کد خبر: ۷۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین، با قطار ضدگلوله وارد روسیه شد. رسانه‌های رسمی کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون را منتشر کرده است که نشان می دهد گارد احترام به او خوشامد می‌گویند و مردم برایش گل تکان می دهند.

راز سفر رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله چیست؟ + فیلم و عکس

رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین، با قطار ضدگلوله وارد روسیه شد. رسانه‌های رسمی کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون را منتشر کرده است که نشان می دهد گارد احترام به او خوشامد می‌گویند و مردم برایش گل تکان می دهند. خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داد که به کیم جونگ اون در ایستگاه راه آهن "هاسان" و پس از خروج از مرز گل، نان و نمک داده شده است.

این اولین سفر کیم جونگ اون به روسیه است. پیش از این در سال ۲۰۱۱ کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به این کشور سفر کرده بود. کارشناسان بین الملل می‌گویند کیم جونگ اون بعد از ناامیدی از آمریکا، تلاش می کند روابطش را با روسیه و چین تقویت کند.

اگرچه تا کنون دلیل کیم جونگ اون برای استفاده از قطار در مسافرت ها به صورت واضح مشخص نشده است اما کارشناسان سه دلیل را در این انتخاب بی تاثیر نمی دانند، امنیت، سنت و رفاه.

**راز قطار ضد گلوله چیست؟

استفاده رهبر کره شمالی از قطار برای سفرهای دور و نزدیک، همیشه یک محور قابل توجه برای افکار عمومی بوده است راستی او چرا دستکم برای مسیرهای دور از هواپیما استفاده نمی کند و رغبتی به آن نشان نداده است؟
بررسی ها نشان می دهد که کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم جونگ اون بنیانگذار کره شمالی هم برای سفر به ویتنام و اروپای شرقی از قطار استفاده کرده است گفته می شود 'کیم جونگ ایل' پدر آقای اون هم از پرواز می‌ترسید و با قطار سفر می‌کرد از این رو تصمیم رهبر کره شمالی برای سفر با قطار چیز عجیبی نبود.
اصولا رهبران کره شمالی عادات غیرمعمول فراوانی دارند و شاید بهتر باشد بگوییم اقداماتی نسبتا نادر انجام می دهند که برای بسیاری عجیب است.

راز سفر رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله چیست؟ + فیلم و عکس
در سفر مقامات کره شمالی، گروه های پیشرو همیشه به کشورهای دیگر می روند تا مناطق اطراف محل حضور رهبر را کنترل کنند و اسکادران هایی از خودروها همیشه برای تامین امنیت آماده هستند.
در طول یک مسیر رهبر کره شمالی ممکن است قطار خود را چندین بار متوقف و یا بعضی مواقع عوض کند، همزمان وقتی با خودرو مسیرهای کوتاه و تشریفاتی را طی می کند، شمار زیادی از ماموران امنیتی پیاده و دوان دوان خودرو را در احاطه گرفته و تعقیب می کنند.
وقتی رهبر کره شمالی در مذاکرات صلح با 'مون جائه اون' رییس جمهوری کره جنوبی حضور یافت، شمار زیادی از نیروهای امنیتی، خودرو حامل وی را محاصره کرده بودند این اقدام حتی در ویتنام هم تکرار شد.

**سفر با قطار بجای هواپیما
اغلب رهبران دنیا با هواپیما سفر می کنند اما کیم جونگ اون مانند پدر و پدربزرگش ترجیح می دهد از قطار اختصاصی استفاده کند.
در سفرهای رهبر کره شمالی مانند سه سفر اخیر او به چین هم از سه قطار استفاده شد، قطار حفاظت پیشرفته، قطار کیم جونگ اون و قطار دیگری که مخصوص محافظان و تدارکات است.
همه 90 واگن قطار کیم جونگ اون که از حفاظت پیشرفته برخوردار است ضدگلوله بوده و وزن اضافی قطار سبب شده تا حداکثر سرعت آن تنها 37 مایل (حدود 59 کیلومتر) در ساعت باشد.

راز سفر رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله چیست؟ + فیلم و عکس

** دیدگاه کارشناسان
'یائو رو' کارشناس مسایل کره شمالی می گوید: یکی از دلایل سفر کیم با قطار امنیت این وسیله نقلیه است، قطار بر زمین می راند و امکان سقوط آن بر خلاف هواپیما خیلی کم است با توجه به اینکه سرعت قطار حامل کیم هم خیلی پایین است کنترل آن بسیار آسان و همچنین در صورت وقوع هرگونه حادثه ریلی هم، سرنشینان آن آسیبی نخواهند دید به ویژه اینکه یک قطار هم به عنوان محفظ پیشاپیش قطار کیم حرکت می کند و جلو هرگونه آسیب احتمالی را هم می گیرد.
او افزود: در کنار امنیت، کیم می خواهد سنت پیشینیان را حفظ کند و همانند پدر و پدربزرگش با قطار مسافرت کند به ویژه اینکه قطار او همیشه هم در داخل کشورهای دوست و هم پیمان کره شمالی مانند چین در حال تردد بوده است.
به گفته یائو یکی دیگر از دلایل استفاده از قطار توسط کیم، رفاه او در حین سفر است قطار او به تمامی امکانات رفاهی مجهز است، واگن حامل رهبر کره شمالی دارای تلویزیون فلت سایز، اتاق کنفرانس، اتاق نشیمن و اتاق خواب است.

** محافظ سابق چه می گوید
طبق مصاحبه 'لی یون کول' یکی از اعضای سابق یگان حفاظت کره شمالی با نشریه واشنگتن پست، کیم جونگ اون در زمان سفر به جای سرویس های بهداشتی عمومی از یک «توالت شخصی» استفاده می کند.
لی در این باره می گوید: «رهبر کره شمالی به جای استفاده از دستشویی های عمومی، یک توالت شخصی دارد که در زمان سفر همراه او است مدفوع او حاوی اطلاعاتی درباره وضعیت سلامتی او است به همین دلیل نباید اثری از آن باقی بماند».
طبق گزارش آژانس خبری دیلی اِن کِی کره جنوبی، یک توالت به شکل سفارشی در داخل یکی از خودروهای کاروان زره پوش کیم جونگ اون هم ساخته شده است.
افزون بر اینها نباید فراموش کرد که رهبر کره شمالی دارای باندهای فرود شخصی هم هست این موضوع در سفرهای داخلی وی هم به همین شکل است به دستور کیم برای او پنج باند فرود شخصی ساخته شده است که فاصله زیادی با ایستگاه قطار شخصی وی ندارد و در مواقع لزوم می تواند از این باندها استفاده کند.

راز سفر رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله چیست؟ + فیلم و عکس
با این حال اگرچه بعضی از کارشناسان استدلال می کنند استفاده از قطار توسط کیم ممکن است بخشی از طرح بزرگ رهبر کره شمالی باشد تا نشان دهد او علیرغم نداشتن هواپیماهای نو و یا قطارهاری مدرن، به هیچ کشوری وابسته نیست، اما برخی هم می گویند قطار سبز زیتونی او از دولت چین قرض گرفته شده است.
به هر صورت شایعات زیادی همیشه در پس و پیش سفرهای رهبران کره شمالی وجود داشته است آن طور که گفته شد برخی می گویند که او به دلایل امنیتی این کار را صورت می دهد، بسیاری هم بر این باورند که رهبران این کشور از دیرباز نگاه خوبی به هواپیما نداشته است و بنوعی از سفرهای هوایی هراسان هستند.

راز سفر رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله چیست؟ + فیلم و عکس
با این وصف بعید به نظر می رسد رهبر کشوری که حالا دارای زرادخانه تسلیحات اتمی است و موشک های بالستیک قاره پیمای مجهز به کلاهک های اتمی دارد و بارها آنها را مورد آزمایش قرار داده است، به دلیل هراس از هواپیما بخواهد از آن صرف نظر کند اما بیشتر از هر مقوله ای شاید برای رهبران کره شمالی مسایل امنیتی مد نظر باشد و برای همین آنها ترجیح داده اند راه های دور را نیز با قطار مجهز طی مسیر کنند که از هر وسیله دیگری می تواند امن تر باشد و تامین امنیت آن هم در اختیار نیروهای امنیتی خود این کشور خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار