کد خبر: ۷۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
باحضور دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مهندس رزم حسيني استاندار خراسان رضوي با اهدا لوح سپاس براي باري ديگر از بانک قرض الحسنه مهر ايران به دليل مشارکت در پرداخت تسهيلات اشتغال زايي در شهرستان هاي اين استان تقدير به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)، در سفر به استان خراسان رضوي از ۴۵۰ طرح اشتغال‌زايي بنگاه‌محور، تسهيلات‌محور و اجتماع‌محور که با مشارکت بانك قرض الحسنه مهرايران به انجام رسيد، رونمايي كرد.
۴۵۰ طرح اشتغالزایی این ستاد که با مشارکت و تامین مالي بانک قرض الحسنه مهرايران از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در استان خراسان رضوي آماده‌ي بهره‌برداري مي باشد، مربوط به الگوي اشتغال‌زايي اجتماع‌محور «سحاب» است که در شهرستان‌هاي سرخس و تربت‌جام راه‌اندازي شده‌اند.
براساس این گزارش، این مشاغل در حوزه‌هایی هم‌چون پرورش قارچ، شترمرغ، مرغ بومي، دام سبک و سنگين، صنايع چوبي و ... توسط بنياد برکتِ‌ِ ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و با مشارکت بانک قرض الحسنه مهرايران ايجاد و آماده‌ي بهره‌برداري است.
در اثر راه اندازی و بهره برداری از این طرح های اشتغالزايي، ۱.۵۴۷ فرصت شغلي در شهرستان هاي سرخس و تربت‌جام استان خراسان رضوي ايجاد شده است.
با مشارکت بنیاد برکت «وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» و بانک قرض الحسنه مهرایران در سال گذشته حدود ۲۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۶۶۳ ميليارد ريال براي اشتغالزايي در مناطق محروم پرداخت شده است.
اساسی ‌ترین هدف بنیاد برکت و بانک قرض الحسنه مهرایران از کمک به راه‌اندازي طرح هاي توانمند سازي اقتصادي، اشتغال‌زايي پايدار براي مردم مناطق كمتر توسعه‌يافته‌ كشور است و اين شيوه‌ تاكنون به شكل قابل‌توجهي نتايج مثبت خود را نشان داده است.
توانمندسازی اقتصادی روستاها و مناطق محروم کشور یکی از راهکارهاي مهم براي رسيدن به اهداف ايجاد رونق اقتصادي مورد تأکيد مقام معظم رهبري است.
حدود یک سوم جمعیت کشور در مناطق روستایی زندگي مي‌کنند که در اغلب مناطق فاقد فعاليت اقتصادي پويا و هدفمند هستند و اين در حالي است كه بخش اقتصاد روستايي ظرفيت‌هاي بالقوه زيادي دارد و با هدايت و برنامه‌ريزي مناسب مي‌تواند سهم خود را در كل اقتصاد كشور ايفا كند.
حرکت در این مسیر باید با تدبیري ويژه و فعاليتي جهادگونه انجام شود تا اين بخش مهم از اقتصاد کشور بار ديگر به گردش درآيد و تأثيرات لازم را براي اجراي اقتصاد مقاومتي در کشور داشته باشد.
لازم است به منظور هم‌افزایی بیش‌تر، نهادهای فعال در اين حوزه به‌هم وصل شوند. اقدامات مؤثري از سوي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بانک قرض الحسنه مهرايران در حوزه‌ي توسعه‌ي مناطق روستايي و محروم انجام شده است که مي‌توانند بيش از پيش مکمل هم باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: