کد خبر: ۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به ٣٠,٦ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢٦.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

تورم فروردین ماه به ٣٠.٦ درصد رسید

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به ٣٠,٦ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢٦.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش  مرکز آمار، در فروردین ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٠,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥١,٤ درصد است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٥١,٤ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٤٧,٥ درصد) ٣.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به ٣٠.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٦.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٨,٨ درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به فروردین ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ٨٥.٣ و ٣٧.٨ درصد است.

افزایش نرخ تورم خانوار‌های شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوار‌های شهری کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٦٩,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٠,٠ درصد است که نسبت به ماه قبل (٤٦,٦ درصد) ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: افزایش تورم و دستمزد از مشکلات موجود در تولید است


افزایش نرخ تورم خانوار‌های روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوار‌های روستایی کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٨٠,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٩,٤ درصد است که نسبت به ماه قبل (٥٢,٧ درصد) ٦.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: تورم ، آمار ، فرودین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار