کد خبر: ۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
دادستان تهران از بازداشت چند متهم خبر داد؛
گروه سیاسی: دادستان تهران از تشکيل اولين پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ويژه خبر داد و گفت: در اين رابطه دو نفر از ستاد تنظيم بازار استان تهران، و دو نفر از ساير دستگاه‌هاي مرتبط با تأمين و توزيع گوشت بازداشت شده و پرونده آنان در حال تکميل تحقيقات است.
ردپاي دولتی ها در گراني گوشت
گروه سیاسی: دادستان تهران از تشکيل اولين پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ويژه خبر داد و گفت: در اين رابطه دو نفر از ستاد تنظيم بازار استان تهران، و دو نفر از ساير دستگاه‌هاي مرتبط با تأمين و توزيع گوشت بازداشت شده و پرونده آنان در حال تکميل تحقيقات است.

عباس جعفري دولت آبادي در چهارمين نشست کميته مقابله با گران‌فروشي در دادستاني تهران با انتقاد از افزايش دوباره قيمت خودرو اظهار داشت: ‌پس از حماسه آفريني مردم در روز 22 بهمن ماه انتظار مي‌رفت دستگاه‌هاي دولتي هوشمندي به خرج دهند و در صدد گران کردن کالاها نباشند ولي شوک‌هايي در بازار خودرو رخ داد و قيمت‌هايي اعلام شد که زيبنده ملتي که در راهپيمايي 22 بهمن اينگونه باشکوه شرکت کردند، نبود.

وي با تجليل از مردمي‌که سراپاي وجودشان عشق به انقلاب و نظام اسلامي‌است، افزود: اقتضا داشت که اين اقدامات با تدبير و هوشمندي انجام شود نه‌ اين که يک هفته از راهپيمايي نگذشته، نرخ خودرو به اين شکل اعلام شود و ما از اين گونه رفتارها گلايه داريم.

وي افزود: ممکن است نرخ‌هاي خودرو واقعي نباشد اما زمان‌شناسي هنري است که توجه به آن براي حکمرانان ضروري است.

دادستان تهران خاطر نشان کرد: اگر اخبار منتشره در کشور از جمله خبرها پيرامون گوشت قرمز مديريت نشود، موجب نگراني مردم خواهد شد. اين که فرضا اعلام مي‌شود دو هزار دام زنده وارد کشور شده و مسؤول ديگري رقم ديگري را اعلام کرد و اين که برخي سايت‌ها مدعي شدند که چندصد گوسفند در اين ميان گم شده است،‌ قابل توجيه نيست؛ چرا که به نوعي تضعيف مديريت اجرايي کشور است و نبايد اجازه داد آمارهاي متضاد توسط مسؤولين دستگاهها اعلام شود. در مورد اخير نيز عدهاي روي اين موج سوار شدند و از اين ماجرا براي تشويش اذهان عمومي‌و شبهه افکني استفاده کردند.

دادستان تهران در واکنش به خبر صادرات دام گفت: در سومين جلسه کميته مقابله با گرانفروشي اعلام شد که صادرات گوشت قرمز و مرغ ادامه دارد و مطابق پيگيري‌هاي صورت گرفته و استعلام انجام شده از سازمان گمرک کشور، تاييد شد که تا آذرماه سال جاري صادرات دام از کشور ادامه داشته است که اين امر عليرغم تاکيد در جلسه قبلي، وجود مشکلات در توزيع گوشت و افزايش قيمت آن در داخل، حتي با وجود توجيه اقتصادي نوعي بيتوجهي محسوب ميشود. وي با ذکر اين که اين وضعيت در رابطه با ساير اقلام نيزصدق ميکند و با توجه به نزديک شدن به ايام نوروز، اين گونه امور بايد مديريت شود،

جعفري دولت‌آبادي تاکيد کرد: فضاي کشور بايد آرام شود تا مردم بدانند دولت براي تامين کالاهاي اساسي ارز تخصيص داده و کالاها در حال ورود به کشور است ولي با انتشار اين قبيل اخبار، اعتماد مردم کاهش مي‌يابد.

وي با اشاره به توقف توزيع گوشت منجمد و پيگيري دادستاني در اين رابطه، گفت: وزير کشاورزي اعلام کرد که قرار است اين گوشت‌ها به جامعه هدف برسد که ما نيز استقبال مي‌کنيم به شرطي که اجرايي شود.

دادستان تهران تاکيد کرد: انبار کردن عمدي گوشت احتکار تلقي ميشود و مستوجب تعقيب کيفري است.

جعفري دولت‌آبادي تنوع قيمتهاي گوشت‌هاي توزيع شده، انحصار در توزيع، عادلانه نبودن سهميه‌ها نسبت به جمعيت مناطق، نگهداري گوشتها در مبادي اصلي و دلالي در بازار گوشت را از جمله مشکلات موجود دانست.

وي با اشاره به اظهارات برخي دادستان‌هاي شهرستان‌هاي تابعه مبني بر اينکه توزيع گوشت بدون اطلاع فرماندار و مسؤولان شهرستانها صورت مي‌گيرد، از نمايندگان دستگاه‌ها خواست که در اين زمينه نظارت لازم را اعمال نموده و براي مسؤولان محلي نقش قائل شوند.

جعفري دولت‌آبادي اعلام کرد: ورود کاميون‌هاي حمل گوشت بدون پلمب به محل عرضه، امکان سوء استفاده و خروج گوشت از آن‌ها را در ساير مسيرها افزايش مي‌دهد. دادستان تهران با تاکيد بر اين که بايد به مردم اعتماد کرد، اظهار کرد: نبايد براي توزيع گوشت صف‌هاي طولاني ايجاد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار