کد خبر: ۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
علي جباري مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني در پيامی فرارسيدن نوروز 1398 را تبريك گفت که منتشر می شود.
پيام تبريك مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدنيبازهم سالي  دگر گذشت  و سالي ديگر در پيش  رو ...
بهار فرصت دوباره نگريستن به ديروز و امروز است. بهار يعني بهتر زيستن و بهتر نگريستن؛ يعني بهتر از همه ديروزها، سبزي و طراوت را تلاوت کردن. وقتي نگاه بهار بر ديوار دل و جانمان مي تابد، از تدبير کننده شب و روز و بي همتاي هستي بخش، دگرگوني، تحول و بهترين حال ها را در لحظات تحويل سال با تمام وجودمان تمنا مي کنيم.
صنعت بيمه، به مثابه يک فعاليت اقتصادي – اجتماعي مي تواند قدرت خويش را در ارائه امنيت ، تشکيل و تقويت  سرمايه گذاري اقتصادي جامعه نشان دهد. امروزه حسب پيچيدگي­هاي کسب و کار، صنعت بيمه به يک ضرورت اجتناب ناپذير در ايجاد اطمينان در زندگي مردم مبدل شده است و مطابق با نيازهاي پيش روي جامعه، هر روز شاهد بروز و ارائه محصولات جديدي در اين صنعت براي جامعه هستيم . در اين ميان يکي از معدود رشته‌هاي فراگير بيمه که براساس قانون اجباري تعريف شده، بيمه شخص ثالث است و اين واقعيت انکارناپذيري است که قانون بيمه شخص ثالث در جبران زيان هاي ناشي از حوادث رانندگي امنيت لازم را براي حفظ جان و مال مردم به همراه داشته است.
امروزه مطابق با گستره حوزه خدمات رساني صندوق تأمين خسارتهاي بدني، به اذعان غالب صاحبنظران صنعت بيمه کشور و انديشمندان حوزه مسئوليت اجتماعي، اين صندوق در بهترين شرايط ممکن عملکردي قرار دارد و با ارائه خدمات صادقانه و به موقع به خانواده هاي قربانيان حوادث رانندگي و زندانيان جرايم غيرعمد تصادفات رانندگي، به عنوان يک نهاد حاکميت محور، اولاً: به ايفاي نقش عدالت اجتماعي در جهت حمايت به موقع از گروه هدف با کاهش طول دوره رسيدگي به پرونده هاي صندوق تا 7 روز کاري به عنوان يک شاخص مناسب  و همچنين پشتيبان صنعت بيمه کشور در افزايش اطمينان بيمه گذاران به صندوق به عنوان بيمه گر دوم صنعت بيمه گام برداشته است. ثانياً: بر اساس مفاد مواد 21 و 22 قانون بيمه شخص ثالث در کنار شرکت هاي بيمه  بعنوان پشتوانه آنها عمل نموده است تا وجود يک صندوق توانمند و تخصصي در کنار شرکتهاي بيمه بعنوان حامي بيمه گذاران، زيان ديدگان و شرکتهاي بيمه اي در مواقع خاص ، منتج به افزايش سطح اعتماد عمومي مردم به صنعت بيمه کشور گردد و پايه اين اقدامات بر اساس مدل پايداري تعريف شده در مسير بقاي سازمان حسب ماهيت صندوق براي آيندگان مي باشد. در همين ارتباط نقش گذاري صندوق در حل مشکل شرکت بيمه توسعه از طريق تزريق منابع مالي با همکاري شرکت بيمه ايران و بيمه مرکزي و آزادسازي حداقل 38.920  زنداني در 5 سال اخير و پرداخت حداقل 10 درصد از خسارات جاني رشته شخص ثالث صنعت بيمه شاهدي از اين مدعاست.
از طرفي ديگر صندوق بمنظور ايفاي تعهدات اجتماعي – حمايتي حاکميت، بايد همزمان با ساختار اجتماعي خود، به مثابه يک بنگاه اقتصادي عمل نمايد تا ضمن ايجاد ارزش افزوده مناسب، امکان ارائه خدمات در سال هاي آتي را به عنوان يک سازمان پايدار و مکمل صنعت بيمه کشور داشته باشد. در همين ارتباط صندوق تأمين خسارتهاي بدني فعاليت هاي خود را در ارائه خدمات به آحاد جامعه در ايجاد امنيت رواني- اجتماعي با ارائه خدمت به حداقل 74.596 نفر زيان ديده در 5 سال اخير، ايجاد فرهنگ پوشش بيمه اي (با ارائه طرح بخشودگي جرايم بيمه نامه) و پايداري بنگاه و بقاي آن براي آيندگان از طريق تحصيل بالاترين نرخ هاي بازدهي سرمايه گذاري متمرکز نموده است.
در چند سال اخير خوشبختانه شاهد تحول ساختار صندوق از جمله در حوزه هاي مختلف از طريق طراحي و تبيين يک سيستم جامع و هوشمند نرم افزاري و راه اندازي دفاتر استاني در کليه 31 مرکز استاني کشور، ارتباط نرم افزاري با وب سرويس هاي مأخوذه از نهادهاي ذيربط در راستاي افزايش تسهيل بخشي امور و اطمينان بخشي داده ها و مدارک ارائه شده در قالب کيفيت اطلاعات مورد پردازش صندوق بوده ايم که نتايج آن کاهش بروکراسي اداري و  تسريع در امر ارائه خدمات به اين قشر آسيب ديده، به عنوان يک نهاد پاسخگو مي باشد.
حال سال 1398 هجري شمسي را در حالي آغاز مي کنيم که در سال گذشته به ياري خداوند متعال و همت همکاران صديق و زحمتکش و کارگزاران گرانقدر سراسر کشور، شاهد دستاوردهاي قابل توجهي در صندوق تامين خسارتهاي بدني بوده ايم و اميد که از اين پس نيز روند رو به رشد ادامه يابد. اميدوارم که با همت خود در سال جديد نيز برگ هاي زرين ديگري بر کتاب پرافتخار صنعت بيمه کشورمان بيفزاييم و به فضل الهي به جايگاه هاي والاتر و بالاتر دست يابيم .
علي جباري  مدير عامل صندوق تامين خسارت هاي بدني

نام:
ایمیل:
* نظر: