کد خبر: ۷۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر کشور دور از انتظار نیست.

هشدار؛ پیش بینی بارش شدید باران در 7 استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر کشور دور از انتظار نیست.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی امروز (۲ اردیبهشت) برای بیشتر نقاط کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و مرکز بارش باران و در پاره‌ای از مناطق رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افت دما در نیمه شمالی کشور، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی امروز (۲ اردیبهشت) شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، جنوب فارس، نیمه غربی کرمان و غرب سواحل دریای خزر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی فردا (۳ اردیبهشت) گستره بارش به جنوب‌ شرق کشور نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب کشور کاسته می‌شود.

به گفته وظیفه شدت بارش طی فردا (۳ اردیبهشت) در سواحل خزر، شمال کشور و به‌صورت پراکنده در غرب کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز و شمال غرب وقوع بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از بعد ازظهر فردا (۳ اردیبهشت)  بارش فقط در شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور ادامه می‌یابد و در گلستان، شرق گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: طی روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) بارش پراکنده در شمال‌ شرق کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و اصفهان وزش باد شدید خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) در نیمه غربی کشور  و سواحل دریای خزر کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای و طی روزچهارشنبه (۴ اردیبهشت) در شمال شرق و شرق کاهش دمای بین ۶ تا ۹ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود همچنین فردا و اوایل روز چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: باران ، هواشناسی ، سیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار