کد خبر: ۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
از محل هزینه های امور فرهنگی حساب های قرض الحسنه بانک مسکن،مدرسه شهدای بانک مسکن در شهر آلونی افتتاح شد.
چراغ مدرسه ای در شهر آلونی،توسط بانک مسکن روشن شدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آلونی شهر کوچکی در استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر در بخش مرکزی خانمیرزا از توابع شهرستان لردگان واقع شده، بخش خانمیرزا سبزدشتی بی بدیل در دامان کوه های زاگرس است، که هر روز کوه های کلار، سبزکوه و سیبک بر او سلام می کنند. دستان پرمهر بانک مسکن در عملی خیرخواهانه چراغ مدرسه ای را در این شهر روشن نمود تا بنایی ارزشمند و ماندگار در این خطه سرسبز و برای این مردمان باصفا و بی ریا به یادگار بگذارد، اثری گرانبها که روشنی چراغ آن گرمابخش دل دانش آموزان شهر آلونی در زمستان سرد کوههای زاگرس شد.
آیین افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن با حضور محسن ربانی یکتا مدیر شعب بانک مسکن استان ، براتی بروجنی مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان ، قنبری رییس آموزش و پرورش منطقه خانمیرزا ، کریم نژاد شهردار شهر آلونی، دکتر تیرگیر معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان ، عالی مدیر اداره جهاد کشاورزی منطقه خانمیرزا ، اسلامی معاونت استانداری، احمدی عضو شورای شهر آلونی ، خسروی بخشدار منطقه و تعدادی دیگر از مسوولین و معتمدین شهرستان لردگان برگزار شد.
در این مراسم محسن ربانی یکتا، مدیر شعب بانک مسکن استان در سخنانی اظهار کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی خدمت گزار در راستای حمایت از اقشار محروم و کم درآمد و خانه دار کردن مردم همیشه در کنار مردم عزیز کشورمان بوده است. وی با اشاره به نقش بانک مسکن در کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده کشور در سال های اخیر بر رسالت خدمت گزاری بانک مسکن تاکید نمود. ربانی یکتا خاطر نشان کرد: بانک مسکن در راستای تحقق مسوولیت اجتماعی و از محل هزینه های امور فرهنگی حساب‌های قرض الحسنه بانک اقدام به ساخت مدرسه در مناطق محروم نموده تا با این عمل خداپسندانه خود به مردم عزیز کشورمان خدمتی کرده باشد و بنایی ارزشمند را به یادگار برای مردم مناطق محروم کشور به یادگار گذارد تا فرزندان این مناطق بتوانند از نعمت تعلیم و تعلم بهره مند شوند . وی با اشاره به اینکه این مدرسه چهاردهمین مدرسه ای است که بانک مسکن بانی تاسیس آن در مناطق محروم و کم برخوردار می باشد، افزود : پنج مدرسه دیگر در کشور در دست ساخت است که به یاری خداوند و با همکاری مسوولین متعهد و دلسوز در سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تا سال آینده در کشور افتتاح می شوند.
در ادامه وی با تاکید بر جایگاه قرض الحسنه در آموزه های دینی مان و ارزش های این امر خدا پسندانه، افزود: مشتریانی که در بانک مسکن سپرده قرض الحسنه دارند در این اقدام خیرخواهانه بانک نیز سهیم هستند.
در ادامه مدیر شعب بانک مسکن خاطر نشان کرد: پروژه احداث این مدرسه در زمینی به مساحت 2800 متر مربع و با زیر بنایی به مساحت 1250 مترمربع در سال 1396 با مشارکت بانک مسکن و اداره کل نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان شروع به کار کرد.
در ادامه این مراسم قنبری رئیس آموزش و پرورش منطقه خانمیرزا ، ضمن تقدیر و تشکر از بانک مسکن و اداره کل نوسازی و مدارس برای مشارکت در ساخت این مدرسه ، از مدیر اداره جهاد کشاورزی منطقه جهت اختصاص زمین برای احداث این مدرسه تقدیر کرد، وی در ادامه اظهار داشت: این مدرسه بزرگ‌ترین و مجهزترین مدرسه در بخش خانمیرزا می باشد که این مدرسه 9 کلاسه دخترانه که بنام شهدای بانک مسکن متبرک شده، بیش از 100 دانش آموز مشغول به تحصیل می شوند.قنبری از اقدام خداپسندانه بانک مسکن به منزله باقیات و صالحات یاد نمود، در ادامه وی با اشاره به ناکافی بودن و محدود بودن مدارس این منطقه گفت : قطعا این اقدام خیرخواهانه بانک مسکن کمک شایانی به رسالت آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد نمود که این اثر مهم هیچ گاه از حافظه مردم این منطقه محو نخواهد شد.
در ادامه مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان با اشاره به جزئیات پروژه و اقدامات این سازمان در راستای مدرسه سازی در استان از بانک مسکن و سایر خیرینی که در مدرسه سازی مشارکت دارند تجلیل نمود، براتی بروجنی گفت: با همت برخی خیرین عزیز و مسوولان استانی مدارس و مراکز آموزشی دیگر در دست احداث و در شرف افتتاح داریم، که امید است با همدلی و مشارکت بیشتر همه در راستای بالا بردن سطح علمی و تربیتی دانش آموزان این منطقه گام های اثربخشی برداریم. در ادامه براتی بروجنی اظهار نمود، امید است که این اقدام خیرخواهانه بانک مسکن منشاء خیر و برکت برای استان و بویژه مردم منطقه خانمیزا شود و در راستای بهبود وضعیت تعلیم و تعلم دانش آموزان در منطقه مثمر ثمر واقع گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: