کد خبر: ۷۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در چین، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلا و ۳ برنز در ۱۰ وزن مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

طوفان کشتی آزاد ایران در آسیا با ۷ مدال طلا و ۳ برنز

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا در شی آن چین، تیم ملی کشتی آزاد ایران توسط رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، بهنام احسانپور در ۶۱، بهمن تیموری در ۷۹، کامران قاسم‌پور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲، رضا یزدانی در ۹۷ و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم صاحب هفت مدال طلا در ۱۰ وزن شد و پیمان بیابانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۰ و محمد نخودی در ۷۴ کیلوگرم به سه مدال برنز رسیدند تا ایران با کسب ۲۲۰ امتیاز مقتدرانه قهرمان شود. همچنین هند با ۱۵۵ امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان با ۱۲۹ امتیاز سوم شد. چین با ۱۰۲ امتیاز، ژاپن با ۱۰۱ و قرقیزستان با ۸۷ امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

اما در رقابتهای پنج وزن دوم، بهنام احسان‌پور نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده یک طلا و دو نقره آسیا، در دیدار فینال برابر مینگ‌هو لیو از چین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

بهنام احسانپور

احسان پور پیش از این در دور نخست به مصاف سیریپونگ جومپاکام از تایلند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز، راحول آواره از هند را با فن سر و ته یکی ضربه فنی کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز ۱۲ بر یک از سد کیم از کره جنوبی گذشت و راهی فینال شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی نفر سوم نوجوانان جهان و جوان‌ترین چهره تیم ملی با ۱۸ سال، نیز برای کسب مدال برنز به مصاف ایگیز ژاکیپ‌بکوف از قرقیزستان رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۹ بر ۸ به برتری رسید و در اولین حضور خود برای تیم ملی بزرگسالان صاحب مدال برنز شد.

محمد نخودی بر سکوی سوم آسیا

نخودی پیش از این و در رقابت‌های مقدماتی که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال، نخودی راهی گروه بازنده‌ها شد.وی در این مرحله فوجی‌نامی از ژاپن را برد و به رده‌بندی رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر گامیدگادژیف از قرقیزستان قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر در ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه به برتری رسید و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

قاسم پور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و در کمتر از ۴۰ ثانیه با یک خاک و ۴ بارانداز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

کامران قاسمپور

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده ۲ مدال برنز جهان یک طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای آسیا در دیدار فینال برابر ویکی از هند قاطعانه و با نتیجه ۱۱ بر صفر در همان تایم نخست به برتری رسید و برای سومین مرتبه مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

کریمی پیش از این در مبارزه نخست برابر چنگیز کریم کولوف از قرقیزستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد به مصاف آتسوشی ماتسوموتو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن رفت و در زمانی کمتر از یک دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. کریمی در این مرحله نیز سولیف از ازبکستان را در ۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه ۱۰ بر صفر برد و فینالیست شد.

علیرضا کریمی

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی دارنده مدال طلای آسیا در دیدار فینال برابر ژی دنگ دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از چین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و هفتمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را با شایستگی از آن خود کرد.

محبی پیش از این در دور نخست مقابل مظفر ژاپویف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.محبی در دور دوم به مصاف دونگ هوان کیم از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید، وی در این مرحله نیز ۱۱ بر صفر رحیم اف ازبک را برد و او نیز با قدرت راهی فینال شد.

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست که روز گذشته (سه‌شنبه) نیز برگزار شد، تیم ایران توسط رضا اطری در وزن ۵۷، بهمن تیموری در ۷۹ و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به ۳ مدال طلا رسید و پیمان بیابانی در ۶۵ و یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

یدالله محبی

به این ترتیب در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، تیم ملی کشتی آزاد ایران با نمایشی تحسین‌برانگیز و با ۷ مدال طلای رضا اطری در ۵۷، بهنام احسان‌پور در ۶۱، بهمن تیموری در ۷۹، کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲، رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن و ۳ مدال برنز پیمان بیابانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۰ و محمد نخودی در ۷۴ کیلوگرم مقتدرانه بر سکوی نخست آسیا قرار گرفت.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد ایران بر عهده غلامرضا محمدی بود.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار