر بخش ها انجام شده است.

واعظی تصریح کرد: چینی ها، هندی‌ها و روس‌ها ابراز علاقه کرده‌اند که به کانال مالی اروپا بپیوندند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود؟ گفت: این جلسات به صورت منظم زیر نظر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده و مصوبات آن به صورت دقیق پیگیری می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار