کد خبر: ۷۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛
شریعتمداری گفت: مرغ خارجی‌ترین غذای ایرانی‌هاست، زیرا بیشتر نهاد‌ه‌های دامی از خارج از کشور تهیه می‌شود و ارز بری بالایی دارد.

بن کارگری به سبد معیشت کارگران بازمی گردد

 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار از کارخانه محورسازان ایران خودرو که صبح امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته کارگر و روز بسیج کارگری انجام شد، اظهار کرد: کار و تولید در جامعه ما همواره جایگاه بالایی داشته و دارد.

وی افزود: در آموزه‌های دینی به موضوع رسیدگی به معیشت کارگران بسیار توجه شده و گفته می‌شود که تا عرق کارگر خشک نشده باید دستمزد او را بپردازیم و نباید در جامعه کارگری به این موضوع بی توجهی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: گروه‌ها و احزاب سیاسی در سال‌های ابتدایی انقلاب برای خشک کردن نهاد انقلاب فعالیت‌های زیادی داشتند و سعی می‌کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران دارند.

شریعتداری گفت: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده‌اند.

دشمن به دنبال ناامید سازی جوانان ایرانی است

وی افزود: دشمن با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خودباوری را از جوانان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد، در حالی که آینده کشور روشن است و هیچ زمان به دنبال جنگ نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی می‌کند که مردم را ناامید و آینده آن‌ها را مبهم نشان دهد.


بیشتر بخوانید: وعده وزیر کار به افزایش حقوق کارگران


شریعتمداری تصریح کرد: دشمن تصور می‌کند با ماهوراه و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده است، اما اگر می‌تواند پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آن‌ها می‌ایستند.

وی افزود: ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم، اما مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند. ما راه خود را می‌شناسیم و ادامه می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز اگر از یک ایرانی سوال شود که خارجی‌ترین غذایی که می‌خورد، چیست؟ شاید بگوید نوتلا، اما در واقعیت مرغ خارجی‌ترین غذای ایرانی‌ها است، زیرا بیشتر نهاد‌ه‌های دامی از خارج از کشور تهیه می‌شود و ارز بری بالایی دارد.

تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است

شریعتمداری تصریح کرد: امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است.

وی افزود: بنده چهل سال در این انقلاب کار کرده‌ام و یک گوشه نظام بودم و اگر از ضعفی صحبت می‌شود، حتما یک مورد آن به بنده بر می‌گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوان گرایی تأکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد.

شریعتمداری تصریح کرد: ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی با جامعه کارگری داشتیم و جامعه کارگری توقع داشت که در طول سال دستمزد‌ها افزایش پیدا کند، اما به دلیل موانع قانونی این امکان را نداشتیم و در آخر سال جلسه ۱۳ ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزد‌ها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود.

کاهش هزینه‌های زندگی کارگران با دریافت سهم ارز توزیع کالای اساسی از دولت

وی افزود: باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت‌های نقدی حل نمی‌شود، به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت مسکن به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت برود. در زمان جنگ ما بن داشتیم، امروز هم باید بن کارگری داده شود تا هزینه زندگی کارگران کاهش پیدا کند و اگر بتوانیم سهم ارز توزیع کالای اساسی را از دولت بگیریم، می‌توانیم هزینه‌های زندگی کارگران را کاهش دهیم.

وی گفت: رابطه دستمزد و کار باید اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد، در این سود سهیم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خصوصی سازی هم یکی دیگر از راه حل‌ها است و اگر کارگران را در خصوصی سازی سهیم کنیم، باعث ایجاد انگیزه در کارگران می‌شود.

شریعتمداری گفت: اگر کارگر دغدغه مشعیت نداشته باشد، هم حوادث کارگری کاهش پیدا می‌کند و هم امید به زندگی زیاد می‌شود.

وی افزود: ما سال گذشته در وزارت صمت برای حمایت از تولید داخلی، ورود ۱۴۰۰ گروه کالایی را به کشور محدود کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سال رونق تولید است و زمانی رونق تولید شکل می‌گیرد که از سیاست‌های تولید، حمایت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار