کد خبر: ۷۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ۱۳۹۸) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ۱۳۹۸) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جلسه امروز هیأت دولت با تأکید بر اینکه امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، گفت: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته هر روز توطئه جدیدی علیه ملت بزرگ ایران طراحی و اجرا کردند و همواره شکست خورده و باز هم شکست خواهند خورد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهایش تصریح کرد: ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده همانطوری که مرد جنگ و دفاع هستیم مذاکره در صورتی میسر است که همه فشارها برداشته شده، از اقدامات غیرقانونی خود عذرخواهی کنند و احترام متقابل وجود داشته باشد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، رضا اردکانیان وزیر نیرو، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، غیر قابل قبول است

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت که نفس اقدام قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا اشتباه و غیر قابل قبول است. وی در مورد مصوبه مجلس برای موظف کردن معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای پیگیری حقوقی تروریستی خواندن سپاه توسط آمریکا، گفت: اقداماتی که از طریق حقوق بین الملل می توان پیگیری کرد به رییس جمهور ارسال شده است. جنیدی تاکید کرد: نفس اینکار توسط آمریکا اشتباه و غیر قابل قبول است.

واکنش رئیس محیط زیست به هجوم ملخ‌ها و ملخ‌خوری

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به ملخ‌خوری جمعی از هموطنان گفت: اتفاق عجیبی نیست و از قبل در جنوب کشور بوده است اما در عین حال  ملخ های سمی را نباید خورد. وی درباره هجوم ملخ‌ها، اظهار کرد: ملخ از یک حدی بیش‌تر باشد باید از بین برود. ملخ در ۵۰ سال گذشته به این شدت حمله نکرده بودند.

در حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ جمعا ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع برف داریم

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ جمعا ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع برف داریم و این نعمت بزرگی است. وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نگرانی‌های ایجاد شده مبنی بر ایجاد سیلاب در مناطق سیل زده کنونی، اظهار کرد: یک پدیده طبیعی است که در اوایل فصل بهار ما با ذوب شدن برف ها رو به رو می شویم و اتفاق غیرطبیعی نیست.

 آمریکایی‌ها بیشتر به‌دنبال جنگ روانی هستند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند. وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مهم‌ترین بحث درباره تصمیم اخیر آمریکا بود، افزود: اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد و بعد از تصمیم روز دوشنبه آمریکا باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم، چرا که این موضوع از دو بعد مهم است.

آمریکا وحدت بین قوای سه گانه و اقشار مختلف مردم را دوچندان کرد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد که اگر تهدیدی برای نظام مطرح شود، صرف نظر از نگاه سیاسی همه پشتیبان نظام هستند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مجلس برای تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی آمریکا را پیگیری می کنید یا نه گفت: هنگامی که مجلس طرحی را تصویب می‌کند دولت حق دارد نسبت به آن طرح اعلام نظر و اظهار عقیده کند و نیز نماینده دولت در آن طرح مشخص شود.

صبح امروز همزمان با جلسه هیئت دولت، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی سابق قوه قضائیه و معاون اول فعلی دستگاه قضا نیز با حضور در حیاط ساختمان سفید ریاست‌جمهوری، پس از خوش و بش با خبرنگاران به داخل ساختمان هیئت دولت رفت و در جلسه دولت حضور یافت.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را موظف به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ تضمینی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار