کد خبر: ۷۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هنوز هیچ دستورالعملی درباره قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به ما ابلاغ نشده است.

تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هنوز هیچ دستورالعملی درباره قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به ما ابلاغ نشده است.

زیبا اسماعیلی با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تنها اجرا کننده سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها است، افزود: تاکنون درباره سیاست گذاری‌های جدید برای قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن برای اجرا به این شرکت ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به برخی اخباری که در این رابطه منتشر شده است، اظهار کرد: در برخی رسانه‌ها اعداد و ارقامی برای قیمت بنزین مطرح می‌شود که واقعیت ندارد و حتی در سناریوهای پیشنهادی در حال بررسی هم نیست و صرفاً گمانه زنی‌های نادرست است.

از میانه سال گذشته رشد مصرف بنزین در کشور روند صعودی به خود گرفت و عملا دستاوردهای کارت سوخت و سامانه سهمیه بندی سوخت که از میانه دهه ۸۰ به اقتصاد وارد شد، از بین رفت این موضوع عاملی شد که بحث بازگشت کارت سوخت و سهمیه بندی بار دیگر تقویت شود که این موضوع با گرانی CNG تقویت شد.

انتهای دهه ۸۰ بود که کارت سوخت و بعد از آن سهمیه بندی بنزین به اقتصاد ایران و خانوار وارد شد، این برنامه با سه بار رشد قیمت از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان، از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و از ۷۰۰ تومان به ۱, ۰۰۰ تومان در هر لیتر همراه بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم و سکان‌داری بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت، این کهنه سوار وزارت در ایران معتقد بود در زمان فعلی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه حذف کارت سوخت و این سامانه هیچ خروجی به همراه ندارد و تنها هزینه سنگین نگهداری از سامانه برای دولت و وزارت نفت را به همراه دارد.

اما از سال گذشته با توجه به نوسان نرخ ارز قاچاق سوخت سود قابل توجهی را نصیب افراد می‌کند و این موضوع عاملی شده تا میزان مصرف سوخت در کشور افزایش قابل توجهی به خود بگیرد از این رو بار دیگر ورود کارت سوخت و سهمیه بندی بار دیگر مطرح شد که این طرح تا هفته گذشته راه به جایی نبرد اما به نظر می‌رسد با توجه به رشد قیمت ۳۹ تومانی گاز مایع، احتمال دارد بار دیگر قیمت بنزین افزایش و سهمیه بندی به عرضه بنزین وارد شود.

در همین راستا در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن از دو ماه دیگر منتشر شده و برخی سایت ها از بنزین 3 هزار تومانی هم سخن گفته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار