کد خبر: ۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
سمینار آموزشی معرفی شبکه ققنوس با حضور آقایان ضرغامی، معاون شعب و پشتیبانی؛ فقیری، رییس مرکز آموزش و تحقیقات بانکداری اسلامی؛ پوررنجبر، مدیرعامل گروه داده پردازی، دیگر مدیران و مشاوران بانک ، روز چهارشنبه 22 اسفند ماه به همت مدیریت آموزش و توسعه دانش برگزار شد.
برگزاری سمینار آموزشی معرفی شبکه ققنوسآقای فقیری در ابتدای این سمینار، با اشاره به  اهمیت حوزه فناوری های نوین مالی و همچنین حوزه فناوری بلاک چین، بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های شبکه ققنوس  تاکید کرد.
در ادامه محمد جواد صمدی، مدیرفنی ققنوس با بیان اینکه، شبکه ققنوس پلتفرمی جهت توکنایزه کردن انواع دارایی‌ها است، به معرفی این شبکه پرداخت و مبانی فناور ی بلاک چین، ساختار فنی و اقتصادی ققنوس و کاربرد آن را برای حاضران تشریح کرد.
مدیر فنی ققنوس با تشریح اهداف، برنامه ها وکاربردهای ققنوس، وجود یک پلتفرم چابک و منعطف برای عرضه انواع توکن، نقدشوندگی دارایی های منجمد، حفظ ارزش سرمایه های خرد، افزایش شفافیت، تغییرناپذیری و دردسترس بودن و همچنین تسهیل روند احراز هویت مشتری را از کارکردهای ققنوس برشمرد.
آقای صمدی به کنسرسیوم ققنوس، اهداف و ماموریت های این کنسرسیوم اشاره کرد و افزود : شبکه ققنوس با حضور شش کنسرسیوم اولیه فعالیت خود را آغاز کرده است و اعضای این کنسرسیوم  هم اکنون شرکت‌های گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا، فناپ، داده‌ورزی سداد، بهسازان ملت و افراد خبره صنعت هستند که با سرمایه‌گذاری در فناوری بلاکچین و ایجاد شبکه ققنوس، شرایط به‌کارگیری مشترک این فناوری را فراهم کرده‌اند.
وی با بیان اینکه شبکه ققنوس یک توکن پایه دارد به اسم پیمان و ویژگی توکن پیمان تبدیل پذیری دارایی هاست که با پشتوانه طلا صادر می‌شود، افزود : یکی از نخستین کاربردهای ققنوس، توکنایز کردن املاک و اموال مازاد بانک‌ها، سازمان‌ها و سایر کاربردهای مبتنی بر زنجیره‌ بلوک است که هم اکنون  در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
 محمدجواد صمدی در ادامه، به اشتراک گذاشتن توکن هویت مشتری، عرضه سکه و طلا، توزیع وثایق بانکی، پرداخت فردبه فرد، پرداخت برون مرزی و مدیریت وفاداری را از دیگر موارد کاربرد ققنوس برشمرد.
در پایان این سمینار، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و در خصوص مباحث مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و ابهامات لازم برطرف شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: