کد خبر: ۷۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
مدیرعامل بانک کشاورزی در همایش سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی کشور که در شهر مشهد برگزار شد با اشاره به چهار حوزه دارای اولویت اعلام شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد: طرح های اولویت دار بخش کشاورزی بدون هیچ محدودیت اعتباری ، مورد پشتیبانی و حمایت بانک کشاورزی قرار می‌گیرند.
بانک کشاورزی از طرح های اولویت دار بخش کشاورزی حمایت می کندبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی، در این همایش که روز چهارشنبه هشتم اسفند با حضور  مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در شهر مشهد برگزار شد،  روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این مطلب گفت:  این چهار اولویت شامل مکانیزاسیون بخش کشاورزی، کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در دریا  و تولید بذر گواهی شده می‌شود.
وی تاکید کرد: حمایت از این بخش‌ها بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود و در این میان کشت گلخانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که توسعه ۲۵۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای امسال در تعهد قرار گرفت .
خدارحمی تصریح کرد: کم بودن شمار مجریان توانمند در عرصه کشت گلخانه ای، ضرورت جذب سرمایه‌گذاران عمده در حوزه کشت گلخانه و مشکلات موجود در شبکه بازاریابی و فروش، از مهمترین مشکلات و ضرورت های حوزه کشت گلخانه محسوب می‌شوند.
وی با بیان این که در بخش مکانیزاسیون کشاورزی اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد ماشین‌آلات بخش کشاورزی تامین مالی می‌شوند و از طرف بانک کشاورزی تسهیلات به صورت کامل به متقاضیان اعطا می‌شود.
وی افزود: امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با سود 6 درصد در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی همه امکانات و اعتبارات برای رشد و توسعه این بخش و به صورت هدفمند بدون هیچ محدودیتی قرار دارد.
خدارحمی همچنین اظهار داشت: افتخار می کنیم که پشتیبان تلاش های کشاورزان عزیز هستیم و خداوند را شاکریم که توانسته ایم فعالیت های بانک کشاورزی را به سطح انتظارات این عزیزان نزدیک کنیم و با دل و جان تلاش کرده ایم تا بانک بتواند بیشتر به انتظارات جامعه کشاورزی پاسخ گوید.
وی با اعلام این که تمرکز بانک کشاورزی در ماه های پیش رو بر گسترش گلخانه ها و بهبود عملکرد در این زمینه است، بر لزوم تعامل بیشتر برای شناسایی و رفع مشکلات اجرای طرح های گلخانه ها ای تاکید کرد .
خدارحمی در خاتمه عنوان کرد: همه آنچه از بانک کشاورزی انتظار دارید با همه توان در خدمت شماست و باید مدیران بانک و وزارت جهاد در استان ها تلاش کنند تا با اولویت گذاری و شناسایی و معرفی بر حسب طرح های موجه به نحوی حرکت کنیم که گلخانه های بیشتری در کشور ایجاد شود و تولید محصولات گلخانه ای که با مصرف بهینه آب و سایر منابع همراه است به میزان قابل توجهی افزایش یابد

نام:
ایمیل:
* نظر: