کد خبر: ۷۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
امادگی روس ها برای حمله برق آسا با زیر دریایی های اتمی به ایالات متحده
تلویزیون دولتی کانال 1 روسیه در برنامه هفتگی خود، 5 هدف نخست حمله موشکی احتمالی روسیه به خاک آمریکا را بر شمرده است.پنتاگون، کمپ دیوید و پایگاه هوایی مک کلان سه هدف اول این حمله موشکی هستند.
5 هدف نخست حمله موشکی روسیه به آمریکا

تلویزیون دولتی "کانال یک" روسیه دیروز در برنامه‌ای، 5 هدف از خاک آمریکا را برای حملات احتمالی موشک‌های فراصوت  جدید روسیه در صورت حمله موشکی احتمالی آمریکا به خاک روسیه، تعیین کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، در برنامه دیروز گزارش هفتگی با عنوان برنامه "وستی ندلی" (رویدادهای سیاسی هفته) که هر یکشنبه از تلویزیون دولتی کانال یک روسیه پخش می‌شود، تاکید شده در صورت حمله ایالات متحده آمریکا به روسیه، نیروهای دفاع موشکی روسیه، نیروهای نظامی روسیه علاوه بر حمله به پایگاه های آمریکا در خاک اروپا، 5 هدف نخست را در خاک آمریکا با موشک‌های فراصوت جدید روسیه موسوم به "سیرکون هایپرسونیک" نابود خواهند کرد.

بر اساس این گزارش این 5 مرکز عمده تصمیم‌گیری و فرماندهی نظامی در خاک آمریکا عبارتند از :
1- مقر پنتاگون در حومه شهر واشنگتن دی‌سی
2- مرکز مدیریت دولتی "کمپ دیوید". در این مرکز یکی از سایت‌های ارتباطی عمده نظامی آمریکا قرار دارد که به آن "سایت آر" گفته می‌شود.
3- مرکز کنترل رئیس‌جمهوری آمریکا و مرکز فرماندهی کمیته فرماندهان آمریکا موسوم به "فورت ریچی"
4- "پایگاه نیروی هوایی مک‌کِلان" در ایالت کالیفرنیا. این پایگاه از سال 1998 بسته شده است و معلوم نیست چطور در این گزارش نام این پایگاه در رده 5 پایگاه عمده نظامی آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است.
5- "ایستگاه رادیو دریایی جیم کریک". این ایستگاه مسئولیت حفظ ارتباط با زیردریایی‌های آمریکا را بر عهده دارد.

همچنین در کنار این ایستگاه " مرکز فرماندهی ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا"  در محدوده ایالت مریلند (واقع در شرق آمریکا) به عنوان پنجمین هدف عمده حملات موشکی احتمالی روسیه به خاک آمریکا نام برده شده است.

در این گزارش تاکید شد:" برای نابودی این اهداف ممکن است از زیردریایی‌های اتمی مجهز به موشک‌های مافوق صوت دریایی "سیرکون"  استفاده شود که سرعتی معادل 9 ماخ  و 1 هزار کیلومتر بُرد دارد و قادر است از نزدیکی سواحل آمریکا، اهداف از پیش تعیین شده را در درون خاک این کشور نابود کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار