کد خبر: ۷۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ­ای کشور، برنامه های آتی این سازمان را در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
ارائه برنامه های آتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمیسیون آموزش مجلسبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت یکشنبه، 19 اسفند سال جاری در جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد در سال 1397 به ارائه چشم انداز و رویکردهای تازه سازمان با توجه به شرایط عمومی کشور، مطالبات جوانان و فضای کسب و کار از این سازمان پرداخت.
در ابتدای جلسه، پاک سرشت از همراهی و حمایت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در سال 97 تشکر کرد و گفت: با رویکرد تازه مجلس شورای اسلامی به موضوع آموزش های مهارتی، ما نیز با توان مضاعف حرکت می کنیم.
معاون وزیر در ادامه اظهار داشت: تقویت جایگاه بخش خصوصی در آموزش مهارتی، افزایش میزان انطباق آموزش های مهارتی با نیازهای بازار کار، توانمندسازی مهارتی گروه های اولویت دار و آسیب پذیر، توسعه فرهنگ مهارت آموزی و رویکرد کارآفرینی در آموزش های مهارتی، ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی، توانمندسازی نیروی انسانی و استقرار نظام شایسته گزینی در سازمان، اصلاح و ساماندهی فرآیندهای اداری، ساختار سازمانی و نظام بودجه ریزی، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد، افزایش دسترسی پذیری آموزش های فنی و حرفه ای و بهبود محیط مقررات گذارانه مهارت آموزی از مهم ترین سیاست های اجرائی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این جلسه که با ریاست محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعضای کمیسیون به ارائه نقطه نظرات خود درباره سازمان پرداختند.
سید محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر، ضمن تأیید عملکرد مناسب سازمان و برنامه های پیش رو،  بر تأمین منابع برای حمایت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: بدون تأمین منابع کافی تحقق اهداف سازمان مؤثر نیست.
اسداله عباسی، نماینده رودسر و املش و رئیس کمیته مهارت آموزی کمیسیون آموزش مجلس نیز بر ضرورت توسعه مهارت آموزی تأکید کرد و گفت: از طریق مهارت آموزی می توانیم اطمینان حاصل کنیم جوانان ما به مشاغل دلخواه خود برسند.  
وی همچنین بر اعزام تیم های سیار به جوامع هدف و ارائه آموزش در محل اشاره کرد و گفت: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات از برنامه های حوزه مهارت آموزی پشتیبانی جدی تری داشته باشد.
قاسم احمدی لاشکی دیگر عضو کمیسیون آموزش نیز در این جلسه از خدمات ارزشمند سازمان در حوزه انتخابیه خود تشکر کرد و گفت: لازم است سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکان به کارگیری نیروی انسانی متخصص به ویژه مربیان شایسته را داشته باشد.
محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و محمد مهدی زاهدی دیگر عضو این کمیسیون در این جلسه نکاتی پیرامون ضرورت اجرایی شدن قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی ارائه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: