کد خبر: ۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر،بهره وری و صرفه جویی انرژی ایران 2 الی 5 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و با حضور چهره های شاخص صنایع انرژی و اقتصادی برگزار شد.
حضور شرکت تابان در نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیربه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان، در این نمایشگاه شرکت تابان و سایر سرآمدان حوزه های انرژی تجدید پذیر به معرفی محصولات خود پرداختند.
سید محمد صادق زاده رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ­­در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۰ مگاوات نیروگاه ­تجدید پذیر در کشور نصب شده­ است­ افزود:­ با توجه به فراهم شدن زمینه برای صادرات برق انرژی تجدید­ پذیر­ با مصوبات قانونی موجود،­ از سال آینده­ علاوه بر صادرات برق از نیروگاه های­ فسیلی­ ­می توانیم­ برق تولید شده­ در نیروگاه‌های تجدید پذیر را نیز به سبد­ صادرات انرژی کشورمان اضافه کنیم.
صادق زاده پس از گفتگوی خبری با اصحاب رسانه به همراه عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان از چندين غرفه نمایشگاه بازدید و پیرامون مسائل حوزه انرژی های تجدید پذیر بخصوص انرژی خورشیدی و شرکت تامین انرژی برق ایرانیان تابان، به گفتگو پرداخت.
در ادامه دکتر عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان به همراه جاوید، مدیرعامل و نادرپور، عضو هيات مدیره شرکت تابان، پس از بازدید از چندین غرفه نمایشگاه، در غرفه شرکت تابان حضور یافته و ضمن دیدار با عوامل اجرایی به گفتمان در خصوص مسائل روز انرژی های تجدید پذیر بویژه انرژی خورشیدی و شرکت تابان پرداختند.
در ادامه خاطر نشان می سازد، شاهین جاوید مدیرعامل شرکت تابان در گفتگوی خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به توان بالای متخصصین داخلی فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و ظرفیت بالای موجود در کشور، از سال آینده شاهد صادرات کالاهای تولید داخل و خدمات فنی مهندسی نیروگاه های خورشیدی به سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه خواهیم بود.
وی افزود: در همین راستا مذاکراتی در سطح کلان با کشور عراق صورت گرفته که  به ازای هر 10 مگاوات نیروگاه خورشیدی حدود 7 تا 8 میلیون دلار ارزآوری برای کشور در بر خواهد داشت.
پیش تر صادق زاده رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی در گفتگوی خبری خود با اصحاب رسانه در همین نمایشگاه گفته بود: مصوبات قانونی لازم برای صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شده و از سال آینده همانطور که برق فسیلی صادر می شود، برق تجدیدپذیر نیز در سبد صادراتی کشور قرار خواهد گرفت.
رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه معاونین خود سید محمد صادق زاده رئیس ساتبا و محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر، در این نشستی که در آخرین روز "یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی ایران" برگزار گردید، شرکت کرد.
    تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن های فعال تجدیدپذیرها برای عملیاتی شدن ایده ها و حل مسائل.
    دنبال کردن به جد موضوع تجدیدپذیرها بعنوان یک راه نجات در موضوع انرژی.
    فراهم شدن امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر.
    لزوم کمک تمامی ارگان ها در زمینه توجه به فرهنگ مصرف و اصلاح شیوه های استفاده از آن.
    به سرانجام رسیدن آخرین وضعیت افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تا پایان سال جاری.
برخی از مهمترین مواردی بودند که وزیر نیرو در این نشست به آنها اشاره داشت.
اردکانیان در روز پایانی "یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی ایران" از غرفه شرکت تامین انرژی برق ایرانیان تابان بازدید کرد و ضمن بازدید از پنل های خورشیدی تولید این شرکت دقایقی را به گفتگو با مدیران شرکت در خصوص ظرفیت های تولید کارخانه و همچنین نیروگاه های تابان پرداخت

نام:
ایمیل:
* نظر: