کد خبر: ۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
وزیر صنعت خبر داد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تأمین نقدینگی و مواد اولیه واحدهای صنعتی در سال ۹۸، از دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد.

دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای حمایت از صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تأمین نقدینگی و مواد اولیه واحدهای صنعتی در سال ۹۸، از دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد.

برضا رحمانی در حاشیه بازدید از چند پروژه صنعتی در کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ تولید مستلزم تأمین نقدینگی و مواد اولیه است، گفت: نقدینگی واحد تولیدی، مانند آب برای مزرعه است که این موضوع در اولویت‌های دولت قرار گرفته و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی درباره آن تصمیم گیری شده است.

او افزود: در همین ارتباط، رئیس‌جمهوری به بانک مرکزی دستور دادند سیستم بانکی سرمایه در گردش لازم برای حفظ وضع موجود تولید را تأمین کند و ما نیز به عنوان متولی بخش صنعت پیگیر خواهیم بود.

در ادامه، رحمانی افزایش ساخت داخل، گسترش معادن، بهبود فناوری واحدهای صنعتی، مسائل لجستیک، اصلاح نظام تنظیم و نظارت بازار و افزایش صادرات را اولویت های وزارت صنعت خواند و اظهار کرد: تحقق شعار رونق تولید مستلزم فروش است که در این بین صادرات فرصت خوبی برای فعال کردن ظرفیت های مازاد کشور و افزایش تولید است؛ چراکه صنعت کشور در بسیاری از محصولات بیشتر از نیاز کشور تولید دارد.

کالای بی کیفیت نباید صادر شود

به گفته ی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته بیشترین صادرات به عراق از سوی ایران بوده است که باید از همه ظرفیت ها برای حفظ و بهبود این وضعیت استفاده کنیم.

رحمانی با اشاره به رتبه صادرات ایران به عراق، حفظ این رتبه را سخت تر از بدست آوردنش دانست که به گفتهی او، کیفیت کالاهای صادراتی مهمترین نقش را در این خصوص دارند.

او توضیح داد: در حوزه تشکل های صادراتی باید اقداماتی انجام گیرد که هرکالایی به هر شکلی صادر نشود، چراکه ممکن است کالای بی کیفیت موقتا صادر شود؛ اما صادرات آن ادامه دار نخواهد بود و بر روی اعتبار دیگر کالاهای ایرانی نیز تاثیر منفی می گذارد.

رحمانی با بیان اینکه اگر صادرات را به عنوان راهکار رونق تولید می دانیم، باید پیگیری های لازم را برای تسهیل صادرات داشته باشیم، افزود: ظرفیت تولید در کشور در حوزه های مختلف همچون محصولات فولادی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و... بسیار بیشتر از نیاز داخل است و ما می توانیم با صادرات، این ظرفیت ها را فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز پرویز خان و خسروی برای صادرات گفت: این پایانه ها جایگاه مهمی در صادرات دارند، اما بهبود وضعیت زیرساخت ها، مثل انبار، سردخانه و... نیازمند اقدامی انقلابی است که در این زمینه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید ورود کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار