کد خبر: ۷۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه نگرانیم برخورد با فروشندگان کالاهای قاچاق در سال جدید به فراموشی سپرده شده و ادامه پیدا نکند،گفت: دولت باید یک سازوکار ویژه را برای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی به کار گیرد.

سعید جلالی قدیری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه هر ساله مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر حمایت تولید مطرح می‌کنند اما متأسفانه سهل انگاری دستگاه‌ها باعث شده تا این موضوع همچنان در حد شعار باقی بماند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در سال جدید نیز دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها فقط به بیان چند جلسه و حتی لزوم رونق تولید تأکید کنند و آن را طی ماه های آینده به فراموشی بسپارند.
وی با بیان اینکه دولت وزارت صنعت و ستاد قاچاق کالا تأکید کرده امسال مقابله جدی با پوشاک خواهد داشت، افزود: در این رابطه باید دو نکته اساسی مطرح شود نخست اینکه صنعت پوشاک پس از دوندگی‌های دو ساله در نهایت بهمن و اسفندماه سال گذشته موفق شد مانع فعالیت فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای محرز قاچاق شود که این موضوع خود اثرات مثبتی بر صنعت پوشاک گذاشت.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، تصریح کرد: برخورد با عرضه کنندگان محرز قاچاق عاملی شد تا جو روانی خوبی در سطح تولیدکنندگان ایجاد و حتی فعالیت یک سری از متخلفین نیز کاهش پیدا کند علاوه براین رونق نیز در بخش تولید پوشاک ایجاد شد.
قدیری با اعلام اینکه قرار بود برخورد با عرضه کنندگان کالاهای محرز قاچاق به صورت گام به گام انجام شود افزود: همین برخورد عاملی شد تا صنعت پوشاک به دولت قول دهد در شب عید مشکلی در تأمین کالاهای مردم نداشته و توانست با توانمندی کافی مقابل کالاهای وارداتی قد علم کند و تاحدودی سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: