کد خبر: ۷۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
دکور برنامه نود هم جمع شد
امروز بعد از حرف و حدیثهای بسیار با انتشار فیلم جمع شدن دکور برنامه نود بالاخره شبکه سوم صدا و سیما نشان داد عادل فردوسی پور و فرزندش را دوست ندارد و برنامه نود بالاخره باید به خاطره ها بپیوندد.
پایان تلخ حضور عادل فردوسی پور در شبکه سوم + فیلم
عادل که می توان گفت با اختلاف حرفه ای ترین و البته پر بیننده ترین برنامه تلویزیون را سال هاست روی آنتن می برد همواره رابطه ای سینوسی با مدیران شبکه سه و صداوسیما داشته  است. عادل بر خلاف برخی مدیران همیشه محبوب و مقبول مردم بوده و علت آن هم چیزی جز شفافیت و صراحت این برنامه نبوده و دقیقا همین مورد باعث شد عادل چالش های زیادی را تجربه کرده باشد.
او یکی از اولین چالش هایش را زمانی تجربه کرد که با مدیران وقت سازمان تربیت بدنی در دولت محمود احمدی نژاد وارد چالش شد. مدیرانی نظیر کیومرث هاشمی و آخوندی در شبی که صفایی فراهانی مهمان برنامه نود بود، از طریق تماس تلفنی با عادل وارد جدل شدند و نتیجه اش این شد که هفته بعد یکی از کوتاه ترین نودهای تاریخ طی 70 دقیقه روی آنتن رفت و سیستم پیامکی برنامه هم با مشکلاتی مواجه بود و خیلی ها نتوانستند در مسابقه پیامکی شرکت کنند. عادل البته هفته بعد با قدرت و انرژی همیشگی اش برگشت و یک بار دیگر نود را روی آنتن برد.
یکی دیگر از دفعاتی که نود و فردوسی پور دچار چالشی جدی شدند،آن شبی بود که پرونده علی کریمی و مصطفی آجرلو در نود مطرح شد.جایی که علی کریمی با اتهام روزه خواری از استیل آذین اخراج شده بود و این قضیه باعث شد تا نود یکی از برنامه های جنجالی اش را تجربه کند. برنامه ای که آن شب به پایان خود نرسید و در میان پخش آیتم هایش ناگهان عادل مجبور شد برنامه اش را تمام کند و با گفتن این جمله که به امید روزی که بتوانیم به صورت صریح در خدمت شما باشیم، جنجال آفرین شد.
آخرین چالش عادل و سازمان هم با ورود علی فروغی به شبکه سه آغاز شد. فروغی که کلا سر سازگاری با عادل نداشت، در برنامه بیست هجده هم سر ماجرای کارلوس پویول نشان داد که خیلی رابطه خوبی با مجری جوان این برنامه ندارد.
بعد از آن هم تصمیم شبکه سه مبنی بر پخش یک مسابقه فوتبال به جای برنامه نود، دلخوری شدید عادل را به همراه داشت و همین اختلافات به شکل عجیبی باعث شد برنامه نود سه هفته روی آنتن نرود. البته بعد از آن فردوسی پور با مشی محافظه کارانه یک بار دیگر به تلویزیون بازگشت و با تمکین از شرایط جدید، بار دیگر نود را روی آنتن برد.
بعد از گاف رای گیری و ماجرای دستکاری آرای برنده باش و نود در جشنواره فردوسی‌پور برای برنامه «نود» دو تندیس دریافت کرد و گلزار یک تندیس. در حالی که رأی‌گیری میان دو برنامه نود و برنده باش با اختلال مواجه شد و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت، محمدرضا گلزار و عادل‌فردوسی‌پور در جریان برگزاری مراسم در کنار هم نشسته بودند اما آنچه پس از دریافت هدیه بیان کردند پیام‌های زیادی در خود داشت.

*سکوت فردوسی‌پور شکست
عادل فردوسی‌پور در سخنانی هرچه در مدت حواشی پیش آمده برای برنامه نود حرف نزده بود، حرف زد. تهیه‌کننده و مجری برنامه «نود» در سخنانی که چندین بار در آن تاکید کرد سخت‌ترین سال کاری‌اش را سپری کرده است. او پس همه تهدیدها که بر سر راه پخش برنامه‌اش برایش ایجاد کردند، توانست سال را به پایان برساند و محبوب‌ترین برنامه سال را داشته باشد. محبوبیتی که این بار نه بر اساس ۴۰۰ تماس تلفنی روابط عمومی نظرسنجی شده باشد بلکه با آرای چندین میلیونی مردمی. او وقتی روی سن رفت بغضی داشت به درازای یک سال. از روزی که برای برنامه ۲۰۱۸ مستاصل نشسته بود و نگذاشتند کارلوس پویول را روی آنتن برنامه‌اش ببرد. از همه فشارهایی که قبل و بعد از برنامه‌اش به او وارد کردند. از تمام دعواهایی که بر سر اجرای برنامه۹۰ میان او و مدیر جوان شبکه۳ ایجاد شده بود. فردوسی‌پور در جشنواره جام‌جم گفت: خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم. او که در حین صحبت‌هایش منقلب شده بود، گفت: برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنار می‌گذارم. فردوسی‌پور با اشاره به اختلال در سیستم رای‌گیری در جشنواره جام‌جم، از وزیر ارتباطات، پلیس فتا و همچنین معاون سیما و ستاد برگزاری جشنواره که از آرای مردمی صیانت کردند، تشکر کرد و یادآور شد که صیانت از آرای مردمی همواره از خط قرمزهایش بوده است. او جایزه‌اش را متعلق به مردم دانست. نکته قابل تامل آنجا بود که کارگردان تلویزیونی مراسم اختتامیه جشنواره جام‌جم، از میانه صحبت‌های فردوسی‌پور که به‌نوعی غافلگیرکننده بود، به طور متمرکز، تصویر چهره مدیر جوان شبکه۳ سیما پخش کرد. علی فروغی مدیر شبکه3 سیما دست‌کم به استناد تصویری ممتد که از تلویزیون پخش شد، به‌رغم تشویق چندباره فردوسی‌پور توسط حاضران در سالن، به‌کل از دست زدن برای او خودداری کرد.

این ماجرا تا پایان سال 97 هم ادامه یافت و برنامه پایان سال نود هم به یکباره از لیست پخش خارج شد تا همه بفهمند پایان این کشمکش قرار است چگونه رقم بخورد.

*توضیحات عادل فردوسی‌پور درباره دلیل پخش نشدن آخرین برنامه ۹۰ او
«عادل فردوسی پور» تهیه‌کننده و مجری برنامه 90 با اعلام اینکه برای اجازه پخش این برنامه را نداده اند، گفت: بنا به دستور مدیر شبکه سوم سیما، برنامه 90 از جدول پخش برنامه های شبکه سوم حذف شد.
عادل فردوسی‌ پور با بیان این مطلب، افزود: برنامه 90 به آیتم های نوروزی و گلچین اتفاقات سال اختصاص داشت. تیم برنامه ساز و من چند روز مشغول تهیه آیتم ها بودیم اما به دستور مدیر شبکه سه برنامه 90 از جدول پخش برنامه های شبکه خارج شد.
وی افزود: در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه 90 به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.
فردوسی پور در مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا و در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش را می پذیرید؟ نیز تاکید کرد: خیر. این پیشنهاد را رد کرده ام.
این گزارشگر فوتبال خاطرنشان کرد: برنامه 90 فرزند من است و حاصل زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی صدها نفر که خالصانه برای رسیدنش به جایگاه امروز تلاش کرده اند. ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.
امروز بعد از حرف و حدیثهای بسیار با انتشار فیلم جمع شدن دکور برنامه نود بالاخره شبکه سوم صدا و سیما نشان داد عادل فردوسی پور و فرزندش را دوست ندارد و برنامه نود بالاخره باید  به خاطره ها بپیوندد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار