کد خبر: ۷۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
ظهیری از جزییات تفاهم نامه با شرکت عمران شهرهای جدید برای تقویت ذخیره زمین در گروه سرمایه گذاری خبر داد.
اقدامات گروه سرمایه گذاری برای ذخیره زمین در شهرهای جدیدوزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، درباره تفاهم‌نامه‌های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با شرکت عمران شهرهای جدید گفت: یکی از ظرفیت هایی که برای توسعه سبد پروژه‌ها می‌توان استفاده کرد، استفاده از ظرفیت شهرهای جدید است.
وی ادامه داد: شهرهای جدید دارای دو ظرفیت کاملا متفاوت هستند؛ یکی از این ظرفیت‌ها این است که در شهرهایی که سال‌های گذشته توسعه یافته‌اند، زمین‌هایی وجود دارد که امکان مشارکت در ساخت مسکن در آن‌ها فراهم است. در همین راستا در شهر جدید صدرا، پروژه 600 واحدی آفتاب با همین رویکرد در مرحله مذاکرات نهایی است که در صورت نهایی شدن توافق، شرکت عمران شهر جدید صدرا تامین زمین و صدور پروانه و گروه سرمایه‌گذاری مسکن تامین هزینه‌های ساخت را بر عهده خواهد داشت.
وی در تشریح ظرفیت دوم در این شهرها، با اشاره به زمین به عنوان محصول اولیه خط تولید ساخت و ساز، ادامه داد: متاسفانه ذخیره زمین ما طی سنوات اخیر بسیار کم شده است و ذخیره زمین جدیدی ایجاد نشده است. یکی از رویکردها و اقدامات ویژه که در شهرهای جدید به دنبال تحقق آن هستیم، ایجاد ذخیره زمین است. سیاست ذخیره زمین حدود 25 سال پیش و در سال‌های آغاز فعالیت شرکت اجرا می‌شد که زمین‌های موجود در شهرک الهیه اراک و پردیس نیز از همین نوع می‌باشد.
ظهیری درباره ساز و کار ایجاد ذخیره زمین در شهرهای جدید برای گروه نیز گفت: دولت با توجه به محدودیت منابع، نمی‌تواند مستقیما در آماده‌سازی زمین‌های لازم برای توسعه شهرهای جدید ورود کند. گروه سرمایه‌گذاری مسکن از این ظرفیت استفاده می‌کند؛ به این شکل که به صورت پیمانکاری با تملک زمین‌های خام، نسبت به آماده‌سازی، جاده‌سازی، ایجاد زیرساخت‌ها و قطعه‌بندی این زمین‌ها اقدام نموده و پس از آماده‌سازی، گروه نسبت به دریافت حق‌الزحمه خود در قالب زمین اقدام خواهد کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: در همین راستا به طور مشخص در شهر جدید هشتگرد، یک فاز 35 هکتاری در یک نقطه بسیار مناسب در دستور کار آماده‌سازی توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن قرار دارد که در قبال این کار زمین دریافت خواهیم کرد. در شهر جدید صدرا در شیراز نیز یک قطعه 86 هکتاری قرار دارد که در این قطعه نیز مدل آماده‌سازی توسط گروه و دریافت زمین در قبال این آماده سازی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: همچنین در شهر جدید مهاجران اراک که یک شهر جدید رو به توسعه است، یک سایت 96 هکتاری وجود دارد که با استفاده از این مدل و دریافت زمین، سیاست افزایش ذخیره زمین در استان مرکزی را در پیش خواهیم گرفت

نام:
ایمیل:
* نظر: