کد خبر: ۷۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: فرزانگی، راز ماندگاری آثار گران‌قدر هنرمندان برجسته ایران است و دلیل اینکه برخی از این آثار با گذشت حتی صدها سال، همچنان ماندگارتر از سایر آثار هستند، در همین راز نهفته است.
راز مانایی آثار هنرمندان ایرانی را باید در «فرزانگی» جست‌وجو کردبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در هفتمین دوره مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال، با عنوان «آیین چراغ، خاموشی نیست»، یاد هنرمندان درگذشته سال ۹۷ فرهنگ، ادب و هنر کشور را گرامی داشت و با تاکید بر اینکه این نور از الطاف جاویدان الهی است که در چهره مردان و زنان بزرگ جلوه‌گری می کند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم چراغ هنر پر نور باقی بماند، باید قدر کسانی را که این چراغ را در کشور برافروخته‌اند، بیشتر از گذشته بدانیم.
صیدی در این مراسم که با حضور و سخنرانی شهردار تهران، شخصیت‌های مختلف فرهنگی و هنری، هنرمندان برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون، موسیقی، هنرهای تجسمی و مدیران بخش‌های هنری کشور توسط خانه هنرمندان و در تماشاخانه ایرانشهر برپا شده بود، با تاکید بر اینکه همه هنرمندان درگذشته در سال۹۷ از جایگاه تاثیرگذاری در جامعه هنری ایران برخوردار هستند، تاکید کرد: خدمات بزرگانی مانند مرحوم عزت‌الله انتظامی، داریوش شایگان و ناصر چشم‌آذر به ترتیب در حوزه‌های سینما، ادبیات و موسیقی قابل توجه و ماندگار است.
در حاشیه این مراسم، مجید رجبی معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان با قدردانی از حضور حمایتی بانک صادرات ایران از هفتمین دوره گرامی داشت یاد هنرمندان در گذشته کشور، گفت: خانه هنرمندان محل تلاقی تصمیمات جمعی نمایندگان ۱۲ صنف اصلی هنری کشور است و هر فعالیتی که در این مجموعه به عنوان بزرگترین تشکل هنری کشور با بیش از ۸۰ هزار عضو صورت می‌گیرد، متعلق به کل جامعه هنری است. از این رو حمایت بانک صادران ایران در ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی در حوزه هنر، گستره وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کشور را پوشش خواهد داد که امیدواریم این همکاری‌ها ادامه یابد.
رجبی معمار با اشاره به اینکه بزرگترین مجمتع های فرهنگی و هنری در جهان توسط بنگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی ساخته و در اختیار صاحبان هنر و فرهنگ کشورها قرار می‌گیرد، گفت: از حضور و حمایت بانک صادرات ایران در این مراسم بسیار خوشنود و خوشحال هستیم و امیدواریم که این اقدام الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی کشور باشد.
در ادامه این مراسم از کتاب یادبود هنرمندان درگذشته سال۹۷ کشور با عنوان «آیین چراغ، خاموشی نیست»، با حضور مدیر عامل بانک صادرات ایران رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: