کد خبر: ۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۷
مدیرامور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: تغذیه زنبورهای عسل در فصل زمستان به پایان رسیده است و کندوها در معرض فقرغذایی شدید قراردارند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛نوبخت اژدری مدیرامور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر، افزود: با توجه به این‌که تغذیه زنبورهای عسل در فصل زمستان به پایان رسیده است و کندوها در معرض فقرغذایی شدید قراردارند برای رفع این مشکل لازم است زنبورداران کلنی‌های خود را با کیک پروتئینی جانشین گرده تغذیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کیک حاوی پروتئین غنی شده است که مخلوطی از پودر سویا، پودر شکر ،شیر کم چرب، زرده تخم مرغ و هم‌چنین مقداری آنتی بیوتیک است.

وی اضافه کرد: این کیک انرژی لازم را جهت تغذیه و تقویت کلنی‌ها و تحریک ملکه برای تخم‌ریزی و افزایش جمعیت کندوها فراهم می‌آورد.

اژدری با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان به زنبورداران توصیه کرد، برای جلوگیری از خطرات سرما و کولاک و برف، کندوها را در مسیرهای برف‌گیرقرار ندهند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از بیماری نوزما بوسیله پوشش‌های پلاستیکی از نفوذ آب به داخل کندوها جلو گیری کنند.

وی اضافه کرد: زنبورداران نباید به هیچ وجه درب کندوها را باز کنند و باید ارتباط مستمر و مدام با کارشناس دام و طیور مرکز خدمات و یا مدیریت جهادکشاورزی محل سکونت خود داشته و اطلاعات و راهنمائی‌های لازم را از آنان اخذ کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار