کد خبر: ۷۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
رییس کل بیمه مرکزی در بازدید از شرکت بیمه معلم پیاده سازی سند استراتژیک بیمه معلم را از دستاوردهای مهم و مزیت منحصر بفرد این شرکت یاد کرد و گفت: بیمه معلم با توجه به ظرفیتهای مدیریتی و پتانسیل سهامداری خود می تواند حضور موثری در بازار منطقه جهت کاهش اثرات تحریم ها داشته باشد.
تدوین، پیاده سازی و اجرای سند استراتژیک در بیمه معلمدکتر غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بازدید از واحدها و معاونتهای مختلف شرکت سهامی بیمه معلم، ضمن ابراز خرسندی از وجود نیروی انسانی متخصص و جوان در  این شرکت، تدوین و اجرای سند استراتژیک در بیمه معلم را از مزیتهای آن دانست و افزود: پیاده سازی سند چشم انداز و برنامه استراتژیک در بیمه معلم نوید بخش و امیدوارکننده است و در میان شرکت‌های بیمه امری منحصر بفرد محسوب می شود.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تحقق اهداف در سایه وجود برنامه های راهبردی محقق می گردد، عنوان داشت: تجارب حاکی از آن است که سازمانهایی که فاقد برنامه چشم انداز مشخص و کاربردی هستند، محقق شدن اهداف در آنها با چالش روبرو می شود.  
دکتر غلامرضا سلیمانی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید کیفیت و تمایز در خدمات را در دستور کار قرار دهند، متذکر شد: یکی از شاخص های توسعه صنعت بیمه، ارایه محصولات متمایز توسط شرکت‌های بیمه است تا بیمه گذاران در انتخاب بیمه گر خود تفاوت را احساس کنند، در این راستا بیمه گذاران بیمه معلم نیز باید با دریافت محصولات متمایز، امکان انتخاب خدمات متنوع را داشته باشند.
رییس کل ضمن ابراز خرسندی از عملکرد بیمه معلم از سال ۹۱ تا کنون در حذف زیان انباشته و سودآوری در کنار متنوع سازی پرتفوی به انتظارات نهاد نظارتی از این شرکت بیمه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به ترکیب سهامداری منحصر بفرد بیمه معلم در کنار مدیران مجرب و نام آشنا، این شرکت بیمه ای می تواند با نفوذ در جامعه 13 میلیون نفری دانش آموزان و جامعه 1.300.000 نفری معلمان / حوزه حمل و نقل دریایی کشور و کارکنان کشتیرانی پرتفوی خود را افزایش دهد.
دکتر سلیمانی در ادامه با خشنودی از  جذب پرتفوی 20 درصدی بیمه معلم در بخش بیمه‌های زندگی تصریح کرد: بیمه معلم با توجه به مزیتهای سهامداری خود می تواند در  رشته های عمر / سرمایه گذاری و مستمری جامعه معلمان ورود پیدا کند و در پوشش نیازهای این قشر در دوران بازنشستگی سهم بسزایی داشته باشد.
دکتر غلامرضا سلیمانی در ادامه این نشست صمیمانه ضمن ارایه رهنمود‌هایی به دیگر شرکت‌های بیمه تاکید داشت: باید کنترل صدور ثالث و ارزیابی ریسک در این حوزه را در دستور کار قرار داده و در وصول مطالبات اهتمام ورزند.
رییس کل با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید از خودزنی و تخفیفات غیرفنی اجتناب کنند، تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به توافق مدیران در سندیکا مبنی بر عدم اعمال تخفیف، شرکت‌های بیمه بر این توافق پایبند باشند.
وی همچنین از شرکت‌های بیمه درخواست کرد در انعقاد قراردادهای بزرگ دوراندیشی و مدیریت ریسک را در دستور کار قرار دهند.
محمد ابراهیم تحسیری، مدیر عامل محترم بیمه معلم در این نشست صمیمانه ضمن خوش امدگویی به رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه اذعان داشت: ورود جنابعالی انگیزه ای برای کارکنان بیمه معلم است تا رهنمود ‌های نهاد نظارتی را در مسیر پیش رو بکار گیرند.
محمد ابراهیم تحسیری با اشاره به اینکه سند استراتژیک بیمه معلم به عنوان سند چشم انداز برتر شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب گردید، عنوان داشت: بیمه معلم با تکیه بر انسجام هیئت مدیره و تخصص سازمانی، این برنامه استراتژیک را فرا روی خود قرار داده است.
مدیرعامل بیمه معلم تاکید کرد : بیمه معلم با اجرای سند چشم انداز توانست زیان انباشته خود در سال ۹۱ را به سود 46 میلیارد تومانی در سال ۹۶ تبدیل کند.
محمد ابراهیم تحسیری در ادامه این نشست تصریح کرد: شرکت بیمه معلم اصلاح ساختار سازمانی / پالایش شعب و نمایندگی ها با شفافیت در عملکرد آنها را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل بیمه معلم در ادامه گفت: با اجرای سند چشم انداز بیمه معلم، پیش بینی می شود که این شرکت به یکی از 5 شرکت اول صنعت بیمه تبدیل شود.
در ادامه این نشست دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه، رییس هیئت مدیره بیمه معلم ضمن تشکر از رییس کل بیمه مرکزی برای بدعت حضور فیزیکی و نظارت میدانی در شرکت‌های بیمه گفت: شرکت بیمه معلم با اتکا به سند چشم انداز خود به اجرای سیستم کنترل داخلی از دو سال پیش پرداخت در این راستا ‌کلیه شعب، سیستم مالی و فنی تحت کنترل این سیستم قرار دارد.
دکتر کردزنگنه تصریح کرد: با اجرای سیستم کنترل داخلی تلاش شده ، بازرسی های فیزیکی کاهش یابد و چک لیستها و کنترل های داخلی به صورت آنلاین پیاده سازی شود.
رییس هیئت مدیره بیمه معلم در ادامه عنوان داشت: طرح سیستم کنترل داخلی بیمه معلم مورد توجه سایر شرکت‌های بیمه نیز قرار گفته است.
در ادامه جلسه بازدید رییس کل، کاوه قاضی، معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم با اشاره به سند چشم انداز این شرکت و طراحی  200 برنامه عملیاتی گفت: سیستم بودجه ریزی منسجم استقرار نظام مدیریت ریسک/ شفاف سازی صورتهای مالی و تفکیک حساب‌های عمر از غیر عمر / پیاده سازی پروژه جانشین پروری / راه اندازی واحد خدمات آنلاین/ انعقاد قرارداد همکاری با استارت اپ ها/ طراحی داشبوردهای مدیریتی برای شعب و نمایندگان را از جمله عملیات شرکت بیمه معلم در راستای اهداف سند استراتژیک دانست.
کاوه قاضی در ادامه با اشاره به تحولات بیمه معلم از سال ۹۱ تا کنون گفت: طبق مستندات موجود شرکت بیمه معلم از رتبه چهاردهم رضایت مشتری در سال ۹۱ به رتبه سوم در سال ۹۶ ارتقا یافت.
معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم  متذکر شد: افزایش سرانه حق بیمه کارکنان از  ۳.۷ میلیارد ریال در سال ۹۱ به ۱۶ میلیارد ریال در سال ۹۶ رسید.
وی در ادامه به کاهش ضریب خسارت از 95 درصد در سال ۹۱ به 78 درصد در سال ۹۶ اشاره کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم همچنین ارتقا رتبه بیمه معلم در میان صد شرکت برتر در میزان فروش و در آمد را از دیگر دستاوردهای بیمه معلم برشمرد.
کامبیز حاجی میرآقا، معاون فنی اموال بیمه معلم در ادامه این نشست به اجرای پروژه افسران در بیمه معلم اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف تسهیل فرایند پرداخت خسارت و با مشاوره مقامات راهنمایی و رانندگی اجرایی شده است.
به گفته وی بالغ بر 370 افسر کارآزموده و مجرب در این پروژه جهت تعیین مقصر، کروکی و اصالت حوادث همکاری می کنند.
معاون فنی اموال بیمه معلم با بیان اینکه این پروژه در تسریع پرداخت خسارت به زیان دیدگان بسیار موثر بوده گفت: در راستای عمل به آیین نامه های بیمه مرکزی در پی پیاده سازی این پروژه، یک شرکت ارزیابی خسارت نیز ثبت شده است.
گفتنی است در بازدید رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از واحدهای سازمانی این شرکت: مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران بیمه معلم وی را همراهی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: