کد خبر: ۷۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
ترامپ در دیدار دوم با کیم جونگ اون:
رهبران آمریکا و کره شمالی برای دومین بار در ویتنام با یکدیگر دیدار کردند ترامپ در این دیدار تاکید کرد که از درخواست‌های آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نخواهد کرد.
از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نمی‌کنم
رهبران آمریکا و کره شمالی برای دومین بار در ویتنام با یکدیگر دیدار کردند  ترامپ در این دیدار تاکید کرد که از درخواست‌های آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نخواهد کرد.
به گزارش اسکای نیوز عربی، این دیدار که دارای بیشترین پوشش خبری و رسانه‌ای است در هتل متروپل هانوی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آغاز شد.
قرار است بعد از دیدار اولیه دو طرف در یک شام کاری حاضر شوند.
ترامپ در آغاز این دیدار گفت که دیدار با رهبر کره شمالی برای وی یک افتخار است و امیدوار است که نشست دوم نیز به موفقیت نشست اول باشد.
رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: افتخاری است دیدار با رئیس کیم، افتخاری است که با هم هستیم، افتخار بزرگی است که با شما هستم. ما دیدار موفق و خوبی داشتیم، امیدوارم این دیدار نیز مانند همان دیدار و یا موفق‌تر از آن باشد. ما پیشرفت‌های زیادی داشتیم و فکر می‌کنم بزرگترین پیشرفت در روابط ما حاصل شد. روابط ما واقعا خوب است.
با این حال ترامپ تاکید کرد که از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نخواهد کرد.
وی همچنین ظرفیت اقتصادی کره شمالی را ستود و گفت: همانطور که بارها گفتم و اکنون نیز در حضور رسانه‌ها می‌گویم، به کسانی که دوست دارند بشنوند می‌گویم، به نظر من کشور شما دارای ظرفیت اقتصادی  غیرقابل باور و نامحدودی است و فکر می‌کنم آینده بزرگ و باشکوهی با این رهبر بزرگ در انتظار شماست. من چشم انتظار این رخداد هستم و برای وقوع آن کمک خواهم کرد.   
ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعلام رسمی پایان جنگ کره گفت: تا ببینیم.
رهبر کره شمالی نیز با اظهار این نکته که آنها موانع زیادی برای برگزاری نشست هانوی پشت سر گذاشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که نشست ویتنام مثمرثمر باشد.
کیم گفت: امیدوارم بتوانیم به نتایجی دست پیدا کنیم که مورد قبول همه باشد. من معتقدم که ما توان این مهم را داریم.
تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبری کره شمالی در هانوی، ویتنام به نتایج خوبی می‌رسد و از جمله آن می‌توان به رونق اقتصادی کره شمالی و سرمایه گذاری‌ها در این کشور منزوی اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی درباره گشایش اقتصادی در کره شمالی تخمین زده و با فرض اینکه یک آزادسازی اقتصادی شبیه به ویتنام در کره شمالی صورت می‌گیرد، اعلام کرده که این مساله فرصت‌های سرمایه گذاری تا ۹ میلیارد دلار و فرصت‌های دیگر سرمایه گذاری را تا دو میلیارد دلار در هر سال احتمالاً در پی دارد.
این بانک سرمایه گذاری در تحقیقی آورده است: جمعیت ۱۸ میلیونی سن کار در کره شمالی احتمالاً به چرخه تولید آسیا می‌پیوندد که دستمزد ساعتی آن کمتر از ویتنام است. آزادسازی اقتصادی در کره شمالی احتمالاً تأمین کننده ارتباط گم شده در توسعه ارتباطات تجاری شبه جزیره کره به سمت اروپا است اگر که خط ریلی دو کره به روسیه و چین بپیوندد.
با این حال تحلیلگران به صورت هشدار گونه‌ای می‌گویند که توافق صلح بین دو کره احتمالاً به دستیابی کره شمالی به تسلیحات اتمی پایان نمی‌دهد.
مقام‌ها و کارشناسان گفته‌اند که رهبران دو کره احتمالاً اعلامیه صلح برای پایان جنگ دو کره را امضا می‌کنند. سایر توافقات شاید باعث گشایش دفاتر نمایندگی در دو کره و تصویب اقداماتی در جهت خلع سلاح اتمی شود که شامل اجازه ورود به بازرسان برای نظارت بر انهدام راکتور اتمی یانگ‌بیون کره شمالی در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر پیونگ یانگ است.
نهاد بین‌المللی برای مطالعات استراتژیک مستقر در لندن گفته که باید برای رسیدن به توافق صلح با دقت عمل کرد در غیر اینصورت احتمالاً به خطرات امنیتی در منطقه منجر می‌شود.
این نهاد اعلام کرد: صلح بین واشنگتن و پیونگ یانگ شاید به خروج غیرمنتظره نیروهای آمریکایی از کره جنوبی منجر شود که باعث درک نادرست در پیونگ یانگ می‌شود.
دنیل راسل، دیپلمات ارشد در آسیا تا ۲۰۱۷ گفته است: یک توافق صلح که زرادخانه شیمیایی، بیولوژیکی و تسلیحات اتمی کره شمالی را در جای خود حفظ می‌کند و تهدیدی مستقیم علیه آمریکایی‌ها و متحدانش است، یک پیمان صلح نیست.
وی ادامه داد: مسیر دستیابی به صلح در شبه جزیره کره با اقداماتی برگشت ناپذیر از سوی کره شمالی برای انهدام برنامه تسلیحات اتمی‌اش آغاز می‌شود.
بانک DBS سنگاپور نیز گفته که جزئیات خلع سلاح اتمی کره شمالی و احتمال کاهش تحریم‌ها علیه این کشور احتمالاً توسط بازارها مثبت انگاشته می‌شود.
"چتان سث"، تحلیلگر مؤسسه Nomura نیز گفته است: اگر ما در راستای خلع سلاح اتمی کره شمالی پیشرفتی ببینیم، این مساله می‌تواند یک گشایش مثبت برای بازارهای آسیایی به ویژه کره شمالی باشد.
"نیک توییدال"، تحلیلگر مؤسسه تضمین‌های راکوتن استرالیا مستقر در سیدنی نیز گفته است: اگرچه انتظار می‌رود این نشست در هانوی در راستای خلع سلاح اتمی کره شمالی مثبت باشد، انتظار کمی از لحاظ به روز شدن بازار وجود دارد.
از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نمی‌کنم

از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نمی‌کنم


از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نمی‌کنم


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار