کد خبر: ۷۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مشتریان بانک مسکن که در زمان افتتاح حساب اطلاعات کامل شناسایی خود را اعلام نکرده یا ناقص اعلام کرده‌اند، باید به منظور جلوگیری از انسداد حساب اطلاعات خود را تا قبل از اردیبهشت ۹۸ نزد شعب تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با توجه به آخرین بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور موظف شده‌اند ارائه خدمات بانکی به سپرده‌گذاران را منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) کنند. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به زودی ناگزیر خواهند بود نسبت به انسداد حساب کسانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آنها صادر نشده، اقدام کنند.
از این رو مشتریان بانک مسکن که ممکن است در زمان افتتاح حساب آنها در سال‌های گذشته اعلام کامل اطلاعات شناسایی از قبیل شماره ملی، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات هویتی و برای اتباع بیگانه کد اختصاصی مربوطه، صورت نگرفته است، اکنون باید در فرصت اندک باقی‌مانده تا زمان اجرای بخشنامه بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب، نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود نزد شعبی که در آنجا حساب دارند، اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، طبق دستورالعمل بانک مرکزی در صورتی که دارندگان حساب در تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری در سراسر کشور، اطلاعات مربوط به کد ملی، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و ... خود را به شعبه محل افتتاح حساب ارائه نکرده و کد شهاب خود را نگرفته باشند، در آینده نزدیک با مسدود شدن حساب خود مواجه می‌شوند.
کد شهاب، یک کد واحد و اختصاصی به ازای هر یک از دارندگان حساب در سیستم بانکی کشور است که حاوی اطلاعات بانکی فرد سپرده‌گذار در کل شبکه بانکی است و مشابه کد ملی برای شبکه بانکی محسوب می‌شود. نقص در اطلاعات در زمان افتتاح حساب سبب می‌شود مشتریان بانکی از امکان دریافت کد شهاب محروم شده و مشمول اجرای دستور بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب شوند.
تمام شعب بانک مسکن در مهلت باقی‌مانده از فروردین ماه آمادگی دارند نسبت به تکمیل اطلاعات مشتریانی که دچار نقص در اطلاعات شناسایی و هویتی هستند، اقدام کنند تا پیش از فرارسیدن آخرین ضرب‌الاجل اعلامی بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب‌های مشتریان فاقد کد شهاب، یعنی پیش از آغاز اردیبهشت 98 نسبت به تکمیل اطلاعات مشتریان خود اقدام کنند.
به همت اداره کل امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن نیز، مقدمات اجرای دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص الزام بانک‌ها به مسدود کردن حساب‌های اشخاص فاقد شناسه شهاب در سیستم سپرده متمرکز این بانک فراهم شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: