کد خبر: ۷۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
نرخ واقعی دلار چقدر است؟
یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه قیمت واقعی ارز ٨ هزار تومان است، گفت: حباب نرخ ارز به زودی خواهد ترکید.
کاهش قیمت دلار در آخرین شنبه سال
دلار امروز با کاهشی اندک نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در کانال ۱۲ هزار تومان معامله می شود.
صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۹۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشند.

*بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟
امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۲ هزار و ۷۱۲ تومان و ۷ ریال، قیمت یورو را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و ۶ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۶ هزار و ۹۰۶ تومان و ۶ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.
قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل کاهش یافته است.

*قیمت واقعی دلار چقدر است؟
در همین حال یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه قیمت واقعی ارز ٨ هزار تومان است، گفت: حباب نرخ ارز به زودی خواهد ترکید.
مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر ضرورت بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به سامانه نیمایی، گفت: عدم بازگشت این نوع ارزها به سامانه نیمایی پشتوانه ارزی کشور را تهدید می‌کند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته بازگشت این نوع ارزها به داخل اهمیتی نداشته است، افزود: اکنون با توجه به وضعیت بازار و نوسانات اخیر باید با تضمین پشتوانه ارزی به کاهش تغییر در قیمت‌ها کمک کنیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وضعیت آتی نرخ ارز در بازار، تصریح کرد: بخشی از قیمت فعلی ارز حباب بوده و بخشی دیگر واقعی است که در همه دولت‌ها از ابتدا تاکنون تجربه شده است.
بائوج لاهوتی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تا ٨ هزار تومان طبق تجربه های پیشین طبیعی است، گفت: اکنون نرخ ارز بیش از ٨ هزار تومان حباب بوده که جو روانی حاکم بر بازار بر شکل‌گیری آن موثر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه به زودی با ترکیدن حباب نرخ ارز شاهد قیمت واقعی آن در بازار خواهیم بود، افزود: به زودی شاهد کاهش نرخ ارز در بازار خواهیم بود زیرا ادامه حباب ممکن نیست.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به به این سوال که در روزهای پایانی سال ٩٧ شاهد ریزش نرخ ارز خواهیم بود یا خیر، گفت: کاهش نرخ ارز بدون در نظر گرفتن تاریخ حتمی آن اجتناب ناپذیر است اما باید بدانیم که حباب نرخ ماندگار نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار