کد خبر: ۷۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستاي هم افزايي براي توسعه و رونق اقتصادي، از تخصيص ۵۵ درصدي تسهيلات قرض الحسنه اين بانک براي حمايت از نيروي انساني بنگاه هاي اقتصادي و مراكز توليدي، با هدف ارتقاء بهره وري و انگيزه كاركنان خبر داد.
حمایت از شاغلان مراکز تولیدی با اعطای وام هاي قرض الحسنهبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، در شانزدهمين جشنواره توليد ملي - افتخار ملي كه  با تلاش خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در محل سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، اظهار داشت: اين بانك در طول ۱۱ سال فعاليت خود بالغ بر ۴ ميليون و ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه پرداخت كرده  كه بيش از ۱ ميليون و ۶۶ هزار فقره آن به اعتبار ۱۱۵ هزار ميليارد ريال در طول ۱۱ ماه سال ۱۳۹۷ اعطا شده و ۵۵ درصد از اين تسهيلات، به حمايت از نيروي انساني بنگاه هاي اقتصادي و مراكز توليدي و صنعتي تخصيص داده شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه همواره توجه به نیروي انساني موجب بالندگي سازمان مي شود و کرامت نيروي انساني بايد در نظر گرفته شود اظهار داشت: تسهيلاتي که در حوزه هاي حمايت از نيروي انساني شركت هاي صنعتي و زودبازده پرداخت شده قطعاً در بالابردن بهره وري و انگيزه پرسنل نقش قابل توجهي دارد.
اکبری در ادامه به تفاهم نامه های منعقده در راستای حمایت از توليدات داخلي و سياست هاي اشتغالزايي بانک قرض الحسنه مهر ايران اشاره داشت و بيان کرد: درحوزه اشتغالزايي، در دو قسمت حمايت از کالاي ايراني و حمايت از خدمات، تسهيلات قرض الحسنه اعطا شده است.
وی در این خصوص بیان داشت: در حوزه کالا، با شرکت سهامی فرش ايران و شورايعالي مناطق آزاد با هدف افزايش قدرت خريد از طريق اعطاي تسهيلات قرض الحسنه و عرضه کارت هاي بانکي با قابليت هاي خاص تفاهم نامه منعقد شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: همچنین در حوزه خدمات، پرداخت تسهیلات براي تأمين خدمات اساسي مورد نياز شهروندان، همچون خدمات بيمه اي، عوارض شهرداري، تامين هزينه هاي مربوط به انشعابات فاضلاب شهري و ... تفاهم نامه هايي به امضاء رسيده اند.
دکتر اکبری افزود: همچنین در حوزه اشتغالزایی، اين بانک با نهادهاي حمايتي همچون بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي امام خميني (ره) همكاري كرده كه در پي آن بنا بود ۱۰ هزار فرصت شغلي در سال ۹۷ حاصل شود كه تا كنون بيش از ۸ هزار فرصت شغلي ايجاد شده و باقي موارد نيز در مرحله تشكيل پرونده دريافت تسهيلات هستند.
وی در ادامه به آمار تسهیلات پرداختی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران از بدو تأسيس تاکنون اشاره کرد و بيان داشت: تا کنون بيش از ۴ ميليون و ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات به ارزش ۳۳۳ هزار ميليارد ريال در حوزه هاي اشتغالزايي و كارآفريني، كمك به ارتقاء و بهبود معيشت خانواده از طريق تامين مالي براي رفع مايحتاج ضروري، حمايت از مددجويان كميته امداد و سازمان بهزيستي، رشد شاخص هاي سلامت با حمايت از بهداشت و درمان، كاهش آسيب هاي اجتماعي از طريق توانمندسازي زندانيان جرائم غيرعمد و ... پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه مطرح کرد: همچنین در حوزه همکاری با بنياد مسکن انقلاب اسلامي، در دو بحث بازسازي خانه هاي روستايي و تأمين مسكن براي روستاييان اقداماتي صورت گرفته است.
دکتر اکبری، ضمن ارائه گزارش از خدمات و دستاوردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: در شرايط کنوني اقتصاد كشور، صنعتگران براي پيشبرد برنامه هاي توليدي نياز به عقد قراردادهاي قرض الحسنه دارند تا بتواند منابع مالي ارزان قيمت تري را براي توليد استفاده كنند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط کنوني اقتصاد، گرفتن وام با سود بالا تنها هزينه تأمين مالي را افزايش داده، به طوري که بر روي قيمت نهايي کالاهاي توليد شده، تأثير قابل توجهي گذاشته و سبب بالارفتن قيمت ها مي شود.
وی تصریح کرد: از این رو پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تامين مالي بنگاه هاي توليدي با هزينه هاي کمتر کمک مي كند و قيمت تمام شده بهاي كالاهاي ساخته شده را به نحو چشمگيري كاهش مي دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: