کد خبر: ۷۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش حقوق دو ماه اول امسال کارمندان دولت ۲۰ درصد خواهد بود؟ اظهار کرد: خیر، دولت تلاش می‌کند از اول فروردین ۱۳۹۸ حقوق کارمندان دولت را طبق آنچه در مجلس تصویب شده، پرداخت کند.

آخرین خبر از افزایش حقوق کارمندان

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 21 فروردین) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدامی احمقانه و بی خردانه از سوی آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و تصریح کرد: سپاه مدافع آزادی در منطقه و در رأس مبارزه با تروریسم بوده است و هیچ‌کس این اقدام آمریکا را در تاریخ قبول نکرده و به آن اعتنایی نخواهد داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از صحبتهایش با تأکید بر اینکه باید در این شرایط پیوستگی، همبستگی و انسجام را بیش از گذشته تقویت کنیم، تاکید کرد: امروز زمان گله‌گذاری، جناح‌ها و گروه‌ها از یکدیگر نیست و زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات به خوبی عبور کنیم.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، سیدمحمد بطحاییوزیر آموزش و پرورش و پیروز حناچی شهردار تهران با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

توضیح نوبخت درباره افزایش حقوق ۲ ماه اول امسال کارمندان

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش حقوق دو ماه اول امسال کارمندان دولت ۲۰ درصد خواهد بود؟ اظهار کرد: خیر، دولت تلاش می‌کند از اول فروردین ۱۳۹۸ حقوق کارمندان دولت را طبق آنچه در مجلس تصویب شده، پرداخت کند.

اقدام آمریکا هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه،‌ گفت: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و بیشتر می‌خواهد در شرایط اقتصادی تاثیرگذار باشد. وی افزود: روشن است کاری که دولت آمریکا انجام داد، کاری عجولانه و تبلیغاتی و هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خیلی خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

برگ دیگری به پرونده ضدیت آمریکا با قوانین بین المللی افزوده شد

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره تاثیر قرار دادن سپاه در بین سازمان های تروریستی در ارتباط با اروپا، گفت: آمریکا در این کارش مثل خروج از برجام تنها و منزوی مانده و هیچ کشوری در این موضوع از او حمایت نمی کند و یک برگ دیگر در پرونده ضدیت امریکا با قوانین بین المللی افزوده شده است.

بررسی هیدرولوژی همه شهرها در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی موضوع هیدرولوژی همه شهرها برای انجام مطالعه مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ زیرا برخی از بارش‌های ما با مفروضات قبلی در ۵۰ سال قبل متفاوت بوده و سه برابر دوران قبلی است. وی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت تنخواه به مدیران استانی گفت: به همه استانداران تنخواهی برای امدادرسانی و استقرار موقت داده شده است که این مبلغ اکنون در حال هزینه شدن برای امدادرسانی به هم‌وطنان و استقرار موقت سیل‌زدگان است.

دولت ارقامی را با نرخ ترجیحی برای پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق سیل‌زده در نظر گرفته است

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت ارقامی را با نرخ ترجیحی برای پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق سیل زده در نظر گرفته است، گفت: ما بقی این میزان هم توسط دولت از بودجه عمومی پرداخت می شود. وی در پاسخ به این پرسش که اقدامات وزارتخانه متبوعش برای تخصیص اعتبارات به مناطق سیل زده چه بوده است؟ اظهار کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز را از طریق تنخواه آغاز کرده ایم و از ابتدای سال به استان های سیل زده این پرداخت انجام شده و خوشبختانه وجوه به موقع به دست مسئولان استانها رسید.

ضرورت ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب برای سیل‌زدگان

معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: طی این ده روز حدود ۴۶ زایمان طبیعی در مناطق سیل زده استان لرستان صورت گرفته و هیچ مرگ و میری برای مادر و کودک نداشتیم. وی افزود: رسیدگی به بهداشت زنان و نیاز آنان وجود داشت اما خدماتی مثل سرویس‌های بهداشتی هنوز مشکل داشت. باید اطلاع رسانی صحیح شود. دولت تلاش کرده تا همه خسارات برای آنان جبران شود.

راه‌اندازی مدارس در مناطق سیل‌زده فعلا امکانپذیر نیست

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش تابع شرایط محلی هستیم. برخی مناطق سیل‌زده مملو از آب است و بنابراین مردم نتوانستند به مناطق خود بازگردند لذا راه‌اندازی مدارس در این مناطق امکان‌پذیر نیست.

اجرای طرح زوج و فرد جدید تا پایان تابستان/ گسیل نیروها و تجهیزات کمکی شهرداری به سوی خوزستان

به گفته پیروز حناچی شهردار تهران، طرح زوج و فرد جدید احتمالا تا پایان تابستان اجرایی می‌شود. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نشست زمین در منطقه ۱۸ تهران گفت: نشست زمین در تهران موضوع جدیدی نیست و بیش از دو دهه از اولین گزارش‌ها در این زمینه می‌گذرد. این پدیده ارتباط مستقیمی با برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیر زمینی دارد که امیدواریم با بارندگی‌های اخیر بخشی از آن برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار