کد خبر: ۷۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

آرمان خالقي

فعال اقتصادي

در ماه‌هاي گذشته بخش توليد و صنعت با مشکلات جدي روبه‌رو شد و اين موضوع در برخي موارد حتي کارخانه‌هايي را به تعطيلي کشاند.اين موضوع باعث شد تا عارضهابي واحدهاي صنعتي بيش از گذشته جدي گرفته شود و دولت سياستي را در نظر گيرد تا پيش از وقوع بحران و تعطيلي...با اين حال، مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد که نياز به بررسي آنها به‌ويژه در شرايط کنوني اقتصادي ايران احساس مي‌شود.

برخي صنايع نياز به نوسازي دارند اما بايد بررسي شود که آيا نوسازي مي‌تواند گره از مشکلات صنعت باز کند يا مشکل در جاي ديگري است.

پس از بررسي اين موضوع ميزان سرمايه مورد نياز و چگونگي تامين منابع بايد مورد توجه قرار گيرد.

به عبارت ديگر، واحدهاي صنعتي امروز با مجموعه‌اي از مشکلات روبه‌رو هستند که هر کدام از آنها به تنهايي تاثيري خاصي بر کارخانه‌ها دارند.

در اين شرايط بايد تاثير مشکلات صنعتي شناسايي و براي رفع آنها تناسب آسيبي که مي‌زنند برنامه‌ريزي شود. در اين صورت مي‌توان اميدوار بود که مشکلات‌ با اولويت‌بندي مناسبي برطرف شوند.

کلينيک‌هاي عارضهابي صنايع اکنون در شهرک‌هاي صنعتي راه‌اندازي شده اما آن‌طور که از شواهد پيد‌است، بنگاه‌ها تمايل چنداني براي دريافت خدمات ندارند. اين موضوع نبايد ساده انگاشته شود و کلينيک‌ها نيز بايد با ارائه خدمات بهتر واحدهاي صنعتي را از تعطيلي و بحران‌هاي پيش رو نجات دهند.

منبع: سايت خبري خانه صنعت، معدن و تجارت ايران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار