کد خبر: ۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
سامسونگ در مراسم رونمایی ویژه خود ضمن پرده‌برداری از گلکسی اس ۱۰ معمولی و گلکسی اس ۱۰ پلاس و همچنین گوشی تاشدنی گلکسی فولد، ضعیف‌ترین مدل خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ را با نام Samsung Galaxy S10e هم معرفی کرد.
گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس معرفی شدند

سامسونگ ۱۰ سالگی خانواده‌ی گلکسی اس را با سه گوشی بدون‌حاشیه‌ی گلکس S10 ،S10 پلاس و S10e جشن گرفت.

سامسونگ امشب موردانتظارترین پرچم‌داران دنیای اندروید را پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار بی‌وقفه‌ی شایعات معرفی کرد. کره‌ای‌ها جشن ۱۰ سالگی خانواده‌ی گلکسی اس را با رونمایی از گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس در کنار چند محصول دیگر جشن گرفتند. کهکشانی‌های جدید از نظر طراحی چندان باعث شگفتیمان نیستند؛ چرا که با تصاویری که پیش‌تر از زوایای مختلف فاش شده بود، تفاوتی ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات گلکسی‌های جدید سامسونگ آشنا شویم.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ برای القاء هرچه بهتر حس غوطه‌وری در محتوای بصری، به‌جای گرویدن به طراحی مبتنی بر بریدگی نمایشگر یا مکانیزم کشویی دوربین، راهکار ایجاد حفره‌ی دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش را در کهکشانی‌های جدید خود پیش گرفت؛ راهکاری‌ که کره‌ای‌ها نام نمایشگر Infinity-O را برای آن در نظر گرفته‌اند. هر دو کهکشانی سامسونگ از پنل‌های Dynamic AMOLED، نسل جایگزین Super AMOLED با لبه‌های خمیده و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برند که در گوشه‌ی سمت راست آن‌ها، حفره‌ای برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کنند که به‌ترتیب ۸۸.۳ و ۸۷.۵ درصد از نمای جلو را در اختیار دارند و لایه‌ای شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ۶ وظیفه‌ی محافظت از آن‌ها را برعهده دارد. با توجه به اعداد یادشده، واضح است که کهکشانی‌های جدید حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارند. کره‌ای‌ها مدعی هستند که کیفیت تصویر نمایشگر کهکشانی‌های جدید، تاییدیه‌ی سازمان VDE را نیز در اختیار دارد. کهکشانی‌های جدید نخستین گوشی‌های هوشمند دنیا با نمایشگر سازگار با محتوای +HDR10 نیز به‌حساب می‌آیند.

طراحان سامسونگ استفاده از ترکیب شیشه و فلز را در پرچم‌داران جدید نیز تکرار کرده‌ و کالبدی از جنس گوریلا گلس ۶ و فریم آلومینیومی برای این محصولات در نظر گرفته‌اند. همانند نسل گذشته، گلکسی اس ۱۰ نیز ساختاری متقارن با لبه‌های انحنادار در نمای پشت ارائه می‌دهد. دهمین نسل از کهکشانی‌های سامسونگ نخستین گوشی‌های هوشمند دنیا با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به‌حساب می‌آیند، این حسگر برخلاف نسخه‌‌های اپتیکال تصویری دو بعدی از انگشت ایجاد می‌کنند، مدلی سه‌بعدی به‌وجود می‌آورند؛ بنابراین از نمونه‌های اپتیکال، دقت بیشتری دارد. حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ تاییدیه‌ی کنسرسیوم اتحاد FIDO را نیز دریافت کرده است. 

گلکسی‌های جدید سامسونگ در برخی بازارها با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و در برخی دیگر از جمله ایران (در صورت عرضه) با پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت موسوم به اکسینوس ۹۸۲۰ عرضه خواهد شد. تراشه‌ی سامسونگ با لیتوگرافی ۸ نانومتری تولید می‌شود و ۸ هسته‌ی پردازشی شامل ۲ هسته‌ی سفارشی‌‌شده و توانمند اکسینوس M4 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی میانی Cortex A75 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف و ۱.۹ گیگاهرتزی Cortex A55 را به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد، ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3 اشتراکی را در اختیار دارد و پردازش گرافیکی را با ماژول Mali G76 MP12 انجام می‌دهد.

کره‌ای‌ها مدعی هستند که میدان دید دوربین اولتراواید گلکسی اس ۱۰ معادل ۱۲۳ درجه است که با میدان دید چشم انسان نیز برابری می‌کند. گلکسی اس ۱۰ پلاس از دوربین سلفی دوگانه شامل سنسور اصلی ۱۰ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای 4K در کنار سنسور ثانویه‌ی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که وظیفه‌ی تشخیص عمق را برای تشخیص بهتر سوژه و ثبت تصاویر پرتره‌ی بهتر بهره می‌برد؛ اما نسخه‌ی عادی گلکسی اس ۱۰ بر دوربین سلفی تکی اتکا دارد و خبری از سنسور تشخیص عمق در آن نیست.

گلکسی اس ۱۰ در دو نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد که هر دو نسخه از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برند، از سوی دیگر گلکسی اس ۱۰ پلاس در نسخه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت یا نسخه‌ی مجهز به یک ترابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم روانه‌ی بازار می‌شود. توجه داشته باشید که تمام نسخه‌های گلکسی اس ۱۰ امکان ارتقای حافظه تا سقف ۵۱۲ گیگابایت از طریق درگاه کارت microSD را نیز دارند.

گلکسی S10 ای سامسونگ به‌عنوان برادر کوچک‌تر گلکسی اس ۱۰ و گلسی اس ۱۰ پلاس، نخستین پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ طی چند سال اخیر است که از نمایشگر تخت استفاده می‌کند و در درجه‌ی اول به‌عنوان رقیب مستقیم گوشی آیفون XR اپل شناخته می‌شود. جدیدترین گوشی سامسونگ با داشتن مشخصات فنی قابل‌قبول، طراحی جذاب و البته قیمتی برابر با آیفون ۱۰ آر، می‌تواند رقیبی جدی برای این دستگاه باشد.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۱۰ ای به نمایشگر ۵.۸ اینچ ایفینیتی-اُ داینامیک AMOLED با وضوح ۲۹۶۰x۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است، این نمایشگر چگالی ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹:۹ را ارائه می‌دهد که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس ۶ و البته پشتیبانی از استاندارد HDR10 جزو دیگر ویژگی‌های مرتبط به نمایشگر این محصول هستند.

گلکسی اس ۱۰ ای سامسونگ در کنار موارد یادشده،‌ از فریمی آلومینیومی به‌همراه پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای بهره می‌گیرد و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. این محصول از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید یعنی پای به‌همراه رابط کاربری جدید وان UI بهره می‌گیرد تا از این طریق تجربه‌ی کاربری جذابی را برای دارندگانش به‌ارمغان بیاورد. افزون بر این موارد، گلکسی اس ۱۰ ای به‌جای داشتن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، در بخش کناری‌اش دارای حسگر اثر انگشت است. این گوشی همچنین از ویژگی تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. 

۶ گیگابایت رم در کنار تراشه‌ی ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵

مدل مخصوص خاورمیانه‌ی این گوشی مجهز به تراشه‌ی هشت نانومتری اکسینوس ۹۸۲۰ و مدل مخصوص بازار چین و آمریکا، دارای تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام خواهند بود.

مورد دیگر این‌که مدل پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ ای با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. بدیهی است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز، حافظه‌ی داخلی این دستگاه را از طریق درگاه میکرو SD افزایش دهد. در ضمن مدل دیگری از این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار می‌شود. 

گلکسی اس ۱۰ ای برای ثبت عکس و ویدیو، از دوربین اصلی دوگانه استفاده می‌کند. یکی از دوربین‌های موجود در پنل پشتی دستگاه، مجهز به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است. دوربین دوم که در واقع دوربین اصلی به‌حساب می‌آید، مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است، دیافراگم دوگانه دارد (f/1.5 و f/2.4) و به لرزش‌گیر اپتیکال به‌همراه فوکوس خودکار مجهز شده است. دوربین اس ۱۰ ای تا نیم برابر زوم اپتیکال و تا ۸ برابر زوم دیجیتال را ارائه می‌دهد.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو 4K

برای اظهارنظر قطعی در مورد دوربین دستگاه، لازم است تا زمان عرضه‌ی آن به‌بازار صبر کنیم. گفتنی است که پنل جلویی اس ۱۰ ای میزبان دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوال پیکسل است. نکته‌ی جالب‌توجه این است که دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ ای توانایی ضبط ویدیوی 4K دارد. این یعنی گوشی موردبحث ما می‌تواند برای ولاگرها دستگاه بسیار کاربردی و محبوبی باشد. 

گلکسی اس ۱۰ ای همچون برادران بزرگش دارای اسپیکر استریو تقویت‌شده توسط AKG است که از دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ به‌صورت ویژه برای اجرای بازی‌های ساخته‌شده با موتور بازی‌سازی Unity بهنیه‌سازی شده‌اند. 

جوان‌ترین عضو خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ مجهز به درگاه USB Type-C است و از یک باتری با ظرفیت ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه جک هدفون استفاده می‌کند. این باتری از شارژ سریع سیمی و بی‌سیم و همچنین ویژگی جالبی به‌نام Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی موردبحث، در واقع همان شارژ معکوس است که به واسطه‌ی آن می‌توان دستگاه‌های دیگر را شارژ کرد. البته این ویژگی شاید برای اس ۱۰ ای با باتری ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی، چندان کاربردی نباشد، اما در هر صورت ویژگی جالبی به‌شمار می‌آید.

اسپیکر استریو، باتری ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قیمت پایه‌ی ۷۴۹ دلار

تمامی مدل‌های گلکسی اس ۱۰ از اتصال LTE با حداکثر سرعت دو گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین دارای وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ هستند و از سامسونگ پی به‌همراه NFC و MST نیز پشتیبانی می‌کنند. تمامی اعضای خانواده‌ی S10 مجهز به گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار هستند و پیش‌فروش آن‌ها از فردا آغاز می‌شود.

مدل پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ ای با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، برچسب قیمت ۷۴۹ دلاری دارد و عرضه‌ی آن از روز ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار