کد خبر: ۷۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
آخرین خبرها از نوسانات قیمت در بازار طلا
بازار سکه و طلا در هفته جاری روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشت به طوری که عصر دیروز قیمت سکه تا ۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۵۷۰هزار تومانی سکه در عرض ۴روز بود.

دلیل گران شدن 570 هزار تومانی سکه چه بود؟

بازار سکه و طلا در هفته جاری روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشت به طوری که عصر دیروز قیمت سکه تا ۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۵۷۰هزار تومانی سکه در عرض ۴روز بود. 

سکه در نخستین روز پس از تعطیلات نوروزی هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۷۲۵ هزار تومان معامله شد و در روز سه شنبه به ۵۲۵ هزار تومان افزایش به ۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید که جهش بسیار زیادی محسوب می شود. 

رکودزنی نرخ سکه و طلا در هفته جاری آنچنان چشمگیر بود که شرایط قیمتی مهرماه ۹۷ را به خاطر می آورد که ناگهان قیمت ها به بیش از ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود. 

عده ای بر این باور بودند که افزایش قیمت جهانی در بالارفتن نرخ سکه و طلا موثر بوده اما نباید فراموش کرد که بازار ایران به شکل سنتی بیش از نرخ های جهانی تحت تاثیرافزایش قیمت نرخ ارز و به ویژه دلار قرار دارد و هرگونه نوسان جزیی در قیمت ارزهای خارجی می تواند منجر به افزایش فراوان قیمت در بازار سکه و طلا شود. 

به طوری که در چند روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ دلار منجر به افزایش حداقل 200هزار تومانی قیمت سکه در بازار شد . 

۲۰فروردین را می توان نقطه رکوردزنی قیمت سکه در بازار به شمار آورد زیرا در این روز تحت تاثیر نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی و تحولات سیاسی، سکه تمام بهار آزادی تا عصر روز سه شنبه به ۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید. 

در حالی که رسیدن قیمت به رکورد مهر ۹۷ دور از انتظار نبود، خوشبختانه از نخستین ساعات شروع معاملات سکه و طلا در بازار ،‌قیمت ها سیر نزولی یافت و تعدیل شد. 

 هیجان روز سه شنبه بازار دیروز به حداقل رسید و سبب شد تا قیمت سکه به زیر ۵میلیون تومان  سقوط کند و باردیگر در کانال ۴میلیون تومانی قرار گیرد و به نرخ ۴میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شود که نسبت به عصر سه شنبه کاهش ۳۰۰هزار تومانی قیمت سکه را به دنبال داشته است. 

همان طور که گفته شد، کاهش قیمت دلار در بازار، سبب شد تا قیمت سکه و طلا به اصطلاح شکسته شود و قیمت به کف خود برسد.
 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز دیروز به ۴ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه نیز به ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان و ربع سکه به یک میلیون و ۷۳۹ هزار تومان رسید . هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورد . نرخ اونس در بازار جهانی به ۱۳۰۳.۷ دلار رسید.

این کاهش چشمگیر قیمت سبب شد تا تقاضا در بازار به دلیل افزایش عرضه متعادل شود و به نظر می رسید در تعطیلات آخر هفته  نوسانی در قیمت اتفاق نیافتد و ثبات قیمت ها در بازار همچنان حفظ شود. 

چشم انتظاری در بازار سکه و طلا برای آگاهی از قیمت ها امروز بالاخره با اعلام رسمی نوسانات پایان یافت و مشخص شد امروز در بازار آزاد تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نشان از ثبات نسبی و رشدی تنها در د چند هزار تومان دارد. امروز همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۴۱ هزار و ۱۵۴ تومان رسید و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱.۳۰۴ و ۸۰ سنت دلار معامله شد. 

رئیس کمیسیون تخصصی طلاو جواهر در تشریح شرایط امروز بازار طلا و سکه به  از کاهش ۹ درصدی هر گرم طلای ۱۸ عیار در مقایسه با اوایل هفته خبر داد.

محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار در اواسط هفته تا گرمی ۴۸۰ نیز معامله شده است افزود: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بازار طلا و سکه در آرامش و ثبات قرار دارد گفت: درحالی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در اواسط هفته با افزایش نرخ ارز،​ به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده بود امروز هر قطعه سکه تمام بهار در بالاترین نرخ نوسانی خود  ۴ میلیون و ۸۴۰ هزارتومان معامله شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر حباب سکه را ۴۴۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: امروز هر قطعه نیم سکه ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی ۹۴۵ هزار تومان به فروش رسیده است.
کشتی آرای قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی را ۱۳۰۶ دلار دانست و گفت: امروز هر مثقال طلا یک میلیون و ۹۳۷ هزارتومان عرضه شده است.
وی افزود: هم اکنون عرضه و تقاضا در بازار متعادل است و افزایش بی رویه و حباب گونه در قیمت طلا وجود ندارد.

دلیل گران شدن 570 هزار تومانی سکه چه بود؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار