کد خبر: ۷۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
توسط یک شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی؛
اولین سالن آمفی تاتر فوق حرفه‌ای در ایران توسط شرکت ایران چوب در کمتر از ۶ ماه به بهره برداری رسید.
اولین سالن آمفی تاتر فوق حرفه‌ای در ایران در کمتر از ۶ ماه به بهره برداری رسیدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اولین سالن آمفی تاتر فوق حرفه‌ای در ایران با ظرفیت ۹۰۰ نفر و بیش از ۳ هزار متر فضای دکوراتیو توسط شرکت ایران چوب از زیر مجموعه‌های هلدینگ عمران و مسکن وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی احداث شد؛ بنابراین گزارش سید احمد نظری مدیر عامل شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان در باره این سالن فوق حرفه ای توضیح داد: چند لایه بودن سقف سالن جهت ایجاد فضای آکوستیگ، اتاق مانیتورینگ فوق حرفه ای، اجرای طرح‌های مهندسی شده در لایه‌های مختلف سقف، سن متحرک با حرکت‌های دورانی، استفاده از پرده‌های خاص جهت ایجاد خطای دید و استفاده از قدرتمندترین سیستم حرفه‌ای پخش صدا با کنترل اتوماتیک از ویژگی‌های این سالن است.
وی افزود : اجرای دقیق محاسبات فنی بر مبنای آگوستیک بودن دیوار‌ها با زیر ساخت‌های چندلایه مطابق با استاندارد‌های بین المللی، استفاده از پنل‌های چوبی متفاوت با معماری خاص از دیگر ویژگی‌های این سالن است.  
مدیر عامل شرکت ایران چوب گفت : سن نمایش این سالن متحرک با حرکت‌های دورانی، حرکت‌های طولی و عرضی به صورت صددرصدی دارای آسانسور ماشین رو و تعویض اتوماتیک دکورسازی و تعدد دکور‌های آماده است. این سن دارای دیواره آب و آتش است که جلوی سن در قسمت جدا کننده سالن با طراحی خاص پیش بینی و ساخته شده است. دیواره پرده نمایش متشکل از لایه‌های مختلف پرده در طول سن با استفاده از پرده‌های خاص جهت ایجاد خطای دید بیننده با محاسبات دقیق بصری است. چاله ارکستر تعبیه شده در جلوی سن به طول ۳ متر عرض ۱۵ متر و ارتفاع ۵ متر دارای آسانسور اختصاصی جهت حرکت عمودی است.
سید احمد نظری  با اشاره به سیستم صوتی سالن مذکور به عنوان یکی از قدرتمندترین سیستم حرفه‌ای با دو کاربری صدا برداری و بخش صدا با کنترل تمام اتوماتیک بیان کرد : اتاق مانیتورینگ این سالن یکی از منحصر به فرد ترین سیستم های موجود در کشور است که  جهت فضا سازی صدا‌های خاص مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به طراحی ویزه سالن خاطره ایی ماندگار از صدا برای مخاطبین و حضار در سالن را فراهم خواهد کرد. وی خاطر نشان می‌شود که این پروژه تخصصی در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع توسط شرکت ایران چوب وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و به کارفرمایی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران و در مجموعه برج طغرل منطقه شهر ری طراحی و در کمتر از شش ماه ساخته شده است که در نوع خود کم نظیر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: