کد خبر: ۷۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
بررسی تاثیر پیش فروش و فروش فوری خودرو در قیمت ها
با وجود اینکه اکنون چند ماه است که خودروسازان برای کنترل بازار اقدام به پیش‌فروش خودرو کردند اما از نظر بسیاری از خریداران بازار خودرو این اقدام هیچ تاثیری در قیمت ها نداشته و خودرو همچنان گران تر می شود.

خودرو گران تر می شود یا ارزان تر؟!

با وجود اینکه اکنون چند ماه است که خودروسازان برای کنترل بازار اقدام به پیش‌فروش خودرو کردند اما از نظر بسیاری از خریداران بازار خودرو این اقدام هیچ تاثیری در قیمت ها نداشته و خودرو همچنان گران تر می شود.

خبرآنلاین در خصوص وضعیت بازار خودرو و تاثیر پیش فروش ها در بازار نوشت: اغلب کاربران در پاسخ به نظرخواهی درخصوص تاثیر پیش‌فروش‌ها بر بازار خودرو از رانت و تقلب در این پیش فروش‌ها گفته و اعتراض خود را اینچنین نشان داده اند: پیش فروش خودرویی که به دست مردم نمیرسه سر از نمایشگاه درمیاره و با قیمت آزاد فروخته میشه چه فایده داره؟

برخی از کاربران اعتقاد دارند این پیش فروش‌ها بیشتر به نفع خودروسازان است تا مردم. چرا که با این طرح ها می توانند نقدینگی مورد نیاز خود را جمع آوری کنند. مهدی در این رابطه نوشته است: خودروسازان محترم اگر به بهانه جذب سرمایه برای تولید خودرو پیش فروش می کنید، اگر پول برای تولید ندارید تولید نکنید. کارخونه رو تعطیل کنید. کارگران عزیز هم بیکار باشن خیلی بیشتر به نفعشونه تا وقتشون رو به خاطر چندرغاز تلف کنن...

یکی دیگر از کاربران بدون نام نوشته است: ۹۰ تا ۹۵ درصد خودروهای بازار تولید داخل هستن ولی همچنان صحبت حمایت از تولید داخل میشه جدا از کیفیت بد تولید داخل بعد سالها انحصار بازار توانایی عرضه هم نداره چرا باید خودرو پیش فروش بشه اونم برای یکسال بعد؟ تا زمانی که واردات آزاد نشه نه قیمتی کم میشه نه کیفیتی بالا خواهد رفت خودورهایی که الان پیش فروش میشن سالها پیش میبایست از دور خارج میشدن.

کاربر دیگری بدون نام نیز همین اعتقاد را دارد: کجای دنیا قیمت خودرو را بر اساس قیمت بازار تعین میکنند بازاری که دست دلال های خود خودرو سازان هست و قیمتها را بالا میبرند بعد می آیند خودرو را ۵ درصد زیر قیمت بازار میدهندهمه اینا بازی دادن مردم هست اگر واقعا دلشان بابت مردم سوخته بیایند اول از همه ورود خودروهای خارجی را که بسته اندآزاد کنند بعد بیایند تعرفه ها را کاهش دهند وبگذارند هر شخص حقیقی و حقوقی خودرو وارد کنند و در نهایت بیایند خودرو داخلی را با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت آنهم بصورتی که سایت ها همیشه باز بوده و هر شخص هر وقت از ساعت دلش خواست بتواند خودرویی که دوست دارد ثبت نام کرده و تحویل بگیرد

بسیاری از خریداران معتقدند در طرح فروش فوری که عملا امکان ثبت نام نیست, ساعت ۱۰ سایت رو باز میکنی هیچ فروش نقدی نشون نمیده بعد ساعت ۱۰:۰۴ دقیقه باز میشه که همش فروش رفته!!! چطور امکان داره؟

احمد نیز در تایید این موضوع نوشته است: من ساعت ۹:۴۵ با اینترنت پرسرعت آماده ثبت نام بودم ساعت ۱۰ سایت باز شد و با سرعت نور مشخصات را وارد کردم و لی در ساعت ۱۰:۰۲ اعلام کرد ظرفیت تمام شد.

در همین حال حمیدرضا میرزاخانی اعتقاد دارد: پیش فروش ها تاثیر اساسی در کنترل قیمت ها نداشته و فقط خودروسازان با توجه به اجبار تحویل خودروهای ثبت نامی به قیمت قبل، با فروش فوری ها جبران قیمت ها را می نمایند و خودرو سازان با آگاهی کامل عرضه را به صورت محدود انجام می دهند که بازار همچنان عطش و تقاضا را داشته باشند. خودشان نمی خواهند که قیمت ها پائین بیاید.

کاربر دیگری با نام غلامرضا نیک نفس نیز گفته است: به نظر بنده پیش فروش هیچ تاثیر مثبتی در بازار نداشته و باعث آشفتگی بازار خودرو شده است با بررسی روند پیش فروش متوجه خواهی شد اکثر ثبت نام کنندگان کارمندان خود خودروسازی ها می باشند با بررسی و استعلام کد ملی پرسنل متوجه این موضوع خواهید شد.

کاربری با نام پریسا نسبت به عدم تحویل خودروهای ثبت نامی در موعد مقرر اعتراض کرده و نوشته است: خودرویی که قرار بود آذر ۹۷ تحویل بدن هنوز تحویل ندادن! خواهشا اول به تعهدات قبلیتون عمل کنید بعدا پیش فروش کنید!!!

آخرین قیمت ها از بازار خودرو
اخرین خبرها از بازار خودرو حکایت از ثبات قیمت خودرو در همان وضعیت گرانی پیش از سال 98 دارد و انگار قرار نیست با این پیش فروش های گسترده و تحویل فوری هم خودرو ارزان شود.
اکنون در بازار خرید و فروش خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۰میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲  با  قیمت ۸۲ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۷ میلیون تومان، پژو۴۰۵ با قیمت ۷۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، استپ وی با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان و H۳۰ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

قیمت خودروهای داخلی به شرح زیراست:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

۱

قیمت پراید ۱۱۱

۳۶،۱۰۰،۰۰۰

۵۰،۰۰۰،۰۰۰

۲

قیمت پراید ۱۳۱

۳۳،۷۲۵،۰۰۰

۴۷،۰۰۰،۰۰۰

۳

قیمت پراید ۱۵۱

۳۴،۲۰۰،۰۰۰

۴۴ ،۰۰۰،۰۰۰

۴

قیمت چانگان

۱۲۷،۰۰۰،۰۰۰

۱۷۰ ،۰۰۰،۰۰۰

۵

قیمت تیبا صندوق دار

۴۰،۰۰۰،۰۰۰

۵۴،۰۰۰،۰۰۰

۶

قیمت ساینا دنده ای

۴۴،۱۷۵،۰۰۰

۵۸،۵۰۰،۰۰۰

۷

قیمت پژو ۴۰۵

۴۲،۸۲۹،۰۰۰

۷۴،۵۰۰،۰۰۰

۸

قیمت پژو SLX

۴۵،۶۳۸،۰۰۰

۸۰،۵۰۰،۰۰۰

۹

قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز

۴۵،۱۷۰،۰۰۰

۷۶،۵۰۰،۰۰۰

۱۰

قیمت پژو پارس

۵۳،۰۰۰،۰۰۰

۹۲،۵۰۰،۰۰۰

۱۱

قیمت پژو پارس TU۵ کلاس ۱۳

۴۲،۴۸۱،۰۰۰

۱۰۵،۵۰۰،۰۰۰

۱۲

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۴۷،۱۷۴،۰۰۰

۸۲،۰۰۰،۰۰۰

۱۳

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۵۴،۵۲۶،۰۰۰

۹۷،۰۰۰،۰۰۰

۱۴

قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار

۵۵،۵۹۳،۰۰۰

۹۸،۰۰۰،۰۰۰

۱۵

قیمت سمند ال ایکس (LX)

۴۳،۵۹۷،۰۰۰

۷۹،۰۰۰،۰۰۰

۱۶

قیمت سمند EF۷

۴۴،۶۴۰،۰۰۰

۸۲،۰۰۰،۰۰۰

۱۷

قیمت سمند دوگانه سوز کلاس ۱۶

۴۷،۶۰۳،۰۰۰

۸۶،۰۰۰،۰۰۰

۱۸

قیمت دنا

۶۶،۰۰۰،۰۰۰

۱۰۸،۵۰۰،۰۰۰

۱۹

قیمت تندر پلاس دنده

۴۶،۰۶۹،۹۰۰

۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۰

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای

۷۰،۰۰۰،۰۰۰

۱۱۷،۵۰۰،۰۰۰

۲۱

قیمت مزدا۳

۱۴۲،۷۰۰،۰۰۰

۳۸۲،۰۰۰،۰۰۰

۲۲

قیمت  H۳۰

۷۵،۰۰۰،۰۰۰

۱۲۰،۵۰۰،۰۰۰

۲۳

قیمت استپ وی

۱۲۶،۰۰۰،۰۰۰

۱۶۲ ،۰۰۰،۰۰۰

۲۴

  قیمت ۲۰۷ اتوماتیک

۸۵،۰۰۰،۰۰۰

۱۴۳،۵۰۰،۰۰۰

۲۵

قیمت پژو۲۰۰۸

۱۱۴،۹۹۴،۰۰۰

۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۶

قیمت رانا

۵۱،۳۶۰،۰۰۰

۷۸،۵۰۰،۰۰۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار