کد خبر: ۷۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران:
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: افراد وسواسی و مبتلایان به استرس به مرور زمان به بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند ؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این مشکل باید هرچه زودتر اختلالات روانی خود را برطرف کنند.

دکتر مهری مهراد افزود: بیماران مبتلا به دیابت، ام .اس و پارکینسون و افرادی که دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات دارند، بیشتر از سایر افراد دچار بی اختیاری ادراری هستند و باید با تشخیص به موقع درمان شوند.
وی تاکید کرد: افرادی که دچار مشکلات ادراری هستند نباید این بیماری را پنهان کنند بلکه باید با مراجعه به پزشک به فکر درمان آن باشند زیرا در غیر این صورت زندگی فردی و اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

* 31 رصد زنان و 25 درصد مردان ایرانی مبتلا به بی اختیاری ادرار در میانسالی
مهراد گفت: 31 درصد زنان در میانسالی به دلیل کمبود استروژن دچار مشکلات ادراری می شوند. در واقع زنان قبل و بعد از یائسگی به دلیل کمبود استروژن دچار مشکلات ادراری زیاد می شوند.
وی با بیان اینکه 25 درصد مردان ایرانی نیز مشکلات ادراری دارند، اظهار داشت: به طور متوسط نیمی از مردان بالای 60 سال کشور دچار این مشکلات هستند و حتی بیمارانی داریم که پنج سال از بی اختیاری ادرار رنج می برند و باید هر چه سریعتر برای درمان به پزشک اورولوژی مراجعه کنند.

* 3 درصد کودکان مبتلا به بی اختیاری ادراری
مهراد ادامه داد: سه درصد کودکان کشور نیز بی اختیاری ادرار دارند و در واقع این بیماری به علت اختلال در عصب های مثانه بوده و به راحتی به صورت سرپایی و مصرف دارو می توانند درمان شوند.
این جراح اورولوژی و مثانه تصریح کرد: بی اختیاری ادراری در هنگام سرفه و عطسه، پریدن، خندیدن و فعالیت فیزیکی برای فرد ایجاد مشکل می کند که با فیزیوتراپی، لیزر و روش های جراحی غیرتهاجمی قابل درمان است.
مهراد افزود: درمان های تزریقی و لیزر به صورت سرپایی برای افرادی که دچار بی اختیاری ادراری و مشکلات جنسی هستند، بسیار مفید است.
وی در مورد تکرر ادرار نیز اظهار داشت: اختلال در عضلات کف لگن، تنگی مجرای مثانه و وجود پروستات در مردان از علل بروز تکرر ادرار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: