کد خبر: ۷۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
مديرعامل بانك صنعت و معدن به اتفاق رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از طرح هاي بزرگ استان لرستان كه توسط اين بانك تأمين مالي شده است، بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل اين بانك كه امروز چهارشنبه به اتفاق عزيز اكبريان، رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي به استان لرستان سفر كرده است از طرح هاي باير افلاك، فولاد ازنا و سيمان سفيد زاگرس بازديد كرد.
اكبريان ضمن تشكر از اقدامات بانك صنعت و معدن در راستاي حمايت ار توليدكنندگان و كارآفرينان كشور تأكيد كرد: كميسيون صنايع و معادن آمادگي خود را براي اصلاح قوانين و مقررات در راستاي رونق توليد اعلام مي نمايد و از وزارت صنعت و معدن تجارت و بانك صنعت و معدن درخواست كرد كه همچنان با روحيه جهادي در خدمت رفع موانع توليد باشند.
وي ادامه داد: رونق توليد با توجه به نيازهاي كنوني مردم ضروري است و لازم است طرح هاي در دست اقدامي كه به سرعت وارد چرخه توليد شده و سبب رونق توليد مي شود با سرعت و جديت بيشتري دنبال شود تا ضمن ايجاد اشتغال پايدار، محصولات مورد نياز بدون صرف هزينه هاي كلان واردات كالا در داخل كشور تأمين گردد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن نيز با تأكيد بر ضرورت توجه ويژه به راهكارهاي رونق توليد و توسعه صنايع داراي مزيت اقتصادي اين استان، اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصادی کشور وابستگي زيادي با رشد توليد داخلي دارد، مخصوصا توسعه بخش صنعت و معدن به عنوان موتور محرک اقتصاد مورد تأکید فراوان است.
وي افزود: تقویت صنایع داخلی در گرو حمايت بیشتر و كاهش دغدغه هاي توليدكنندگان است زيرا در شرايطي قرار داريم كه استمرار امر توليد نشانه تعهد و تلاش صنعتگران ماست و لازم است، ما نيز تمام توان خود را براي كاهش مشكلات و موانع آنان به كار ببنديم و حداقل كاري كه براي آنان مي توانيم انجام دهيم اين است كه شرايطي فراهم كنيم كه براي تأمين نقدينگي و سرمايه مورد نياز در پيچ و خم هاي ادارات و سازمان هاي مختلف گرفتار نشوند و از بوروكراسي اداري براي اعطاي تسهيلات بكاهيم البته اين مسأله نبايد باعث غفلت از بررسي دقيق اهليت و صلاحيت متقاضيان اين وام ها شود.
مهري تصريح كرد: از ساز و کارهای مهم رونق توليد، تکمیل فرآیند زنجیره تولید محصولات صنعتی می باشد تا از وابستگي صنايع داخلي به مواد اوليه و تجهيزات خارجي كاسته شود و براي نيل به اين مقصود بايد واحدهاي توليدي با حداكثر ظرفيت به توليد ادامه دهند و واحدهاي جديد مورد نياز و تكميل كننده زنجيره توليد هر محصول ايجاد شوند كه خود سبب ممانعت از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور خواهد شد.
وي تأكيد كرد: ما برای احیا واحدهای صنعتی دارای مشکل در مناطق مختلف کشور به طور مستمر به بازديدهاي استاني ادامه مي دهيم زيرا اعتقاد داريم تعامل نزديك با مشتريان، گام نخست در شناسايي مشكلات و رفع معضلات آنان است.
وي در ادامه بيان داشت: تولیدات داخلی نه تنها در خیلی از موارد کشور را از ورود و استفاده از کالاهای مشابه خارجی بی نیاز می سازد بلکه تولیداتی نظیر فولاد و سیمان و برخی از تولیدات صنعتی دیگر مازاد بر نیاز بازار داخلی، سهمي از بازار فروش خارجي را نيز مي تواند به خود اختصاص دهد.
رييس هيأت مديره بانك صنعت و معدن به همراه رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس صبح امروز در حاشيه بازديد از طرح هاي داروسازي بايرافلاك، فولاد ازنا و سيمان سفيد زاگرس با مديران و دست اندركاران اين واحدهاي توليدي به گفتگو نشست.
شركت داروسازي باير افلاك، بزرگترین داروسازی خاورمیانه است كه در شهرستان ازنا با تسهيلات ريالي 728ميليارد و 500 ميليون ريال و تسهيلات ارزي 43 ميليون و 400 هزار يورو از سوي اين بانك در سال 1393 به بهره برداري رسيده و شامل هفت کارخانه تولیدی داروسازی دامی، داروسازی انسانی، مواد اولیه دارویی، واکسن، سرم، سموم دفع آفات کشاورزی، حیوانی، خانگی و مواد آرایشی و بهداشتی است.
در حاشيه بازديد از اين شركت از داروي بايمتوزين سوسپانسيون استريل تزريقي كه محصول جديد اين داروسازي است، رونمايي شد. اين محصول، ويژه مصارف دامپزشكي بوده و خود كفايي در توليد آن براي كشور صرفه جويي ارزي به همراه خواهد داشت.
اكبريان در اين خصوص ابراز رضايتمندي كرده و اظهار داشت: دستيابي به اين تكنولوژي كشورمان را در توليد اين نوع داروها در سطح كشورهاي پيشرفته قرار خواهد داد و شاهد كاهش وابستگي به محصولات خارجي در حوزه داروهاي مربوط به بيماريهاي مشترك بين انسان و دام خواهيم بود.
شركت فولاد و ذوب ‌آهن ازنا نيز یکی از طرح‌های بزرگ لرستان است كه با 300 ميليارد ريال تسهيلات ريالي و 185 ميليون دلار تسهيلات ارزي اين بانك به بهره برداري خواهد رسيد و ظرفیت اسمی تولید 1 میلیون و 200 هزار تن انواع ورق‌های فولادی در فاز اول و در فاز دوم 700 هزار تن شمش فولادی را دارد. این مجتمع در فاز اول برای 560 نفر و در فاز دوم برای 600 نفر اشتغال ایجاد خواهد كرد.
همچنين شركت سيمان سفيد زاگرس كه با 17 ميليون 500 هزار دلار تسهیلات ارزی بانک صنعت و معدن احداث مي شود، سالیانه ۲۲۰ هزار تن سیمان سفید تولید خواهد كرد و امكان اشتغال مستقیم ۱۲۲ نفر را فراهم مي آورد.
مديرعامل بانك صنعت ومعدن در ادامه اين سفر با كاركنان شعب خرم آباد و بروجرد ديدار خواهد كرد و جلسه اي نيز با استاندار، كارآفرينان و توليدكنندگان اين استان خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: