کد خبر: ۷۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
راندمان خیره کننده بیمه سرمد در سال 97 آثار بسیار ارزشمندی برای این شرکت به همراه داشت که یقینا زمینه افزایش سرعت پیشرفت این شرکت در سال های آتی را تضمین خواهد کرد.
عجایب هفت گانه در بیمه سرمد طی سال ۱۳۹۷عملکرد بیمه سرمد در سال ۹۷ عجایب هفتگانه ای برای این شرکت در بخش های مختلف رقم زد که افزایش فروش و سهم بازار، بهبود منشاٌ و ترکیب پرتفو، کنترل نسبت خسارت، افزایش ارزش سهام، رشد سود عملیاتی، تکمیل شبکه فروش و حفظ سطح اول توانگری از آن جمله است. این دستاوردها، ارزش افزوده قابل توجهی برای همه ذینفعان این شرکت بخصوص سهامداران، مشتریان و کارکنان به همراه داشت.
نخستین دستاورد: رشد۵۰ درصدی فروش و پیش بینی کسب سهم بیش از ۲/۱ درصدی از بازار بیمه کشور در سال جاری است که سرمد را در جمع پیشتازان رشد در این صنعت قرار داد. میزان فروش این شرکت در دی ماه سال ۹۷ در حالی از مرز ۴٫۵۶۴ میلیارد ریال گذشت که این رقم برای پایان سال هدف گذاری شده بود. از طرفی براساس آخرین گزارشات، شرکت با تولید حق بیمه ای بالغ بر ۵٫۷۰۰ میلیارد ریال اهداف جدید۵٫۲۴۰ میلیاردی تعیین شده توسط هیئت مدیره را نیز پیش از پایان سال محقق نموده است.
دومین دستاورد: کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری و افزایش سهم شبکه فروش از کل پرتفوی همزمان با رشد قابل توجه در بیمه های عمر و زندگی(%۴۰)، حوادث(%۷۹) و بدنه(%۳۰۷) بوده است که برای اولین بار در تاریخ این شرکت، سهم پرتفوی سهامداری به زیر ۵۰ درصد رسید و این امر نشان دهنده تمرکز واحد بازاریابی این شرکت بر ارایه خدمات به آحاد مختلف جامعه است. از طرف دیگر باوجود انتقال کل پرتفوی درمان بانک صادرات ایران، شرکت با حفظ سهم ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی در مقابل سهم ۴۱ درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت دست یابد.  
سومین دستاورد: مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخص های تعیین کننده صنعت بیمه به شمار می رود که توجه به آن زمینه ساز استمرار موفقیت شرکت خواهد بود. کنترل این شاخص در سال ۹۷ از مهمترین برنامه های شرکت بوده است و ردپای آن را می توان در اخذ گواهی استانداردهای ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و ایزو ۳۱۰۰۰(ویژه مدیریت ریسک) و همچنین سند استراتژیک بیمه سرمد در افق زمانی ۹۸-۱۴۰۰ دنبال نمود. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نسبت خسارت ۵۴درصدی شرکت تا پایان بهمن ماه سال جاری، با توجه به انتقال کل پرتفوی درمان بانک صادرات ایران امری طبیعی است. مهمتر آنکه اختلاف ۹درصدی با میانگین ۶۳ درصدی نسبت خسارت صنعت نیز نشان از کنترل این شاخص دارد. از طرفی تثبیت نسبت خسارت ۴۱ درصدی در بخش غیرسهامداری با وجود جذب پرتفوی بی سابقه ۳٫۰۰۰ میلیارد ریالی در این بخش، نشان از مدیریت صحیح ریسک در پذیرش حق بیمه دارد.
چهارمین دستاورد: اوج هنر یک سازمان زمانیست که تمامی فعالیت ها منجر به افزایش سودآوری و در نتیجه رضایت سهامداران و مشتریان گردد. شرکت بیمه سرمد در این بخش نیز عملکرد درخشانی داشته است بطوریکه سود عملیاتی و سود خالص این شرکت براساس صورتهای مالی پایان آذرماه، به ترتیب رشد چشمگیر ۱۸۸درصدی و ۲۹۶ درصدی را تجربه کرده است که خود بیانگر نظارت صحیح بر نحوه ارئه خدمات بیمه گری و مدیریت درست منابع سرمایه گذاریست.
پنجمین دستاورد: عملکرد خیره کننده بیمه سرمد در سال ۹۷ تاثیر مستقیمی بر قیمت سهام این شرکت داشت به طوری که ارزش سهام این شرکت در این سال حدود %۴۰ رشد داشت بطوریکه هر سهم شرکت بیمه سرمد در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۹۷، به قیمت ۱۵۳۸ ریال در بازار فرابورس ایران با نماد وسرمد خرید و فروش گردید و این درحالیست که در مقطعی از زمان در همین سال (۷ مهرماه سال ۹۷) قیمت هر سهم شرکت به رقم ۲۲۶۱ ریال رسیده است و این پنجمین دستاورد بزرگ این شرکت به شمار می رود.
ششمین دستاورد: در سال جاری بیمه سرمد با راه اندازی ۱۵ شعبه و باجه جدید بخصوص در مناطق آزاد کیش و اروند، ضمن تکمیل گستره ارائه خدمات خود در سراسر کشور، تعداد شعب و باجه های خود را به ۳۸ رساند. همچنین این شرکت با جذب ۶۸۹ نماینده جنرال در کنار ۵۷۷ نماینده عمر، تمام تلاش خود را در جهت انجام فعالیت های بیمه ای برای مشتریان بکار گرفته است و امید است در سال ۹۸ سایر مناطق آزاد نیز تحت پوشش خدمات بیمه سرمد به صورت مستقیم قرار گیرد که تحقق این امر، یکی از بزرگترین دستاوردهای شرکت خواهد بود.
هفتمین دستاورد: حفظ سطح یک توانگری مالی برای پنجمین سال پیاپی نشان دهنده حضور موثر و با ثبات بیمه سرمد در صنعت بیمه کشور است. علاوه بر این با موافقت نهادهای نظارتی از جمله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس، افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۲۵۰۰میلیارد ریال در دو مرحله به تصویب رسیده که در نهایت با ثبت این افزایش سرمایه، بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح اول توانگری مالی، فعالیت خود در بخش پذیرش بیمه های اتکایی را آغاز خواهد کرد.
تحقق همزمان عجایب هفتگانه بیمه سرمد در سال ۱۳۹۷ با وجود تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی در کشور از جمله تحریم های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، کاهش توان خرید مردم و رقابت نزدیک و بعضاً غیرمتعارف شرکت های بیمه، ممکن نبود جز با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر مدیریت صحیح سرمایه‌گذاری‌ها (به‌ویژه سرمایه‌گذاری در طرح های مشارکتی پربازده)، خرید ساختمان شعب استانی در بهترین زمان، تشکیل و برگزاری جلسات منظم هیئت مدیره، هیئت عامل، کمیته های تخصصی و شورای مدیران، نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای مختلف سازمانی و دمیدن روح جوانی درکنار تجربه به سازمان و برآیند تمامی این تحولات سبب شد تا ضمن حفظ ارزش دارایی‌ شرکت و ایجاد ارزش افزوده برای سهامدران، شرکت بیمه سرمد طی نخستین حضور خود در فرایند رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی، در رده ۱۴۸ قرار گیرد و امید است با استعانت از خداوند متعال سال ۱۳۹۸ نیز، سال درخشان تری برای صنعت بیمه کشور و شرکت بیمه سرمد باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: