کد خبر: ۷۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
انتشار سخنان آیت‌الله سیستانی در دیدار با رئیس جمهوری ایران
پایگاه اینترنتی آیت‌الله سیستانی بخش‌هایی از صحبت‌های این مرجع بزرگ شیعه با رئیس جمهور کشورمان را در دیدار امروز دو طرف منتشر کرد.
بیانیه دفتر آیت الله سیستانی درباره دیدار با روحانی
پایگاه اینترنتی آیت‌الله سیستانی بخش‌هایی از صحبت‌های این مرجع بزرگ شیعه با رئیس جمهور کشورمان را در دیدار امروز دو طرف منتشر کرد.
سایت رسمی آیت‌الله سیستانی در این باره آورده است: قبل از ظهر امروز آیت‌الله سیستانی با دکتر روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی دیدار کرد و رئیس جمهور ایران بخشی از نتایج مذاکراتش با مقامات عراقی و توافقاتی که در زمینه گسترش روابط دوستانه و حسن همجواری بین دو کشور محقق شد را به اطلاع وی رساند.
آیت الله سیستانی تاکید کرد که از هر گامی برای گسترش و تقویت روابط عراق با همسایگانش بر اساس منافع دو کشور و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، استقبال می‌کند.
آیت الله سیستانی در این دیدار همچنین به جنگ سرنوشت‌سازی که ملت عراق برای شکست داعش وارد آن شده‌اند اشاره کرد و از "جانفشانی‌های بزرگی" که عراقی‌ها در راه پیروزی بر این گروه تروریستی و بیرون راندنش از کل منطقه داشتند و از نقش "دوستان عراق" در تحقق این امر قدردانی کرد.
آیت الله سیستانی همچنین مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی و انحصار سلاح در دست حکومت و سازمان‌های امنیتی را چالش امروز عراق خواند و ابراز امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه‌ها موفق باشد.
وی همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی براساس توازن و اعتدال و دور نگه‌داشتن ملت‌های منطقه از خسارت و دردهای بیشتر تاکید کرد.
هم چنین تسنیم گزار داد: دفتر آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق بیانیه‌ای درباره دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با این مرجع بزرگ منتشر کرد.
این بیانیه آورده است آیت الله سیستانی از هر گامی در راه تقویت روابط عراق و همسایگانش بر اساس منافع دو طرف و بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و عدم  دخالت در امور داخلی استقبال کرد.
بر اساس این بیانیه،‌آیت الله سیستانی به جنگ سرنوشت سازی که ملت عراق برای شکست تجاوز داعشی و از بین بردن آن پشت سر گذاشت، اشاره و فداکاری‌ها و جانفشانی‌های بزرگ عراقی‌های شجاع در پیروزی بر این گروه تروریستی و دور کردن خطر آن از تمام منطقه را یادآوری کرد و از نقش دوستان در راه تحقق آن تقدیر کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار