کد خبر: ۷۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
افزایش ۲۳۰هزار تومانی سکه در ۲روز
قیمت سکه و طلا پس از اتمام تعطیلات نوروزی، بسیار نوسان یافته به طوری که در 2 روز گذشته ۲۳۰هزار تومان بر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید افزوده شده است.
شوک عجیب دلار به بازار سکه و طلا + قیمت روز

قیمت سکه و طلا پس از اتمام تعطیلات نوروزی، بسیار نوسان یافته به طوری که در 2 روز گذشته (از شنبه تاکنون) ۲۳۰هزار تومان بر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید افزوده شده است. 

بررسی وضعیت بازار سکه و طلا در نوزدهمین روز بهار نشان می دهد قیمت ها نسبت به روز قبل افزایش یافته و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴میلیون و ۹۱۰هزار تومان رسیده است. 

امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴میلیون و ۸۱۰هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۴۰هزار تومان، سکه های گرمی نیز ۹۳۰ هزار تومان در بازار داد و ستد می شود. 

به اعتقاد فعالان بازار سکه و طلا در 2 روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی از ۴میلیون و ۶۸۰ هزار تومان با ۲۳۰هزار تومان افزایش به ۴میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده که افزایش چشمگیری محسوب می شود. 

با توجه به میزان تقاضا در بازار، حباب سکه همچون روز گذشته برابر با ۵۵۰ هزار تومان است و در مقابل طلا حباب قیمت نداشته و نرخ آن برابر با قیمت اونس جهانی تعیین شده است.


*افزایش نرخ طلا 

در بازار امروز هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها به نرخ یک میلیون و ۹۲۲هزار تومان داد و ستد شده که نسبت به روز گذشته (یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان)، افزایش۴۲ هزار تومانی نشان میدهد.در حالی که در نخستین روز هفته جاری قیمت هر مثقال طلا برابر با یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان بوده است. 

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز ۴۴۳هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شود که نسبت به اول هفته (۴۳۴هزار تومان)، نشان دهنده افزایش ۹۵۰۰ تومانی در ۲ روز است. 

هر اونس طلای جهانی نیز امروز با ۶دلار افزایش به ۱۲۹۸ دلار رسیده که جهش زیادی محسوب می شود.


*دلایل افزایش نرخ سکه و طلا 

به گفته فعالان این بازار، فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه همانند سال های گذشته سبب افزایش میزان تقاضای خرید سکه و طلا شده و معمولا تا پیش از فرارسیدن ماه رمضان این روال ادامه دارد. 

فعالان بازار طلا و جواهر علت روند افزایش قیمت در این بازار را بالارفتن نرخ جهانی طلا، افزایش نرخ ارز به ویژه دلار در بازار داخل و همچنین افزایش میزان تقاضا برای خرید سکه و طلا می دانند و به نظر می رسد این رویه در روزهای آینده ادامه دار باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار