کد خبر: ۷۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
بخشی از عملکرد شبکه ی بانکی کشور نظیر بنگاه داری، انواع املاک مازاد و از همه مهم تر معوقات بانکی از جمله اقدامات زیانباری است که در شبکه ی بانکی کشور رخ داده است.
نرخ بالای سود بانکی تولید سم در اقتصاد کشور استدکتر تقی نتاج در جمع همکاران خود در بانک قوامین با اشاره به این که نحوه ی تخصیص و مصرف بهینه و موثر حاصل از منابع سمت چپ ترازنامه بانکی بسیار مهم است، این مطلب هم بایستی همواره مورد توجه قرار بگیرد تا سمت راست ترازنامه ی بانکی هم یک نتیجه ی مطلوب بدون زیان در برداشته باشد؛ یادآور شد: اگر در ترازنامه ی بانکی از سویی با میلیون ها مشتری در تعامل هستیم در آن سوی ترازنامه نیز سطح تعاملات سازمان ما با میلیون ها نفر شخصیت حقیقی و حقوقی گره خورده که نحوه ی تعامل با آن ها در هر دو طرف ترازنامه نشان دهنده ی میزان تاثیرگذاری مطلوب بر جامعه و اقتصاد کشور است.
وی در ادامه افزود: کشورهایی با نظام سرمایه داری پس از آغاز خصوصی سازی و کوچک سازی دولت پس از مشاهده ی نتایج در بخشی از موارد بر عکس عمل کردند و مجدداً در آن ها گرایش به فرایند دولتی سازی سازمان ها و نهادها به وجود آمد.
دکتر تقی نتاج خطاب به همکاران خود تصریح کرد: جذب منابع با نرخ سود بالاتر تولید سم در اقتصاد کشور است و این جذب منابع همراه با تولید زیان در سازمان مالی خواهد بود. پس باید نرخ سود سپرده ها را مدیریت کرد.
مدیرعامل بانک قوامین که در روزهای پایانی سال در جمع همکاران خود سخن می گفت خاطرنشان کرد: سیاست بالاترین نرخ سود قابل تداوم نبود و اگر هم در نگاه کوتاه مدت منجر به جذب منابع شود عملاً این منابع سود آور نخواهد بود.
در این نشست، ابعاد تصمیم جدید نظام با محوریت بانک مرکزی تحت عنوان ادغام بانکها و موسسات اعتباری در بانک سپه توسط مدیرعامل تشریح و آثار مثبت و مفید آن برای بانک و نظام بانکی و اقتصاد ملی تشریح شد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: