کد خبر: ۷۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
با توجه به شرایط خاص سپرده گذاری در کشور، فرصت خوبی ایجاد شده تا بخش مهمی از نقدینگی ها و سرمایه‌های مردم به سمت بیمه های زندگی هدایت شود.
جامعه هدف صنعت بیمه باید مشخص باشدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از بیمه دانا ضمن اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه باید حضور پررنگ تری را در بازارهای اقتصادی کشور تجربه کند که این امر در گرو گرایش مردم به محصولات متنوع این صنعت است.
وی افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال فراگیر در کشور ارزیابی کرد و افزود: فعال سازی ظرفیت های مغفول بیمه ای، سهم صنعت را در اقتصاد کلان کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد داد.
رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع پژوهش های بیمه اشاره کرد و گفت: اگر تحلیل های فنی و حرفه ای به درستی صورت گیرد بسیاری از قراردادهای بیمه منعقد نمی‌شود و شرکت‌های بیمه متحمل ضرر و زیان نخواهند شد.
وی تصریح کرد تقویت بخش مطالعاتی و تحلیل داده ها می تواند انعقاد قراردادهای فنی را جایگزین سیاست "پرتفوی محوری" کند.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اهمیت بازارسازی در رشته های گوناگون بیمه تصریح کرد: ساماندهی شبکه فروش باید در اولویت کار شرکت‌های بیمه قرار گیرد که مولفه های اصلی آن اعتمادسازی عمومی و کاهش تخلفات با روشهای پیشگیرانه نظارتی است.
وی به اهمیت وصول مطالبات شرکتهای بیمه در راستای توانمند سازی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف در صنعت بیمه باید شفاف و مشخص باشد و بدون برنامه‌ریزی دقیق و توسعه محور نمی توان به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور امیدوار بود.
دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: بومی کردن طرح های بیمه ای، نسخه درمانگر صنعت بیمه است که به دلایل امنیتی و مولفه های فرهنگی از حساسیت خاصی برخوردار است.
وی با تاکید بر استفاده شرکتها از تکنولوژی های به روز، اظهار داشت: تحلیل های منسجم و ارتباط دیجیتالی شرکت‌های بیمه و نهاد ناظر می‌تواند امنیت بالاتری را برای صنعت بیمه به دنبال داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت بیمه دانا افزود: طرح مهر دانا در راستای همگانی سازی صنعت بیمه است و بیمه مرکزی از افزایش ضریب نفوذ بیمه با رعایت اصول بیمه گری استقبال می‌کند.
وی در پایان از تمامی فعالان صنعت بیمه درخواست کرد تا با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی، علاوه بر کمک به نهاد ناظر به رشد صنعت بیمه نیزکمک کنند.
گفتنی است در ابتدای این بازدید محمد ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه دانا با تشریح آخرین وضعیت این شرکت، گزارش مفصلی به رئیس کل و اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی ارائه داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: