کد خبر: ۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن از تعیین تکلیف 20 درصد تسهیلات معوق این شرکت به بانک مسکن طی 7 ماه گذشته خبر داد.
انضباط مالی و ساماندهی تسهیلات اولویت گروه سرمایه گذاری مسکنبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور مدیران بانک مسکن، اعضای هیأت مدیره شرکت و سهامداران برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه 97 در محل مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
در این مراسم روزبه ظهیری با تشریح آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: در 7 ماه گذشته موضوع تغییر رویکرد و فعالیت های گروه به حالت مطلوب را با جدیت به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا اصلاح ساختارها و نظام راهبری شرکت ها را کلید زدیم.
وی با بیان اینکه تعریف پروژه مهمترین فاز پروژه است، ادامه داد: بعد از تعریف پروژه تازه کار ما آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه اولین موضوع پس از تعریف پروژه، تامین مالی است، «انضباط مالی» مقوله بسیار مهمی است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه با همین رویکرد، «انضباط مالی و ساماندهی تسهیلات» در دستور کار گروه قرار گرفت، گفت: در سال مالی گذشته تقریبا حدود 430 میلیارد تومان تسهیلات داشتم که حدود 30 درصد تسهیلات معوق با نرخ 22.7 درصد بوده است. امروز که خدمت شما هستم گروه توانست حدود 130 میلیارد تومان از بدهی خود را تسویه کند که این عدد نیز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.
ظهیری با تاکید بر اینکه ما باید انضباط مالی و ساماندهی تسهیلات را به طور مداوم مراقبت کنیم گفت: خوشبختانه با اجرای این سیاست، حدود 20 درصد تسهیلات را طی 7 ماه گذشته تعیین تکلیف کردیم.
ظهیری همچنین به مولد کردن دارایی های راکد اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فرایندی نیز به «بازنگری فرایندها» ورود کردیم تا روند تعریف پروژه تا زمان بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش اصلاح شوند و در نهایت به بهره وری و سودآوری برسند.
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در فاز تعریف پروژه سندی طراحی شده که در کمیته سرمایه گذاری گروه مورد بررسی قرار می گیرد. در فاز طراحی نیز کمیته‌ای تحت عنوان «راهبری و کنترل طرح» تشکیل شده تا پروژه های با مساحت 10 هزار مترمربع به بالا را راهبری کنند و در نهایت به لحاظ اقتصادی توجیه داشته باشد. در این فاز همچنین زیرساخت‌های فرایند پیاده سازی BIM را اجرا کردیم تا جلوی دوباره کاری‌ها گرفته شود.
ظهیری افزود: در فاز «ساخت و تامین» نیز بروز رسانی فرایند کنترل کیفیت، تهیه فرایند تکنولوژی های نوین ساخت، بروز رسانی فرایند کنترل زمان و هزینه و تهیه فرایند پایش ماهانه بودجه را پیش بینی کردیم.
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، «بازاریابی و فروش» را از دیگر فازهای تعریف پروژه عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی این فاز نیز نرم افزار بازاریابی و فروش برای ساماندهی فرایند فروش در حال تدوین است. همچنین در فاز «بهره برداری و خدمات پس از فروش» نیز به زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی سرمایه گذاری، معماری، برنامه و بودجه، فناوری، مدیریت فرایندها و کنترل و راهبری در شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، به برنامه ریزی شرکت برای راهبری شرکت های تابعه اشاره کرد.
همچنین رییس مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گفت: از زیان تلفیقی 44 میلیارد تومان در سال گذشته به سود تلفیقی 41 میلیارد تومان رسیده است.
در این نشست استماع گزارش هیأت مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، تصویب ترازنامه و صورت حساب سود و زیان سال مالی منتهی به پایان آذرماه و تصمیم گیری در مورد تقسیم سود سهام دستور کار جلسه هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: