کد خبر: ۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
همتی: بانک مرکزی مراقب بازار ارز است
رئیس کل بانک مرکزی ضمن هشدار به مردم در خصوص ریسک بازار ارز تأکید کرد: قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها تاثیری روی بازارها نخواهد داشت.

هشدار بانک مرکزی درباره سرمایه گذارای مردم در بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی ضمن هشدار به مردم در خصوص ریسک بازار ارز تأکید کرد: قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها تاثیری روی بازارها نخواهد داشت.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تروریست دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشانه‌ای از ناتوانی و شکست سیاست‌های آمریکا در قبال کشورمان دانست و در یاداشتی در شبکه اجتماعی خود نوشت: اگر امید جدی به موفقیت سیاست‌های گذشته داشت، طبیعتا به این کار خطرناک متوسل نمی شد.

همتی در ادامه این یادداشت نوشت: 

اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم های مالی و پولی طی یک سال گذشته، خصوصاً شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸ است.

بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم‌ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تاثیرپذیری در بازارها ندارد. همانگونه که قبلا تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القاء جو روانی، برای افزایش نرخ ارز به تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.

بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است.

تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار