کد خبر: ۷۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سری گلکسی J سامسونگ رسما جای خود را به سری گلکسی A داد. به این ترتیب دیگر نباید منتظر معرفی گوشی های هوشمند جدید از سری گلکسی جی سامسونگ باشیم.

رونمایی از گوشی جدید و ارزان قیمت سامسونگ + عکس

اگر منتظر رونمایی محصولات سری گلکسی J سامسونگ بودید، بهتر است دیگر امیدوار نباشید، چرا که قرار نیست گوشی هوشمندی از این سری به بازار عرضه شود. البته سامسونگ قید عرضه محصولات اقتصادی را نزده و قرار است گوشی های دارای قیمت مناسب خود را از این پس تحت سری نام آشنای دیگری عرضه کند.

دفتر سامسونگ در کشور مالزی، به تازگی با انتشار ویدیویی از جایگزینی رسمی گوشی های هوشمند سری گلکسی J با گلکسی A خبر داده است. پیشتر نیز به احتمال کنار رفتن این سری گوشی های هوشمند از گردونه رقابت‌ها پی برده بودیم، چرا که برخلاف سال‌های گذشته، از شروع سال 2019 تا امروز، محصولات میان‌رده سامسونگ موبایل تنها تحت دو سری A و M معرفی شده‌اند.

با نگاه به محصولات این دو سری، ممکن است آن‌ها را از نظر مشخصات فنی یکسان تصور کنید، اما سری گلکسی ای محصولات بیشتری را شامل شده و گوشی های آن را در اغلب نقاط دنیا مشاهده می‌کنیم. این در حالی است که گوشی های سری ام بیشتر در بازارهای کشور هند و دیگر کشورهای آسیایی عرضه شده و اغلب در دسته‌بندی پایین‌رده‌ها قرار می‌گیرند.

پیشتر، اغلب گوشی های سامسونگ به جز دو سری پرچمدار گلکسی S و Note، تحت دو سری گلکسی J و گلکسی A معرفی می‌شدند. سامسونگ از محصولات سری گلکسی ای به عنوان نسخه‌های ارزان قیمت گوشی های پرچمدار گلکسی اس یاد می‌کرد، به طوری که به وسیله کاهش برخی مشخصات فنی، اغلب قابلیت‌های پرچمداران شرکت را به ازای قیمت کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از سوی دیگر با سری گلکسی J رو به رو بودیم که گوشی های آن، پایین‌رده یا میان‌رده ضعیف‌تر از گوشی های گلکسی A بودند. با وجود قیمت‌های مناسب‌تر آن‌ها، کاربران اشتیاق بیشتری به خرید گوشی های سری گلکسی ای نشان دادند، به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفت تنها به همان پایبند بماند.

در ویدیوی تازه منتشر شده، شعار «ساخته شده برای دوره زندگی» (Built for the Era of Live) دیده می‌شود. در این ویدیو همچنان شاهد اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی های هوشمند سری گلکسی A همچون دوام باتری بالا، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع، دوربین‌های چندگانه و اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر هستیم.

البته همه این قابلیت‌ها، در تمامی گوشی های این سری پیاده‌سازی نشده‌اند، اما اغلب محصولات گلکسی A از سال 2018 تا امروز، مجهز به آن‌ها بوده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان بهسامسونگ گلکسی ای 9 پرو اشاره کرد که اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا به شمار می‌رود.

کنار گذاشتن سری گلکسی J نشان می‌دهد سامسونگ دیگر به دنبال فروش گوشی های پایین‌رده و اقتصادی در بازارهای کشورهای توسعه یافته همچون اغلب کشورهای اروپایی و مخصوصا ایالات متحده آمریکا نیست و این هدف را به وسیله فروش گوشی های گلکسی M در بازارهای کشورهای آسیایی دنبال خواهد کرد.

نکته بسیار جالب‌ اینجاست که سامسونگ به وسیله عرضه گوشی های پرچمدار، که قیمت‌های بسیار بالایی دارند، توجه کاربران بیشتری را در مقایسه با زمان عرضه گوشی های اقتصادی جلب می‌کند، اما همچنان به منظور جلوگیری از کاهش میزان فروش کلی شرکت، قصد ندارد دست از تولید محصولات اقتصادی بردارد، وگرنه خیلی زودتر از موعد مقام پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا را تقدیم هواوی خواهد کرد.

سامسونگ در سال جاری، پنج گوشی گلکسی A معرفی کرده است، اما محصولات مهم، هنوز در راه هستند. انتظار داریم در رویداد امروز دهم آوریل (بیست و یک فروردین)، گوشی های میان‌رده ارزشمند گلکسی ای 60 و گلکسی ای 80 رونمایی شوند. سامسونگ گلکسی ای 80، که برخی آن‌ را با نام گلکسی ای 90 می‌شناسند، میان‌رده‌ای قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 7150 بوده و از نمایشگری 6.7 اینچی بهره می‌برد.

 

رونمایی از گوشی های جدید سامسونگ گلکسی A

رویداد ویژه‌ی سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی‌ای امروز به‌صورت رسمی برگزار خواهد شد و بدون شک تمامی نگاه‌ها در این مراسم، به گوشی گلکسی A۹۰ با ماژول دوربین کشویی-چرخشی معطوف می‌شود. گزارشی جدید مدعی است که گوشی موردبحث قرار است با نام گلکسی A۸۰ معرفی شود.

مورد مهم دیگر این است که گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد در مراسم امروز گوشی گلکسی A۷۰ را با نمایشگر دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ و شارژ سریع ۲۵ واتی معرفی کند؛ این دو ویژگی برای نخستین بار است که در گوشی‌های سامسونگ مورداستفاده قرار می‌گیرند. درضمن گوشی سومی هم در راه است؛ این محصول گلکسی A۴۰ نام خواهد داشت.

گلکسی A۸۰ با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شودگوشی شدیدا موردانتظار گلکسی‌ای ۸۰ طبق گزارش‌های پیشین، مجهز به نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچ AMOLED با وضوح فول HD پلاس خواهد بود و به‌لطف نبود دوربین سلفی در قسمت بالای نمایشگر، حاشیه‌ی کمی در اطراف این دستگاه وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود که این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه باشد؛ دوربین اول دارای حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ خواهد بود، دوربین دوم از حسگر ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ و لنز فوق عریض (اولترا واید) بهره خواهد گرفت و نهایتا دوربین سوم از نوع مدت‌پرواز (ToF) خواهد بود. از آنجایی که مکانیسم این دوربین به‌صورت چرخشی است، می‌تواند هم به‌عنوان دوربین اصلی و هم دوربین سلفی مورد استفاده قرار گیرد.

از بین دیگر مشخصات احتمالی گلکسی‌ای ۸۰ می‌توانیم به بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۵۰ درکنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل‌ارتقاء اشاره کنیم. درضمن پیش‌بینی می‌شود که این گوشی از باتری با ظرفیت ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کند و از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره ببرد. افزون بر این موارد، گلکسی A۸۰ سامسونگ احتمالا همچون گوشی ال‌جی جی ۸ تین‌کیو، از فناوری انتقال صدا ازطریق نمایشگر بهره خواهد گرفت و این یعنی در پنل جلویی آن، بلندگو وجود نخواهد داشت.

گلکسی A۸۰ با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شوداز طرفی دیگر، گلکسی A۷۰ را داریم؛ دستگاهی که ساخت آن پیش‌تر به‌صورت رسمی تأیید شده است و از نمایشگر ۶.۷ اینچ AMOLED فول HD پلاس بهره می‌گیرد. این نمایشگر از نوع اینفینیتی-یو (دارای بریدگی به‌فرم U) است و در بالای آن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. درضمن گوشی موردبحث دارای حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای خواهد بود.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۶ یا ۸ گیگابایت رم، این گوشی را به محصولی مناسب برای خرید تبدیل می‌کنند. درضمن گلکسی‌ای ۷۰ نیز از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت ارتقاء ازطریق کارت میکرو SD بهره‌مند خواهد بود. پنل پشتی این دستگاه میزبان دوربین دوگانه‌ی ۲۵ و ۸ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش LED است. نکته‌ی جالب‌توجه در مورد گلکسی‌ای ۷۰، بهره‌مندی آن از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز به شارژ سریع ۲۵ واتی است.

گلکسی A۸۰ با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شوددرنهایت به گلکسی A۴۰ می‌رسیم؛ گوشی میان‌رده‌ای که احتمالا در رویداد امروز به‌عنوان سومین گوشی جدید سامسونگ معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که گوشی موردبحث دارای نمایشگر ۵.۹ اینچ AMOLED از نوع اینفینیتی-یو با وضوح فول HD پلاس خواهد بود و از دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی بهره خواهد گرفت.

این گوشی برای پردازش وظایف از تراشه‌ی اکسینوس ۷۸۸۵ استفاده می‌کند و از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل‌ارتقاء بهره می‌برد. در پنل پشتی دستگاه، شاهد دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی (به‌عنوان دوربین اصلی) و ۵ مگاپیکسلی (مجهز به لنز عریض) به‌همراه فلاش LED و حسگر اثر انگشت خواهیم بود. گلکسی‌ای ۴۰ احتمالا به باتری ۳٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۵ واتی مجهز شده است.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
بد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار