کد خبر: ۷۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
با همکاری شهروند و انجمن اهداکنندگان عضو ایران انجام شد؛
امسال در روز درختکاری مجموعه شهروند شاهد اتفاق تازه‌ای بود. در این روز مجموعه شهروند با همکاری انجمن اهداکنندگان عضو ایران و به یاد حامد ارژنگی، یکی از کارکنان شهرداری تهران که اعضای بدن خود را در سال ۹۵ اهدا کرده، نهالی را در فضای سبز فروشگاه شهروند بیهقی کاشتند.
کاشت نهال به یاد نجات‌دهندگان خاموشاین برنامه با حضور مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل شهروند، کتایون نجفی‌زاده، رئیس انجمن اهداکنندگان عضو ایران، خانواده حامد ارژنگی و تعداد دیگری از مسئولان برگزار شد.
ارژنگی یکی از کارکنان شهرداری تهران بود که در فرودین سال ۹۵ در اثر تصادف به مرگ مغزی دچار شد و با رضایت خانواده او اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد. او فرزند شهید خلبان محمد ارژنگی است.
در این برنامه سریع‌القلم به پاس خیرخواهی و انسان‌دوستی لوح یادبودی به خانواده ارژنگی اهدا کرد. همچنین انجمن اهداکنندگان عضو ایران مدیرعامل شهروند را به عنوان سفیر افتخاری خود انتخاب کرد.
مسعود سریع‌القلم در خاتمه مراسم هدف از این کار را ترویج فرهنگ نیکوکارانه و انسان‌دوستانه اهدای عضو اعلام کرد و گفت: مجموعه شهروند در تابستان سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای را با انجمن اهدای عضو ایران منعقد کرده است که بر اساس آن این مجموعه با همکاری انجمن تلاش دارد برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو تلاش کند.
مدیرعامل شهروند با اعلام اینکه کمپین‌های مختلفی برای به سرانجام‌رساندن این کار تشکیل شده که کاشت نهال هم یکی از آنهاست اضافه کرد: شهرداری تهران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وظیفه خود می‌داند به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کند.
او با اشاره به آمارهایی که از طرف انجمن اهداکنندگان عضو اعلام شده گفت: با توجه به شرایط کشور ما این کار می‌تواند بسیار اثرگذار باشد چراکه تعداد مرگ مغزی بر اساس آماری که انجمن اهدای عضو اعلام کرده کم نیست و رواج اهدای عضو می‌تواند زندگی‌های زیادی را نجات دهد.
سریع‌القلم در ادامه با تاکید براینکه شهروند هم مجموعه خدمت‌رسان به شهروندان تهران است که روزانه ده‌ها هزار نفر در این این مجموعه رفت و آمد می‌کنند، اضافه کرد: ما تلاش کردیم در این مرحله مردم تهران را با این فرهنگ بیشتر آشنا کنیم ضمن اینکه با توجه به اینکه مجموعه شهروند در حال رشد و توسعه در کلانشهرهای دیگر ایران است، این کار می‌تواند به شهرهای دیگر ایران هم گسترش پیدا کند.
به گفته او طرح و برنامه‌ای آماده شده که به صورت جدی از قبل از پایان سال ۹۷ شروع می‌شود. مدیرعامل شهروند معتقد است کاشت این نهال به یاد اهداکنندگان عضو را باید به فال نیک گرفت و از همین امروز برای توسعه فرهنگ اهدای عضو تلاش کرد.  
او همچنین وعده داد در سال ۹۸ کار ویژه‌ای در این زمینه انجام خواهد شد و این فرهنگ‌سازی به صورت تبلیغت بیلبوردی و در حوزه اطلاع‌رسانی داخلی فروشگاه‌ها و فضای مجازی و همچنین به صورت تیزرهای تلویزیونی مشترک گسترش پیدا خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: