کد خبر: ۷۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
صحبت های سرمربی استقلال در آستانه دیدار با پرسپولیس
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اهمیت دیدار برابر پرسپولیس گفت: برای برگزاری یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا وارد زمین می‌شویم و می‌دانیم هواداران مثل همیشه حمایت‌مان خواهند کرد.
اتهام عجیب وینفرد شفر به برخی رسانه‌ها

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اهمیت دیدار برابر پرسپولیس گفت: برای برگزاری یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا وارد زمین می‌شویم و می‌دانیم هواداران مثل همیشه حمایت‌مان خواهند کرد.

هشتاد و نهمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم هجدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۰ فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به همین خاطر وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال ظهر امروز جمعه در نشست خبری پیش از این دیدار شرکت و به سوالات خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس سازمان لیگ برتر پاسخ داد.

تبریک سال نو
در ابتدای صحبت‌هایم آرزوی سال خوبی برای ایرانیان دارم. امیدوارم اتفاقات خوبی را پشت سر بگذارند.

تشکر از رسانه‌ها
سرمربی استقلال تهران ادامه داد: از شما بابت زحمات سال گذشته تشکر کنم. همکاری خیلی خوبی داشتیم. آنچه شما در رسانه‌های خود منتشرمی کنید بسیار مهم است. خیلی از رسانه‌های آلمانی مطالبی از ایران را برای من می‌فرستند تا در این باره مسائل مختلف را بدانند.‌

اتهام عجیب به برخی رسانه‌ها
سرمربی تیم فوتبال استقلال بدون اینکه اشاره‌ای به نام رسانه خاص داشته باشد اظهار داشت: من درباره رسانه‌های رسمی صحبت می‌کنم نه با رسانه‌هایی که با پرداخت چهار رقم می‌توان مطالب آنها را عوض کرد.

ابراز تأسف به خاطر اتفاقات تلخ سیل
شفر درباره سیل زدگان اخیر کشور نیز صحبت کرد و گفت: من و تیمم که شامل اعضای کادر فنی و پزشکی و بازیکنان می‌شود بسیار غمگین هستیم بابت سیلی که رخ داد. امیدوارم تمام مردم آنها را کمک کنند تا فراموش نشوند. باید مراتب ناراحتی عمیق خودم و تیمم را اعلام کنم.

وارد یکی از بزرگترین دربی‌ها می شویم
وی درباره دیدار استقلال و پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: زمانیکه شما وارد ورزشگاه آزادی می‌شوید نوشته است بازی منصفانه انجام دهید. این موضوع برای همه است. تیم ما، تیم حریف و تیم داوری. تیم ما برای یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا وارد زمین می‌شود. در سه بازی قبلی هوادران ما به تیم کمک کردند. هیچ استرسی روی تیممان نیست. می‌رویم بازی خودمان را کنیم. می دانم هوادارانمان مثل همیشه ما را حمایت خواهند کرد و مثل دیوار پشت ما هستند.

لیست فصل آینده را داده ام
شفر اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که داشتیم توانستیم خیلی خوب خودمان را به بالای جدول برسانیم. اکنون هم در رده دوم جدول هستیم. باید بهتر از این هم شویم. از اینکه در این تیم هستم خوشحالم و استقلال را خیلی دوست دارم. باید مشکلات کمتر شود. لیست فصل آینده را داده ام.

تمرین در زمین مصنوعی خوب نیست
سرمربی استقلال درباره آمادگی بازیکنانش اظهار داشت: در مورد شرایط آب و هوایی همگی آگاهی دارید. ما بخاطر شرایط آب و هوایی مشکل داشتیم و مجبور شدیم در چمن مصنوعی کار کنیم که برای شرایط حرفه‌ای خوب نیست. سه بازیکن ما نتوانستند تمرین کنند. من از دکتر نوروزی تشکر می‌کنم که شرایط را برای درمان آنها به بهترین شکل دنبال کرد.

با صددرصد توان بازی می‌کنیم
سرمربی استقلال تصریح کرد: تیمم مثل همیشه با قلبش بازی می‌کند. حضور پرتعداد شما در نشست خبری از اهمیت این بازی خبر می‌دهد. در بیرون هم همه از دربی صحبت می‌کنند. قبلاً گفته بودم بازی قبل از دربی مهم است. حالا هم می گویم با صددرصد توانایی مان بازی می‌کنیم. باید فکر داشته باشیم و تمرکز کنیم. چون این موضوع برای این مسابقه مهم است.

امیدوارم هواداران خوشحال بروند
وی درباره رفتار هواداران نیز اظهار نظر کرد و گفت: امیدوارم هواداران فردا بازی خوبی را ببینند. باید روی این موضوعات کار کنیم و این کار را هم انجام می‌دهیم. من می‌خواهم هواداران استقلال در پایان بازی خوشحال‌تر از بقیه ورزشگاه را ترک کنند.

اینها مشکل من نیست!
شفر تصریح کرد: من نمی‌خواهم بیشتر از این درباره یکسری حرف‌هایی که زده شده است صحبت کنم. اینها مشکل من نیست. من می‌خواهم هوادران استقلال خوشحال‌تر از هواداران حریف ورزشگاه را ترک کنند.

خوشحالم کولینا می‌آید
سرمربی آبی پوشان پایتخت در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: دو نکته که ربطی به بازی فردا ندارد می گویم. موفقیت تیم امید که توانست به مرحله بعدی برود. همچنین به آقای کولینا خوشامد می گویم. من پنج شش بازی با ایشان بودم. خوشحالم ایشان می‌آید. امیدوارم با تجربه خودشان به فوتبال ایران کمک کنند.

تاکتیک برابر پرسپولیس چیست؟
شفر در پاسخ به این سوال که استقلال نیاز مبرمی به این پیروزی نسبت به پرسپولیس دارد ولی فرشید باقری مصاحبه کرده و گفته شرایط خوب نیست. آیا امیدوار به برد هستید افزود: این درست است زمینی که بخاطر بازندگی داشتیم خوب نبود. بعد از یکساعت بازیکنانی که مشکل داشتند اذیت شدند. سپس به زمین شماره دو آزادی رفتیم که شرایطش خوب نبود. اینکه بخواهیم هجومی تر از پرسپولیس بازی کنیم باید ببینیم چه می‌شود. باید بازی را کنترل کنیم. دو تیم می‌خواهند این کار را کنند تا کنترل بازی را در اختیار داشته باشند. باید مراقب نزدیک شدن بازیکنان پرسپولیس به محوطه جریمه باشیم. دیدم پرسپولیس چند بار با پنالتی توانست به پیروزی برسد. باید اجازه پاسکاری به آنها ندهیم.

استقلال بازیکن بد ندارد
شفر در ادامه راجع به بیانیه باشگاه پرسپولیس پس از صحبت‌های گادوین منشأ که علیه این بازیکن منتشر کرد اذعان داشت: منشأ بازیکن بسیار خوبی است. ما بازیکن بد در تیممان نمی‌بینیم. مشخص است او برای این بازی انگیزه دارد. هواداران هم او را دوست دارند. وقتی می‌خواستیم منشأ را بگیریم نمی‌دانستیم هواداران چه واکنشی نشان می‌دهند. اما سپس به مدیرعامل گفتیم او را می‌خواهیم. فکر نمی‌کنم او در بازی فردا عصبانی باشد و می‌خواهد بازی اش را کند.

بیرانوند هم گفت منشأ با کیفیت است
سرمربی استقلال از گفتگو با علیرضا بیرانوند نیز در خصوص منشأ پرده برداشت و گفت: با دروازه بان پرسپولیس که به تماشای تیم امید نشستیم گفت او بازیکن باکیفیتی است.

می‌خواهیم فوتبال زیبا بازی کنیم
سرمربی استقلال تهران در پاسخ به این سوال که بازی رفت دو تیم کسالت آور بود و برای بازی فردا چه برنامه‌ای در نظر گرفته است گفت: دربی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر مثل بایرن و دورتموند طوری است که همه می‌گویند باید ببرید. در دربی اول که من اینجا بودم ما باختیم. سبک کاری ما این است که خوب بازی کنیم. دنبال بازی مستقیم نیستیم. دنبال فوتبال یکضرب دوضرب هستیم. نمی‌توانیم سبک بازی خودمان را عوض کنیم. نمی‌خواهیم دورازه بان پاس بلند بفرستد تا همه برای فشار آوردن هجوم بیاورند. نمی‌خواهیم پاس بلند ۵۰ متری بفرستیم که منشأ یا تبریزی از آن استفاده کنند تا نتیجه بگیریم.

منشأ دیگر خارجی نیست
شفر در ادامه راجع به وضعیت بازیکنان استقلال افزود: ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه داریم. دو بازیکن خارجی به این اضافه کردیم. البته منشأ دیگر خارجی نیست و ایرانی است. باید حواس جمع بازی کنند. داور تحت فشار است و ما باید او را کمک کنیم. باید با ذهن آزاد به میدان برویم تا نتیجه لازم را بگیریم.

شناخت خوبی از پرسپولیس داریم
سرمربی استقلال تهران در باره اینکه اگر تیمش گل بخورد خواهد توانست مقابل پرسپولیس به بازی بازگردد افزود: اول از همه نباید گل بخوریم. این بسیار مهم است. بخصوص در ۱۵ دقیقه ابتدایی و ۲۰ دقیقه پایانی که باید بازی را کنترل کنیم. می‌توانیم با سیستم‌های مختلف بازی کنیم. باید در زمین بازی ببینیم چه نیازی به تغییرات داریم. در شب‌های گذشته بازی‌های پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور را دیدیم. شناخت خوبی از این تیم داریم اما مهم این است که بازی خودمان را انجام دهیم.

هیچ داوری عمداً سوت اشتباه نمی‌زند
شفر درباره انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور بازی و استفاده از سیستم آفلاین کمک داور ویدئویی اظهار داشت: اگر می‌شود بگویید چرا پرسپولیسی‌ها بابت داور خوشحال نبودند؟! اینکه داور خارجی انتخاب شود بسیار پیام بدی برای داور دارد. داور ایرانی در فینال جام جهانی ۱۹۹۴، فینال المپیک و بهترین بازی‌های آسیایی سوت می‌زند. زمانی که به اینترنت بروید می‌بینید کسی برای دربی آلمان نمی‌رود داور بلژیکی بیاورد. داور بازی ما با تراکتور باید به اشکان دژاگه کارت قرمز می‌داد اما این کار را نکرد. پس من چه کاری می‌توانم کنم. اگر داور یک اشتباه کند می‌تواند باعث هیجان هوادران باشد. اکنون آقای کولینا می‌آید و می‌تواند به داوری ایران کمک کند. اگر کسی علیه داوری صحبت کند داوری بهتر می‌شود؟! من پنجاه سال است در فوتبال هستم و می دانم چه دیدگاهی است. هیچ داوری عمداً نمی‌آید سوت اشتباه بزند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار